עדן אלנה נשאלה על ידי כתבת אל ג'זירה במהלך מסיבת העיתונאים על המצב הביטחוני בישראל והסכסוך הישראלי-פלסטיני. המנחה דרש מהכתבת להחליף את שאלתה...




במהלך מסיבת העיתונאים של המשלחת הישראלית באירוויזיון נרשם עימות לא נעים בין כתבת אל ג'זירה ששאלה את עדן אלנה על המצב הבטחוני בישראל והסכסוך הישראלי-פלסטיני. לאחר ששאלה הכתבת את השאלה הבהיר לה המנחה ההולנדי שהמשלחת הישראלית לא תענה על שאלות פוליטיות מאחר ומדובר באירוע מוסיקלי ולכן השאלות יעסקו אך ורק סביב השיר והתחרות. כתבת אל ג'זירה התעקשה על השאלה והמנחה הבהיר לה שעליה להחליף את השאלה. לבסוף הסתפקה הכתבת בשאלה מה המשמעות של המשפט "Set Me Free" אותו שרה הזמרת. בזמן העימות בין המנחה לכתבת שתקה עדן בחוסר נוחות על הבמה.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




מוקדם יותר, בראיון שנערך אתמול לאתר מאקו נשאלה עדן על חווית הנסיעה להולנד, על ההפתעות שהם עוד מתכננים לנו על הבמה בהולנד ועל התחושות במשלחת בעקבות ההסלמה במצב הבטחוני בארץ.

"אתה לא מבין איזה מטורף זה. בכלל לא משהו שאפשר לעכל אותו. אני עדיין מרגישה בבית מרוב שזה הזייה לטוס סוף סוף לחו"ל ולהגיע לכאן. פייר? אני עוד לא ממש קולטת את זה". אמרה עדן כשנשאלה איך התחושות להגיע סוף סוף לבמה הזו ברוטרדם, "מטורף, שוק פסיכי. לעלות על במה בכלל אחרי שנה כזאת, וזה לא נתפס הגודל של הבמה הזאת, היה מדהים. אני יודעת שיש לי עוד על מה לעבוד גם מבחינה ווקאלית וגם על הכוריאוגרפיה. אנחנו עובדים קשה ומקווים שאתם תהיו גאים בנו".




כידוע, עקב מגבלות הקורונה, כל הנציגים שהגיעו לרוטרדם מכל רחבי אירופה נדרשים להישאר בתוך שטח המלון שלהם בין חזרה לחזרה ואינם מורשים לצאת ולטייל ברחבי העיר. על כך אמרה עדן: "אני מאוד אוהבת להיות סגורה בחדר לבד, ויש לי סאונה בחדר – אז בכלל וואו. האמת זה גם משמח אותי שאני סגורה בחדר ולא מטיילת בעיר כי זה היה מסיט את המחשבות מהעבודה ובשביל זה אני פה".

עם זאת, למרות כל המגבלות הללו, הנציגים השונים עדיין מצליחים להיפגש מאחורי הקלעים ולהתיידד אחד עם השני; "אפנדי, המתמודדת מאזרבייג'אן, קרעה אותי מצחוק. ראיתי אותה מרחוק ולא זכרתי איך קוראים לה אז צרחתי לה 'מאטה הארי', והיא רצה לחבק אותי למרות שאסור".

עדן ציינה כי השירים אותם היא אהבה השנה במיוחד הם של רומניה, בלגיה ומלטה, אך כשנשאלה מי לדעתה תנצח השנה בתחרות, ענתה: "צרפת או מלטה. אחת משתיהן, ולא בגלל שהן מובילות בהימורים. דסטיני ממש מעולה והשיר שלה מקפיץ, וצרפת, שזה אמנם לא ה- Cup of tea שלי, איכותית ברמות ומגיע לה".

לבסוף התייחסה אלנה למצב הבטחוני הקשה השורר בארץ ביממות האחרונות, ואמרה: "אנחנו עם יד על הדופק, דואגים ברמות ומתעדכנים כל הזמן. כולנו בקשר תמידי עם המשפחות שלנו והלוואי והיו לי כוחות קסם לתקן את כל מה שרע בעולם", ועל זאת הוסיפה "אני אוהבת אתכם, הכי חשוב שתשמרו על עצמכם ותתחילו לאהוב אחד את השני". הראיון המלא באתר מאקו.




ישראל באירוויזיון 2021

"Set Me Free" (בעברית: "שחררו אותי") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמרת הישראלית עדן אלנה (Eden Alene) אשר תייצג את ישראל בחצי הגמר הראשון אירוויזיון 2021 שיתקיים ב- 18 במאי. השיר נכתב יל ידי צוות היוצרים נועם זלטין, עידו נצר, עמית מרדכי ורון כרמי.

בימים אלה מדורגת ישראל במקום 17 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2021.

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

    פרסומת: חוגגים בקרוב אירוע? מחפשים צלם? צלם מגנטים – זה LaVie Photography!