רשת הטלוויזיה האוסטרית הודיעה כי נציג אוסטריה לאירוויזיון 2024 שייערך בשוודיה, ייבחר שוב בבחירה פנימית.

רשת הטלוויזיה האוסטרית (ORF) מודיעה שגם השנה נציג אוסטריה לאירוויזיון ייבחר בבחירה פנימית. הליך בחירה זה מלווה את המדינה מאז אירוויזיון 2017. סטפני גרויס-הורוביץ (Stefanie Groiss-Horowitz), מנהלת תכניות ב-ORF, אישרה לעיתון האוסטרי Kleine Zeitung כי רשת הטלוויזיה בודקת כעת כיצד בדיוק תתבצע ההחלטה ועל ידי אילו מומחים.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בשנה שעברה התבצעה בחירה פנימית מעט שונה, כיוון שהשיר לא נבחר על ידי רשת הטלוויזיה בלבד, אלא גם על ידי צוות שיפוט אוסטרי ומומחי אירוויזיון בינלאומיים החברים במועדוני OGAE (מועדון חובבי האירוויזיון). נערך מעין קדם אירוויזיון פנימי, ולאחר מכן התכנסו בעלי תפקידים שונים ברשת הטלוויזיה על מנת לבחור את נציגותם לתחרות. גילוי נאות – חלק מצוות אתר יורומיקס שפט בקדם האוסטרי הפנימי בשנה שעברה.

לא ברור אם גם השנה ייערך פורמט דומה, אך גרויס-הורוביץ מאשרת כי לא יתקיים קדם אירוויזיון רחב עם הצבעת קהל. לא ניתנו נימוקים מדויקים, אך ניתנה התייחסות עקיפה למחסור במשאבים: "באביב 2024 כבר יש לנו מופע כישרונות גדול בערוץ ORF 1. תחרות נוספת בדמות קדם אירוויזיון היא לא אופציה עבור ORF".

נראה ששיטת הבחירה הפנימית באמצעות קדם אירוויזיון מצומצם בשנה שעברה השתלמה, כיוון שבעזרתה נבחרו טיה וסלינה (Teya & Salena) עם השיר "?Who the Hell Is Edgar", עמו עלו לגמר האירוויזיון, כאשר הפעם האחרונה שאוסטריה העפילה לגמר התחרות הייתה ב-2018. הצמד הגיע למקום ה-15.

אוסטריה היא המדינה ה-18 עד כה שמאשרת השתתפות באירוויזיון 2024, לאחר פינלנד, נורווגיה, מלטה, ספרד, לוקסמבורג, שוודיה, קפריסין, הולנד, גרמניה, בריטניה, איסלנד, שוויץ, ישראל, איטליה, צרפת, דנמרק ומולדובה.




אוסטריה באירוויזיון 2023

"?Who the Hell Is Edgar" (בעברית: "מי לעזאזל זה אדגר?") הוא שם השיר שבוצע ע"י צמד הזמרות טיה וסלינה (Teya and Selena), אשר ייצגו את אוסטריה באירוויזיון 2023 והגיעו למקום ה-15. השיר נכתב ע"י הזמרות עצמן ביחד עם רונאלד יאנצ'ק (Ronald Janecek) ופלה לוריאנו (Pele Loriano). לוריאנו היה בין יוצרי השירים "Run with the Lions" (ליטא 2019, מקום 11 בחצי גמר) ו- "Il Pleut de L'Or" (שוויץ 2010, מקום 17 בחצי גמר).

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-56 של אוסטריה באירוויזיון. אוסטריה הצטרפה לאירוויזיון ב-1957 וזכתה בתחרות פעמיים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של אוסטריה הייתה באירוויזיון 2014 עם השיר "Rise Like a Phoenix" בביצועה של הזמרת קונצ'יטה וורסט.

מקורות: ESC Kompakt, Kleine Zeitung.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!