עיריית שטוקהולם, בירת שוודיה, מקדמת את האולם "Friends Arena" בתור האולם המארח הרשמי של העיר לאירוויזיון 2024. קבוצות כדורגל המשחקות בעיר כבר הביעו מחאה והתנגדות למהלך.

במוצאי שבת האחרונה, זכתה באירוויזיון הזמרת השוודית לורין (Loreen), שכזכור זכתה גם באירוויזיון 2012. הדיונים על אירוח האירוויזיון בשנה הבאה בשוודיה כבר החלו, והעיר שטוקהולם מקווה לארח פעם נוספת את התחרות, והפעם מכוונת לאולם גדול בהרבה מהאולמות המארחים בשנים האחרונות – פרנדס ארנה (Friends Arena), המארח מדי שנה את גמר קדם האירוויזיון השוודי – המלודיפסטיבלן (Melodifestivalen).

שטוקהולם אירחה את התחרות שלוש פעמים בשנים 1975, 2000 ו-2016.

עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




במהלך הופעתה של לורין בשוודיה לאחר שובה למדינתה, קארין וואנגורד (Karin Wanngård), נציבת הכלכלה בעיר שטוקהולם, הצהירה כי היעד העיקרי של העיר להצעת האולם המארח לאירוויזיון 2024 יהיה "פרנדס ארנה" (Friends Arena). העיתון הגדול בשוודיה, Aftonbladet, כבר דיווח כי שטוקהולם הייתה להוטה לארח את התחרות וכבר קיימה פגישות בנוגע להצעתה אף לפני זכייתה של שוודיה באירוויזיון 2023!

האולם החדש המשמש בעצם כאצטדיון, נפתח בסוף 2012, ויש בו קיבולת של עד 65,000 איש. יחד עם זאת, במידה ויארח את האירוויזיון ב-2024 מספר המקומות שבו יצטמצמו אך עדיין יוכל להכיל בתוכו בסביבות 30,000 צופים בכל מופע. מאז פתיחת הארנה, נעשה בה שימוש לאירוח גמר קדם האירוויזיון השוודי מדי שנה, כאשר הגמר ב-2021 הוא הגמר היחיד שלא התארח באותה ארנה וזאת בשל נגיף הקורונה. לגמר המלודיפסטיבלן מגיעים בכל שנה כ-30,000 צופים כך שהצפי הוא שזה יהיה גם מספר הצופים בתחרות. אם האולם אכן ייבחר לארח את האירוויזיון, זה יהיה אחד האולמות הגדולים ביותר שאירחו את האירוויזיון מאז היווסדה.

שטוקהולם היא העיר הפייבוריטית לאירוח אירוויזיון 2024, אך שלוש מקבוצות הכדורגל של העיר הבהירו שהן לא מעוניינות לצאת ממגרשי הבית שלהן לצורך התחרות. גלובן ארנה (Globen Arena), אשר אירח את האירוויזיון ב-2000 וב-2006, מתוכנן לעבור שיפוץ מקיף, כך ששטוקהולם תוכל לארח את התחרות בפרדנס ארנה או באצטדיון Tele2 Arena שנמצא במתחם הגלובן ויכול להכיל עד 45,000 צופים. כך או כך, אם שטוקהולם תיבחר כמארחת, צפוי לנו אולם ענק ומרשים.




מפעיל שני האולמות המועמדים לאירוח מסר: "זה עתה קיבלנו את הבשורה המשמחת והכל חדש מאוד. עבור 'Tele2 Arena' ו-'Friends Arena', האירוויזיון נופל בעיצומה של עונת כדורגל. אנחנו מתחילים בדיונים על מתי האירוויזיון יוכל להשתלב במקרים כאלה ואיך אנחנו יכולים לתכנן אירועים אחרים. יותר מזה קשה לומר כרגע".

מאטיס פרי (Mattis Fri), יו"ר קבוצת כדורגל הגברים של Hammarby המשחקת ב-Tele2, מסר בראיון: "אין לי בעיה עם האירוויזיון, אבל 'Tele2' הוא אצטדיון כדורגל ולזה הוא צריך לשמש בעיקר. אנחנו לא יכולים שלא לשחק רבע עונה רק בגלל האירוויזיון, זה בלתי אפשרי. שישה שבועות הם תקופה מאוד ארוכה, במיוחד בעונת השיא של אפריל ומאי". פרי מסביר כי אין זה אפשרי להעביר את כל שלושת קבוצות הכדורגל מאותו מקום לשחק במקום אחר, וזאת בשל מספר המשחקים הצפוי וכי הדשא הטבעי בפרנדס ארנה לא יכול להחזיק בשימוש כה גבוה.

רוברט פאלק (Robert Falck), יו"ר קבוצת הכדורגל AIK המשחקת ב'פרנדס ארנה' הסכים והוסיף: "יש לנו הסכם עם האצטדיון ואנו רוצים לשחק את כל משחקי הבית שלנו על הדשא הטבעי בזירה הביתית שלנו, לא על הדשא המלאכותי של 'Tele2', נקודה".




שוודיה באירוויזיון 2023

הזמרת לורין (Loreen), שזכתה בקדם האירוויזיון השוודי, ייצגה את שוודיה עם שירה "Tattoo" (בעברית: "קעקוע"). שוודיה עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום השני בחצי הגמר הראשון עם 135 נקודות, ובגמר הגדול הגיעה למקום הראשון עם 583 נקודות. שוודיה רשמה בתחרות את ניצחונה השביעי, עלתה למקום הראשון בטבלת הזכיות של כל הזמנים ולורין הפכה להיות הזמרת השנייה שמנצחת בתחרות פעמיים אחרי הזמר האירי ג'וני לוגן (Johnny Logan), והאישה הראשונה שעושה זאת.

,

מקור: Eurovoix.

אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 צפויה להתקיים בשוודיה שתארח את התחרות בעקבות זכייתה השביעית באירוויזיון 2023. זאת תהיה הפעם השביעית שבה תארח שוודיה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר שטוקהולם.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!