שעתיים לפני גמר אירוויזיון 2022: שוודיה עוקפת את בריטניה ומדורגת במקום השני בטבלאות ההימורים. אוקראינה עדיין מובילה בפער ניכר. מי תזכה הערב באירוויזיון?

שעתיים לפני גמר אירוויזיון 2022 וטבלאות ההימורים מציגות התחזקות של שוודיה על פני בריטניה. למעשה השיר "Hold Me Closer" בביצוע של קורנליה ג'ייקובס מדורג לראשונה במקום הראשון שכן עד כה הוא דורג מרבית העונה במקום השלישי לאחר איטליה או בריטניה.

הלהקה האוקראינית, קאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra), שתבצע הערב את השיר "Stefania" צפויה עדיין לזכות במקום הראשון. מאז פרוץ הלחימה בשטחי אוקראינה עלתה הלהקה למקום הראשון בטבלאות ההימורים ומאז המשיכה להתחזק כשסיכויי הזכייה שלה עומדים כעת על 60 אחוזים – נתון חסר תקדים. האם אוקראינה אכן צפויה לזכות הערב בתחרות? ננסה לענות על השאלה לקראת סיום הכתבה.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בריטניה עם השיר "Space Man" בביצוע של סאם ריידר מדורגת במקום השלישי ועשויה לאיים גם כן על הזכייה האוקראינית. השיר האיטלקי, שדורג בשבוע שעבר במקום השני, מדורג כעת במקום הרביעי בלבד וסיכויים של מחמוד ובלאנקו לנצח בתחרות נמוכים ביותר.

שינויים נוספים בשעות האחרונות בטבלת ההימורים: יוון יורדת למקום שמיני ופולין תופסת את מקומה. פינלנד מקפצת ממקום 14 למקום 12.

מדינות חשובות שיש להזכיר הן מולדובה; שדורגה לפני תחילת החזרות במקום 22 רשמה עלייה מרשימה וכעת מדורגת במקום 11 – היא הולכת להפתיע בגדול. גם סרביה רשמה עלייתה תלולה ועלתה ממקום 11 למקום 6. פורטוגל יורדת ממקום 12 אל מקום 16 לאחר ששובצה כשיר מספר 3 בגמר. גם צרפת יורדת למקום 18 ושוויץ מתרסקת ממקום 14 למקום 23 לאחר שהופעתה בחצי הגמר הייתה לא מרשימה במיוחד.




מקור: Eurovisionworld.com




עד כמה מדייקות טבלאות ההימורים?

נלך אחרונה בזמן, שעות ספורות לפני גמר אירוויזיון 2021 עמדה איטליה בראש טבלאות ההימורים. אחריה צרפת ומלטה. איטליה אכן זכתה וגם צרפת זכתה במקום השני. מלטה התרסקה למקום שביעי ואילו שוויץ, שדורגה בהימורים במקום החמישי, עלתה ברגע האמת למקום שלישי.

בשנת 2019, שעות לפני התחרות, עמדה בראש טבלאות ההימורים הולנד ואחריה אוסטרליה, שוודיה, שוויץ ואיטליה. הולנד אמנם זכתה באירוויזיון, וזה קרה למרות שהשופטים העדיפו את מקדוניה הצפונית ואילו הקהל נתן את המקום הראשון לנורווגיה, אבל אוסטרליה, שדורגה במקום השני, הגיע רק למקום התשיעי. שוודיה, שדורגה במקום השלישי, הגיעה למקום החמישי. שוויץ אכן הגיע למקום הרביעי, ואיטליה? במקום השני!

נלך עוד קצת אחורה – גמר אירוויזיון 2018, שעות ספורות לפני התחרות עומדת בראש טבלאות ההימורים לא אחרת מאשר אלני פוריירה מקפריסין. אחריה ישראל, אירלנד, צרפת ושוודיה. בפועל? ישראל זכתה במקום הראשון, קפריסין במקום השני, אירלנד שדורגה בהימורים במקום השלישי התרסקה למקום 16, צרפת שדורגה במקום הרביעי קיבלה רק את המקום ה- 13 ושוודיה ירדה למקום שביעי. אוסטריה שזכתה בפועל במקום שלישי, ואף זכתה בקרב השופטים, דורגה בטבלאות ההימורים רק במקום 20.

אם כך ניתן להבין שטבלאות ההימורים יכולות לסמן אינדיקציה מסויימת, אך צפויות לנו הערב בשלב ההצבעה הפתעות מעניינות רבות! האם אוקראינה תזכה במקום הראשון? האם מדינה אחרת תפתיע? לקראת השעה 02.00 בלילה נדע את התשובה.

אירוויזיון 2022: תחרות האירוויזיון הקרובה תיערך בטורינו שבאיטליה, לאחר זכייתה של איטליה באירוויזיון 2021 עם להקת מונסקין ושירם "Zitti e buoni". זאת תהיה הפעם השלישית שבה תארח איטליה את התחרות, לאחר שאירחה אותה ב-1965 בנאפולי וב-1991 בעיר הבירה רומא.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!