אלה-לי להב: כל הפרטים על הזמרת הצעירה אשר מתמודדת ב"הכוכב הבא לאירוויזיון 2020" ועשויה להפתיע את כולנו באירוויזיון 2020.

אלה-לי להב, תלמידה בת 16 משוהם, פתחה את העונה השביעית של "הכוכב הבא". לקראת האודישן הראשון היא מספרת על המצב הכלכלי הבעייתי של משפחתה ובשל כך היא נאלצת לעבוד בפיצריה ולפרנס את עצמה. היא אוהבת לשיר וחולמת להיות זמרת, אבל היא גם מציירת והשתתפה 4 שנים בחוג תיאטרון. בנוסף, היא מושפעת ממוסיקת הקיי-פופ, מוסיקה הנפוצה בקוריאה הדרומית ומספרת כי הסגנון הים-תיכוני פחות מדבר אליה.



'הכוכב הבא' – האודישן הראשון

אל האודישן הראשון הגיעה אלה-לי במקרה. היא הכירה אדם שהיה מקושר להפקה של "הכוכב הבא" והוא דחק בה להשתתף. יום לאחר שהסכימה היא קיבלה טלפון מההפקה שזימנה אותה לאודישן. "ניגשתי לזה ממש בקלילות והייתי ממש 'בסבבה' ואמרתי לעצמי 'מקסימום לא אצליח'". אבל היא הצליחה – ובגדול!

באודישן הראשון ביצע הזמרת את השיר "You Don't Own Me" (במקור של Grace) בביטחון רב. הזמרת הצטיינה בעיקר בחלקים הנמוכים של השיר ונתנה ביצוע סוחף. הזמרת זכתה ב- 95% הצבעה. אמדורסקי נהנה מהאודישן שלה, שירי ציינה שהיא נשמעת כמו אלבום ואסי עזר הכריז ש"בארה"ב היא הייתה כוכבת".

אלה-לי השאירה רושם רב על הצופים והשופטים. הוכחה לכך היא שהזמרת נבחרה במקום השני לאודישן הטוב ביותר בפרק הראשון על ידי קהל הגולשים באתר, מיד לאחר אור עמרמי ברוקמן. לאחר האודישן סיפרה כי היא מתקשה להאמין שהיא הצליחה לעבור את האודישן והיא מרגישה שכל זה חלום.



'הכוכב הבא' – האודישן הגורלי

בשלב האודישן הגורלי בחרה הזמרת הצעירה לשיר את "Into You" (במקור של Ariana Grande). ביצוע עדין, נעים ומדוייק לשיר. לעיתים מזכירה דווקא את טיילור סוויפט האמריקאית. שירי מימון כינתה אותה "משגעת", איתי לוי אמר לה ש"את לא יודעת כמה את גדולה, וזה הקסם שלך!" הזמרת קיבלה 5 כחולים ולכן זכתה להכנס לנבחרת הסופית.

בסקר שנערך באתר שלנו בתום האודישן הגורלי נקבע, שוב, שאלה-לי להב נבחרה במקום השני לאודישן הטוב ביותר בפרק האודישנים הראשון של השלב הגורלי – עובדה אשר עשויה להצביע על כך שלפני אלה-לי עתיד רחוק בתחרות.

'הכוכב הבא' – דו קרב – 20 הגדולים

אלה-לי להב בחרה לשיר בשלב הדו-קרב את "Hey Mama" (במקור של David Guetta) כאשר היא משלבת שירה מצויינת וריקוד בלתי נשכח. אלה-לי להב ללא ספק תיהיה אחת הפייבוטיות לזכייה בתחרות. פלס אמרה עליה "אני מרגישה שמצאנו את מרגי 'הבת', את גם שרה מעולה, את גם יפה להשתגע, גילינו עכשיו שאת רוקדת, יש לך סטאר קוואליטי, מאיפה באת?!". סטטיק אמר ש"זה היה הביצוע הכי פרש שראיתי בכל העונה הזו". 90% הצבעה – כחול מכל השופטים. אלה-לי להב מנצחת בדו קרב ומבטיחה את מקומה בשלב הבא, לאחר שהיא מנצחת את ניקי גולדשטיין שקיבל 73% הצבעה.

בסקר שנער ב- EuroMix העניקו הגולשים בפעם הראשונה את המקום הראשון לאלה-לי עבור הביצוע לשיר "Hey Mama". אור עמרמי ברוקמן דורג במקום השני.

'הכוכב הבא' – דו קרב – 16 הגדולים

אור עמרמי ברוקמן התמודד יחד עם אלה-לי להב בדו קרב מול ללי קולישקין וגאיה שאקי. השניים בחרו לשיר את הלהיט "Señorita" (במקור של Shawn Mendes & Camila Cabello) ועשו בצורה מושלמת. הביצוע הזה יהפוך לאחד הביצועים הבלתי נשכחים של העונה. סטטיק אמר להם בסיום השיר ש"הביצוע היה מדהים. זה ביצוע של אירוויזיון, של VMA…" שירי מימון הוסיפה "היה ביצוע מעולה, ודווקא השירים האלה הם לא פשוטים. אתם הורסים את הבריאות!" 95% הצבעה – כחול מכל השופטים.

'הכוכב הבא' – הכיסא החם – 13 הגדולים

אלה-לי להב עלתה ראשונה על בימת הכוכב הבא וקבעה את רף אחוזי ההצבעה למתמודד הבא בשלב הכיסא הלם. הזמרת הצעירה, לבושה בורוד עם שתי קוקיות בשיער, בחרה לשיר את "I Kissed A Girl" (במקור של Katy Perry) ועשתה זאת בצורה מושלמת. לאט לאט אני משתכנע שאלה-לי צריכה להיות נציגת ישראל באירוויזיון 2020. בן אל אמר לה ש"את סופר טאלנט ענקית, אני רואה אותך בגמר ויש מצב שתקחי את זה". שירי מימון אמרה לה "את נורא כיפית ואת מחזיקה את הצלילים מעולה ואת רוקדת מעולה – את כוכבת. את הכוכבת הכי עכשיוות ורלוונטית בתכנית הזאת". 84% הצבעה – כחול מכל השופטים. אלה-לי ממשיכה לשלב הבא.

אלה-לי נבחרה לביצוע הטוב ביותר על ההופעה המושלמת עם השיר "I Kissed a Girl" בסקר שערכנו כאן באתר.

 



'הכוכב הבא' – דו קרב – 12 הגדולים

אלה-לי להב התמודדה בדו קרב מול לואי עלי. להב צריכה 63% הצבעה כדי להבטיח את מקומה בשלב הבא. השיר הנבחר הפעם הוא "Toxic" (במקור של Britney Spears). ביצוע חזק ומדוייק של אלה-לי, למרות שזה הביצוע הראשון של הזמרת שלא ממש הצלחתי להתחבר אליו. אמדורסקי אמר לה "אני חושב שהשיר לא התאים לך, הוא לא הוציא את האיכויות שלך החוצה, השילוב שלך עם התזמורת החיה לא היה משהו מנצנץ וכיפי". מירי מסיקה חשבה אחרת "יש בך משהו שכל היתרונות שלך ניצחו את החסרונות הטכניים של בחירת שיר. אי אפשר לא לתת לך כחול. תקפידי לבחור דברים שהם בול למידה שלך". 80% הצבעה – אדום מאמדורסקי. אלה-לי להב הצליחה להרים את המסך והבטיחה את מקומה בשלב הבא.

לאחר הביצוע לשיר "Toxic" נבחרה אלה-לי להב למקום השני בסקר השבועי של EuroMix לביצוע הטוב ביותר.

 

'הכוכב הבא' – הכיסא החם – 11 הגדולים

אלה-לי צריכה 77% הצבעה כדי להבטיח את מקומה בשלב הבא. הזמרת, שכבר שלוש שבועות ברצף זוכה אצלינו בתואר הביצוע הטוב ביותר, בחרה לשיר את "מחכה" (במקור של עידן רייכל / ריטה). זו הפעם הראשונה העונה שהזמרת הצעירה מבצעת שיר בעברית ועושה זאת בצורה מושלמת. להב חושפת צד נוסף שקיים בה – מרגש ועדין שלא ידענו שקיים בה. סקעת אמר "כשאת פותחת את הפה כאילו השמיים נפתחים. יש איזשהו רגש… עולים לי ההורים שלך ועולה לי הבית שבו את גרה. זו איזשהי מתנה מאלוהים. זה מרגיש כאילו הדור הבא מתחיל כאן, והוא מתחיל באלה-לי".

שירי מימון חשבה אחרת "אלה-לי, ילדה בת 16, שבחרה שיר עם כל כך הרבה עומק, עם טקסט מדהים. אני לא מצאתי אותך שם בשום מקום, את שרה יפה, סבבה. פתאום לגמרי ראיתי ילדה בת 16 שרה. אני לא התחברתי לזה בכלל ואני חושבת שהמקום שלך הוא בפופ". 83% הצבעה – אדום משירי מימון. אלה-לי להב מבטיחה את מקומה בשלב הבא.

'הכוכב הבא' – דו קרב – 10 הגדולים

אלה-לי להב התמודדה מול גאיה שאקי בשלב הדו קרב. הפעם בחרה הזמרת לשיר את השיר "Kill This Love" (שיר K Pop של הלהקה הדרום קוריאנית BLACKPINK). ביצוע מעניין ומסקרן בשפה הקוריאנית. הביצוע הקולי לטעמי לא היה מדוייק מספיק, לקראת סוף השיר אלה-לי הייתה מאוד עייפה, הכוריאוגרפיה רק "סומנה" ולא בוצעה כמו שצריך, היא לא הצליחה להחזיק את השיר כראוי. "המשימה היום היתה להביא נאמבר שהוא אירוויזיון ומבחינתי קצת נבלעת בבמה בין שלל הרקדניות והתלבושות, ומשהו ממך ומהכוכבות שלך קצת עומעם, עם זאת אני מאוד אוהב את איך שאת שרה. במשימה הספציפית הזאת באמת ניסית" אמר אמדורסקי. בעקבות הבקורת הקשה פרצה הזמרת בבכי. רק 59% הצבעה – אדום מאיתי ואסף. 

'הכוכב הבא' – תלת קרב – 9 הגדולים

אלה-לי התמודדה מול אוהד שרגאי וגאיה שאקי. היא צריכה 70% הצבעה כדי להבטיח את מקומה בחצי הגמר. הזמרת הצעירה ביצעה את השיר "Wild Enough" (במקור של Elina) בליווי רקדניות. ביצוע קולי מדוייק להפליא שבא להוכיח שלאלה-לי יכולות ווקליות מעולות למרות קולה הקטן והעדין. אמדורסקי אמר לאלה-לי: "יופי של שיר. לאף אחד לא הפריע שהוא לא מכיר את השיר, נתת ביצוע שכולל את כל היכולות שלך. את יודעת לצרוח מאוד יפה, את יודעת להגיש מאוד נעים, אני חושב שאת צריכה לייצג את ישראל באירוויזיון". 83% הצבעה – חמישה כחולים. אלה-לי ממשיכה לשלב חצי הגמר.

'הכוכב הבא' – חצי הגמר – 8 הגדולים

בשלב הראשון של חצי הגמר חולקו ארבעת המתמודדים לשתי זוגות אשר ביניהם נערך דו קרב. אלה-לי להב נבחרה להתמודד מול אוהד שרגאי. אלה-לי עולה ראשונה לבמה לבצע את השיר "Only Girl In This World" (במקור Rihanna). ביצוע חזק לאלה-לי למרות מעט אי דיוקים. בנוסף, הייתי רוצה לראות את אלה-לי רוקדת וטורפת יותר את הבמה. אמדורסקי אמר: "פעם ראשונה שהרגשתי עלייך את הלחץ. עם המעמד והקרבה כבר לשלבים הסופיים קצת הרגשתי שזה מחלחל אלייך, וחוץ מזה שאת צורחת נהדר. יפה מאוד" 91% הצבעה – חמישה כחולים. אלה-לי מנצחת בדו-קרב ודוהרת לעבר השלב המכריע לקראת הגמר.

הזמרת הצעירה התמודדה מול עדן אלנה וללי קולישקין.

אלה-לי בחרה לבצע את השיר "Royals" (במקור של Lorde). בימוי בימתי מאוד לא טוב, הופעה משעממת ולא מעניינת לשיר מצויין. הבקורת הזו לא מופנת לאלה-לי אלא יותר להפקה אשר לא תרמה לזמרת להתבלט. מצד הזמרת, ביצוע קולי מצויין. אין ספק שאלה-לי היא זו שצריכה לייצג את ישראל באירוויזיון 2020.  אמדורסקי אמר "הקול שלך הוא ייחודי, זה מה שיפה. כשעושים פופ אז הרבה פעמים הנטייה היא שכולם כבר שרים אותו דבר. יש לך סאונד שהוא משלך".

בתום הצבעה בשיטת האירוויזיון, בה לקחו חלק השופטים והצופים באולפן, נבחרה אלה-לי לעלות לגמר הגדול של "הכוכב הבא".

רגע לפני הגמר הגדול…

יממה לפני הגמר הגדול ערכנו באתר EuroMix סקר בו נישאלו הגולשים – מי צריך לייצג את ישראל באירוויזיון? הגולשים שלנו קבעו כי הזוכה בתחרות "הכוכב הבא" צריכה להיות אלה-לי להב שזכתה ב- 41.99% מקולות הגולשים. לתוצאות המלאות הכנסו לוידאו:

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'הכוכב הבא לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.