עדן אלנה: כל הפרטים על הזמרת הצעירה אשר הספיקה לזכות באקס פקטור ומתמודדת כעת ב"הכוכב הבא לאירוויזיון 2020".

[fblike]

עדן אלנה, בת 19 מקרית גת, וכבר זכתה ב"אקס פקטור" במקום הראשון בשנת 2017. לאחר הזכייה התגייסה עדן לצבא ושחררה שני שירים שלא הצליחו. כעת, עדן אלנה רוצה להרשים את שירי מימון ולאחר מכן לכבוש את בימת האירוויזיון.

בסקר שערכנו לפני תחילת העונה זכתה עדן אלנה במקום השני מבין רשימת המפורסמים אשר תתחרה בעונה הנוכחית.



'הכוכב הבא' – האודישן הראשון

במהלך האודישן הראשון ביצעה עדן אלנה את השיר "Alive" (במקור של Sia) ונתנה ביצוע מדהים לשיר קשה שכלל מודולציה כפי שמיטב אוהדי האירוויזיון אוהבים. שירי מימון אמרה על עדן שהיא ליגה אחרת, סטטיק אמר עליה ש"יש פה הרבה זמרים וזמרות טובים בתכנית – אבל פעם ב… מגיע ביצוע שמעלה את הרף של התחרות". עדן אלנה זכתה ב- 87% הצבעה עבור האודישן הראשון. אמדורסקי היחיד שהצביע אדום.

עדן אלנה השאירה רושם מצויין על הצופים והשופטים. הוכחה לכך היא שהזמרת נבחרה לאודישן הטוב ביותר בפרק האודישנים השני על ידי קהל הגולשים באתר.



'הכוכב הבא' – האודישן הגורלי

בשלב האודישן הגורלי בחרה לשיר את “Fallin” (במקור של Alicia Keys). איתי לוי אמר עליה שהוא "אוהב את כל החבילה” וקרן פלס אמרה עליה “זה היה פנומנאלי!” עדן אלנה מסתמנת כמתמודדת שתגיע למקום גבוה מאוד בתחרות. הזמרת קיבלה חמישה כחולים והצטרפה ישירות לנבחרת הסופית.

'הכוכב הבא' – דו קרב – 20 הגדולים

עדן אלנה בחרה לשיר בשלב הדו-קרב את "Power" (במקור של Little Mix). הזמרת הצעירה הפגינה ביצוע מלא ביטחון המשלב ביצוע קולי טוב וריקוד מושלם. "יש הרבה אנשים שמנסים לעשות פה כוריאוגרפיה, אצלך זה בא ממש בטבעיות וזה נראה נהדר", אמר עליה אמדורסקי. "יש לך את הכל, את רקדנית, את זמרת, את תדעי להתראיין ולייצג אותנו כל כך טוב" אמרה עליה שירי מימון. 86% הצבעה כאשר כל השופטים הצביעו כחול. להקת 'התבלינים' אשר התמודדה מול אלנה בשלב הדו-קרב קיבלו רק 70% הצבעה ולכן עדן אלנה מבטיחה את מקומה בשלב הבא.

בסקר שנער ב- EuroMix העניקו הגולשים לעדן אלנה את המקום השמיני בלבד עבור הביצוע לשיר "Power". אלה-לי להב קטפה את המקום הראשון.

'הכוכב הבא' – דו קרב – 16 הגדולים

מורן אהרוני ועדן אלנה התמודדו בדו-קרב מול דוראל סעדון ועדן זהר סיון. אהרוני ואלנה בחרו לשיר את Natural Woman (במקור של Aretha Franklin). ביצוע מטורף המשלב שתי זמרות חזקות מאוד. פלס אמרה עליה "ישבתי פה מהופנטת, אני חושבת שזה היה מושלם, מקצועי מדויק", אמדורסקי אמר "אני שומע הרבה דואטים, אבל שתי צרחות ביחד שמייצרות הרמוניה – כזה לא שמעתי. אתן צורחות מדהים ביחד." 92% הצבעה. הבנות ניצחו את סעדון וסיון ולכן הן ממשיכות אוטומטית לשלב הבא.

'הכוכב הבא' – הכיסא החם – 13 הגדולים

עדן אלנה התמודדה בשלה ה"כיסא החם" והייתה זקוקה ל- 69% הצבעה כדי לשריין את מקומה בשלב הבא. עדן בחרה לשיר את "אילו יכולתי" (במקור של ריקי גל) שהוא שיר מורכב מאוד מבחינת היכולות הקוליות שיש להפגין בביצוע השיר. ובכל זאת, ללא ספק – הביצוע הטוב ביותר של עדן אלנה בעונה. ביצוע מדוייק להפליא, עטוף בטונות של רגש ועשוי בצורה כל כך עדינה ולא דרמטית! מ-ד-ה-י-ם! שירי מימון אמרה "לא האמנתי למה ששמעתי, זה היה פנומלי! שרת בצורה כל כך אינטיליגנטית, כל כל מרגשת וכל כך מדויקת". אמדורסקי הוסיף "כל כך מקורית, כי זה מאוד מאוד קשה לא לשיר שיר של ריקי גל כמו ריקי גל, אבל הבאת משהו אחר לגמרי". 86% הצבעה – כחול מכל השופטים. עדן ממשיכה לשלב הבא.



'הכוכב הבא' – דו קרב – 12 הגדולים

עדן אלנה התמודדה בדו קרב מול דוראל סעדון. היא עולה ראשונה עם השיר "Locked Out Of Heaven" (במקור של Bruno Mars). לרגעים זה היה ביצוע מדהים ולרגעים זה היה נראה בוסרי. אסף אמדורסקי אמר לה "בימתית זה היה נהדר, זה עולץ ושמח על אף אי-דיוקים מבחינה ווקאלית, אבל את באמת אדירה". 91% הצבעה – כחול מכל השופטים. עדן ממשיכה לשלב הבא.

'הכוכב הבא' – הכיסא החם – 11 הגדולים

עדן אלנה עלתה ראשונה וקבעה את הרף למתמודדים הבאים אחריה. עדן בחרה לשיר את "שושנים עצובות" (במקור של עידן רייכל) כאשר היא שרה בצורה מדוייקת להפליא ומשלבת מילים באמהרית. ביצוע מדהים בעיניי. עדן אלנה, לדעתי, מוכיחה כי היא חזקה הרבה יותר בשירים השקטים והמרגשים מאשר בשירי הפופ וה- R&B. "אני נורא התרגשתי ממך. כל פעם שדיברת זה שבר לי את הלב, כל פעם שהיית קטנה ורק ציירת את המנגינה שלו זה היה כל כך זוהר", אמרה מירי מסיקה. 89% הצבעה – חמישה כחולים. עדן נכנסת לרשימת עשרת הגדולים.

'הכוכב הבא' – דו קרב – 10 הגדולים

עדן אלנה התמודדה מול רביב כנר בשלב הדו קרב. אלנה בחרה לשיר את "Fuego" (במקור של Eleni Foureira). בחירת שיר מאוד בעייתית: אם מבחינה קולית היא הצטיינה, ההשוואה הויזואלית לאלני פוריירה מתבקשת. בזמן שאלני פוריירה נתנה ביצוע כוריאוגרפי בלתי נשכח, הריקוד של עדן היה חובבני וילדותי למדיי. כמו שאמרתי בסיכומי הפרקים הקומים, במידה ועדן אלנה תבחר לאירוויזיון היא צריכה לשיר בלדה! גם איתי לוי אמר: "זה לא סוד שאני מאוד אוהב אותך, ואני חושב שאת אחת הזמרות הכי טובות ששמעתי בישראל, אבל שרת על אש, הכל היה פה אש, אני לא הרגשת אש. היית מסוגלת ליותר". 79% הצבעה – אדום מאיתי לוי.

'הכוכב הבא' – תלת קרב – 9 הגדולים

עדן התמודדה מול ללי קולישקין ולואי עלי. הזמרת צריכה 88% הצבעה כדי להבטיח את מקומה בשלב חצי הגמר. עדן ביצעה את "יחפה" (במקור של נינט טייב). כבר אמרתי בעבר שעדן אלנה הרבה יותר חזקה בשירים שקטים לעומת שירי R&B קצביים. ביצוע מטורף ומרגש של עדן אלנה. שירי מימון אמרה "את יודעת לבחור שירים. את יודעת לבחור. את פשוט יודעת לעשות בחירות נכונות. את יודעת מתי לרגש ומתי להפציץ. את מביאה את הפופ הכי רלוונטי בעולם ואז פתאום את מביאה שיר של נינט שהוא יחסית ממזמן. את מדהימה". 78% הצבעה – אדום מאמדורסקי. עדן ממשיכה לשלב חצי הגמר.

'הכוכב הבא' – חצי הגמר – 8 הגדולים

בשלב הראשון של חצי הגמר חולקו ארבעת המתמודדים לשתי זוגות אשר ביניהם נערך דו קרב. עדן אלנה נבחרה להתמודד מול ללי קלישקין. עדן צריכה מעל 81% הצבעה כדי לשריין את מקומה בהמשך הערב. עדן בחרה לשיר את "היי שקטה" (במקור של ריקי גל). ביצוע נקי ומרגש אך הפעם משהו לא עבד. הביצוע לא "התפוצץ" ולא הגיע ל"שיא". "את בחצי הגמר, התחרות היא בלתי אפשרית, אני מצפה ממך להביא את הכוח שלך, את העוצמה. הייתה לי תחושה שרק את ללי, ראית את אלה-לי, ואמרת איך אני מבדלת את עצמי מהן. הן נורא פופיסטיות, בוא נביא משהו אחר… אבל זה לא את. שרת את 'אימא' שרת את 'יחפה' וזה הספיק לנו" אמרה שירי מימון. 64% הצבעה – אדום מפלס, מימון ואמדורסקי.

עדן הפסידה בדו קרב והשופטים נאלצו להחליט אם להדיח את עדן או את אוהד שרגאי. לאחר התייעצות בין השופטים הוחלט להדיח את אוהד שרגאי – עדן אלנה ממשיכה לשלב הבא בו תצטרך לבצע שיר. הזמרת מתמודדת מול אלה-לי להב וללי קולישקין.

עדן אלנה בחרה לבצע את השיר "Listen" (במקור של Beyoncé). ביצוע מושלם. נקודה. אין צורך להרחיב – רק להאזין שוב לביצוע ולהנות מכל שנייה. סטטיק אמר "למה? זה לא שלב קשה לעשות את זה כל כך קשה בשבילנו. מניין הקול הזה הגיע? למה את עושה לי את זה? אנחנו צריכים עכשיו לעשות החלטות חשובות ואנחנו בבעיה קשה". בסיום השלב הוכרזו אלה-לי להב ועדן אלנה כמתמודדות אשר ממשיכות לגמר. 

רגע לפני הגמר הגדול…

יממה לפני הגמר הגדול ערכנו באתר EuroMix סקר בו נישאלו הגולשים – מי צריך לייצג את ישראל באירוויזיון? הגולשים שלנו קבעו שעדן אלנה צפויה לזכות במקום השלישי בגמר תכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון". לתוצאות המלאות הכנסו לוידאו:

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'הכוכב הבא לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.

[fblike]