הגמר הגדול של אירוויזיון 2023 טרם נערך, אך רשת הטלוויזיה הספרדית כבר עם הפנים קדימה ל-2024, ומאשרת את חזרתו בפעם השלישית ברציפות של קדם האירוויזיון הספרדי "Benidorm Fest".

בשבת הקרובה (13 במאי) ייערך הגמר הגדול של אירוויזיון 2023 בשידור ישיר מליברפול שבבריטניה. טרם ידוע לנו מי תזכה בתחרות הקרובה, אך רשת הטלוויזיה הספרדית RTVE לא מבזבזת זמן ומאשרת השתתפות באירוויזיון 2024. ספרד היא המדינה הרביעית עד כה שמאשרת את השתתפותה באירוויזיון 2024, לאחר פינלנד, נורווגיה ומלטה.

עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




 עם הצלחה לא מתווכחים, ורשת הטלוויזיה הספרדית הכריזה על חזרתו בשנה הבאה של קדם האירוויזיון המצליח "Benidorm Fest" (בנידורם פסט) בפעם השלישית ברציפות. למעשה, כבר בסוף 2021 הכריזה ספרד כי תערוך את הקדם הספרדי לפחות עד 2025, כך שעד כה עם עומדים במילה שלהם.

במקביל לאישור ההשתתפות ב-2024, רשת הטלוויזיה מפרסמת את הכללים לפסטיבל "בנידורם פסט" ב-2024: ראשית, חלון הגשת השירים לקדם ייפתח ב-16 במאי, שלושה ימים לאחר גמר האירוויזיון, וייסגר ב-10 באוקטובר. רשת הטלוויזיה הסבירה שתפתח את הגשת השירים מוקדם יותר השנה, וזאת על מנת לאפשר לאומנים זמן רב יותר להגיש את שירם לוועדה.

שנית, פורסם כי יהיה ניתן להגיש שירים לוועדה גם אם עדיין לא נבחר הזמר המבצע. בקדם הספרדי ב-2024 ישתתפו לכל הפחות 16 מתמודדים, כמות קטנה יותר ממספר המשתתפים בקדם של 2023 (18). שישה אומנים ישמשו כגיבוי, וזאת במקרה שבו אחד או יותר מהשירים בקדם ייפסלו מהתחרות.




ספרד באירוויזיון 2023

"Eaea" הוא שם השיר שיבוצע ע"י הזמרת בלנקה פלומה (Blanca Paloma), אשר תייצג את ספרד בגמר אירוויזיון 2023 שיתקיים ב-13 במאי. השיר נכתב ע"י הזמרת יחד עם אלברו טאטו (Álvaro Tato) וחוסה פאבלו פולו (José Pablo Polo). זהו השיר הראשון שיוצרים אלה כותבים לתחרות האירוויזיון.

השיר נכתב כמזמור לסבתה המנוחה של הזמרת, שהיוותה עבורה השראה. השיר נושא תפילה של הזמרת, כאם לילדים, בו היא מבקשת שלאחר מותה יקברו את גופתה על הירח, משם תוכל להתבונן על ילדיה ולשמור עליהם. השיר מבוצע בשפה הספרדית.

בימים אלה מדורגת ספרד במקום החמישי בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2023.

בלנקה פלומה – מי את?

בלנקה פלומה, או בשמה המלא בלנקה פלומה ראמוס באזה (Blanca Paloma Ramos Baeza), היא זמרת פופ-פלמנקו בת 33. בלנקה פלומה סיימה את לימודיה באוניברסיטה עם קבלת תואר בלימודי אמנות. לאחר לימודיה, בשנת 2013, עברה למדריד פיתחה קריירה כמעצבת במה ותלבושת בתיאטרון המקומי.

היא החלה את פעילותה המוזיקלית כאשר שחררה את הסינגל הראשון "Niña de Fuego" ב-2021. בשנה שעברה התמודדה בקדם האירוויזיון הספרדי עם השיר "Secreto de agua" והגיעה למקום החמישי. השנה חזרה לקדם בפעם השנייה עם השיר "Eaea" עימו זכתה בתחרות המקומית.

מקור: RTVE.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-62 של ספרד באירוויזיון. ספרד הצטרפה לתחרות ב-1961 וזכתה בה פעמיים ברציפות בשנים 1968 ו-1969. ספרד אירחה את התחרות בשטחה פעם אחת בלבד ב-1969 ומאז מחזיקה בזמן ההמתנה הארוך ביותר מאז זכייתה האחרונה – 54 שנה.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

    מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!

    הרשם
    שלח התראה
    guest
    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments