הבמאי היווני הגדול, פוקאס אוונגלינוס (Fokas Evanglinos), בראיון מיוחד על ביטול אירוויזיון 2020, על שיתופי הפעולה שלו בעבר ועל המשך שיתוף הפעולה עם סטפניה (Stefania) לקראת האירוויזיון הבא.

[addtoany]

 

פוקאס אוונגלינוס (Fokas Evanglinos) הוא רקדן, כוריאוגרף ובמאי תיאטרון וטלוויזיה יווני, בן 57, שהחל את הרומן המתמשך עם תחרות האירוויזיון בשנת 2004 כאשר ניהל אמנותית את שירו של סאקיס רובאס (Sakis Rouvas) – אשר נקרא "Shake It", ומאז נחשב לאחד הבמאים הגדולים והחשובים בכל הקשור לאירוויזיון.

הבמאי הידוע ניהל אמנותית לפחות 12 שירים נוספים באירוויזיון, ביניהם שני שירים זוכים (יוון 2005 ורוסיה 2008), שלושה שירים שזכו במקום השני (רוסיה 2006, אוקראינה 2008 ואזרבייג'אן 2013) ושלושה שירים שזכו במקום השלישי (יוון 2004, רוסיה 2016 ורוסיה 2019).




רוצים לזכות בחבילת פרסים מתנה? הכנסו לוידאו!

השנה, לקראת אירוויזיון 2020, היה צפוי לנהל אמנותית שלושה שירים לפחות: השיר היווני "SUPERG!IRL", השיר המולדובני "Prison" והשיר האסטוני "What is Love".

הבוקר התראיין הבמאי הידוע לאתר היווני ethnos.gr וסיפק כמה ידיעות חשובות על שיתופי הפעולה שלו בעבר, על המשך שיתוף הפעולה שלו עם סטפניה היווניה לקראת האירוויזיון הבא וכמובן על קבלת הידיעה לגבי ביטול אירוויזיון 2020.




איגוד השידור האירופי החליט לבטל את תחרות האירוויזיון השנה. איפה תפסה אותך הידיעה ומה חשבת על ההחלטה?

ההחלטה של איגוד השידור האירופי תפסה אותי בבית, במהלך התקופה הקשה הזו. אני בטוח שאיגוד השידור האירופי שקל את כל האפשרויות. ברור שהתאכזבתי משום שאני אוהב את התחרות ואתגעגע אליה מאוד, אבל כשמדובר בטובת הכלל, אני חושב שזו הייתה ההחלטה הנכונה.

איך אתה מעביר את התקופה הקשה הזו בצל נגיף הקורונה?

מעל הכל אני רוצה להודות לצוותי הבריאות במאבק היומיומי. כמו בכל התחומים, תחום הבידור והאמנות נפגע, אך אנו לא מפסיקים לחלום ולחשוב חיובי על המחר. באופן אישי הפסקתי ללמד בתיאטרון הלאומי ובבית הספר שלי מאז ההכרזה על ההגבלות, וכרגע כל שיתופי הפעולה המקצועיים הוקפאו.




שוחחת עם סטפניה לאחר ההודעה על ביטול האירוויזיון?

שוחחנו בעזרת הודעות. זו החלטה עצובה אך אנו יודעים שהיא ההחלטה הנכונה.

אילו רשמים קיבלת משיתוף הפעולה הקצר שלך עם סטפניה?

שיתוף הפעולה עם סטפניה היה מצויין. היא באמת סופרגירל. היא ילדה מדהימה, בת 17, שמודעת וממוקדת במטרה שלה.

רשת הטלוויזיה היוונית (ERT) הודיעה שסטפניה תמשיך לייצג את יוון באירוויזיון הבא. תלווה אותה גם בתחרות הבאה?

בודאי, אני אהיה לצידה. ההחלטה של רשת הטלוויזיה היוונית היא נכונה ומכובדת, מאחר וסטפניה היא ילדה שיש לה את כל היתרונות שעשויים להוביל לתוצאה טובה בתחרות.




בתחרות השנה עבדת גם עם המשלחת של מולדובה. האם שיתוף הפעולה הזה ימשיך גם באירוויזיון 2021?

אני עדיין לא יודע בשלב זה.

בשנים האחרונות אתה עובד עם שתיים-שלוש משלחות מידי שנה. שיתופי הפעולה הרבים האלה לא מסכנים את התוצאה הסופית של המשלחות?

אני לעולם לא עובד בתחרות עם שתי מדינות שחולקות את אותו סגנון מוסיקלי. לדוגמא, כשעבדתי עם דימה בילאן (Dima Bilan) באירוויזיון 2008, השיר שלו היה בלדה – ובאותה שנה השיר האוקראיני של אני לורק (Ani Lorak) לקחה את המקום השני עם שיר פופ קצבי שהולחן על ידי דימיטריס קונטופולוס.

איזה משיתופי הפעולה שלך בתחרות הוא בלתי נשכח עבורך?

כמובן שמדובר בשיתוף הפעולה שלי עם הלנה פפאריזו (Elena Paparizou) שזכתה באירוויזיון 2005 והביאה את התחרות ליוון. לייצג את המדינה שלי ולנצח היה אירוע בלתי נשכח.

האם התאכזבת מאיזשהו שיתוף פעולה?

תמיד יש רגעים טובים ורעים בתחרויות. אני כמובן מתאכזב כששיר מסויים הולך לאיבוד. אני תמיד עושה את מיטב יכולתי כשאני מתמודד בתחרות, וכמובן לא לוקח דבר כמובן מאליו.

עבדת עם זמרים רבים. האם הרגשת תיסכול או בגידה מאחד הזמרים?

מעולם לא, משום שאני מעריץ את הזמרים איתם אני עובד ותמיד הולך לפי האינסטינקטים שעד עכשיו לא אכזבו אותי.

כאמור הבמאי הידוע ימשיך בשנה הבאה את שיתוף הפעולה שלו עם הזמרת סטפניה והמשלחת היוונית. לא ברור כיצד ייבחר השיר המולדובני ולכן לא ברור האם יימשך שיתוף הפעולה של הבמאי המצליח עם המשלחת המולדובנית. שיתוף הפעולה עם המשלחת האסטונית לא ייצא לפועל מאחר ובאסטוניה הוחלט לבחור נציג חדש בעזרת הקדם אירוויזיון המקומי.

זו תהיה ההשתתפות ה- 41 של יוון באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנת 2005 עם השיר "My Number One" שבוצע על ידי הלנה פאפאריזו (Helena Paparizou).

[addtoany]

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!