הימורים באירוויזיון 2024: שעות ספורות לפני חשיפת השיר הישראלי לאירוויזיון, ישראל מדורגת במקום השמיני בטבלאות ההימורים. האם לאחר חשיפת השיר "Hurricane", ישראל תעלה במעלה הטבלה או שדווקא תרד למקום נמוך יותר? זהו מצב טבלאות ההימורים כרגע…

בעוד שעות ספורות תחשוף ישראל את השיר "Hurricane", שיבוצע על ידי הזמרת עדן גולן על בימת אירוויזיון 2024. בשלב זה עומדת ישראל במקום השמיני בטבלאות ההימורים, ויהיה מסקרן לראות האם לאחר חשיפת השיר קהל המהמרים אהב את השיר ובעקבות זאת ישראל תעלה למקום גבוה יותר בהימורים, או שמא ישראל דווקא תרד למקום נמוך יותר, דבר שיצביע על אכזבה מהשיר הישראלי.

אל המקום הראשון עם סיכויי זכייה של 15% מטפסת קרואטיה שבחרה את השיר "Rim Tim Tigi Dim", אשר יבוצע על ידי בייבי לזניה (Baby Lasagna). אליונה אליונה וג'רי הייל (alyona alyona & Jerry Heil), נציגות אוקראינה עם השיר "Teresa & Maria", יורדות אל המקום השני עם 13% סיכויי זכייה, וזאת לאחר ששהו במקום הראשון מאז סוף חודש ינואר. עם חשיפת השיר השוויצרי לאירוויזיון, "The Code", עלתה שוויץ מהמקום ה-15 למקום השלישי ועומדת כעת על 8% סיכויי זכייה.



בשבועות האחרונים התפרסמו מספר שירים שיצרו שינויים רבים בטבלאות ההימורים:

הולנד: הנציג ההולנדי, יוסט קליין (Joost Klein), חשף את השיר "Europapa", אשר יצר סביבו התלהבות רבה ועם חשיפת השיר קפצה הולנד מהמקום ה-25 למקום החמישי.

שוודיה: השיר "Unforgettable", שנבחר אתמול בלילה בקדם האירוויזיון השוודי, לא הפתיע אף אחד. זכייתם של מרקוס ומרטינוס (Marcus & Martinus) הייתה צפויה ובימים האחרונים ירדה שוודיה מהמקום הרביעי אל המקום השביעי.

אוסטריה: הזמרת קאלין (Kaleen), שתבצע את השיר "We Will Rave", חשפה את שירה לפני כעשרה ימים ומאז עלתה הזמרת מהמקום ה-16 למקום ה-11.

בריטניה: אכזבה רבה נרשמה לאחר שהזמר אולי אלכסנדר (Olly Alexander) חשף את השיר "Dizzy", ממנו היו ציפיות רבות. הזמר, שנחשב לזמר מוכר מאוד בסצנת המוזיקה הבריטית, עמד לעיתים במקום הראשון בטבלאות ההימורים לפני חשיפת השיר, אך כעת הוא מדורג רק במקום ה-13.

נורווגיה: בשבועיים האחרונים התדרדר השיר הנורווגי, "Ulveham", מהמקום התשיעי למקום ה-15. נראה שההתלהבות מהשיר הנורווגי הולכת ופוחתת.

איסלנד: ציפייה רבה הייתה לקראת זכייתו של בשאר מוראד, המתמודד הפלסטיני השנוי במחלוקת בקדם האירוויזיון האיסלנדי, אך מאז זכתה הזמרת הרה ביורק (Hera Bjork) עם השיר "Scared Of Heights", ואיסלנד מתרסקת מהמקום השמיני למקום ה-16. בשלב זה טרם ברור האם איסלנד בכלל תתמודד באירוויזיון, שכן רשת הטלוויזיה האיסלנדית הודיעה שתתייעץ עם הזוכה בקדם האירוויזיון לגבי ההשתתפות בתחרות.

אירלנד: הזמרת במבי ת'אג (Bambie Thug), שתבצע בתחרות את השיר "Doomsday Blue", חוזרת למקומה הטבעי בטבלאות. לאחר שלפני כשבועיים שהתה במקום ה-12, כרגע היא מדורגת במקום ה-18.

פינלנד: גם השיר הפיני "No Rules" הולך ומתדרדר במורדות טבלאות ההימורים. לאחר בחירת השיר דורג השיר הפיני במקום ה-11 אך כעת הוא שוהה במקום ה-20 בלבד. נראה שפינלנד מאוד רצתה לשחזר את ההצלחה משנה שעברה אך כרגע לא נראה שזה הולך לקרות!

סרביה: בחירתה של הזמרת טיה דורה (Teya Dora) בשבוע שעבר עם השיר "Ramonda" העלתה את סרביה מהמקום ה-28 למקום ה-22.

אלבניה: הידיעה על כך שהשיר האלבני יבוצע בשפה האנגלית מוציאה את אלבניה מהמקום האחרון ומעלה אותה עד למקום ה-23. אלבניה שהתה תקופה ארוכה במקום האחרון והעלייה בטבלאות ההימורים מהווה בשורה טובה עבור האלבנים.

את טבלאות ההימורים סוגרות סן מרינו, מולדובה וצ'כיה.


באדיבות:
Eurovisionworld.com.



ישראל בטבלאות ההימורים

בעוד שעות ספורות ייחשף השיר "Hurricane" בביצועה של עדן גולן. ישראל מדורגת כעת במקום השמיני, בדומה למיקום השביעי בה שהתה ישראל לאחר חשיפת השיר "Unicorn" בשנה שעברה. עם זאת, כולנו לוטשים כעת עיניים לעבר טבלאות ההימורים כדי לראות כיצד יגיבו המהמרים לאחר חשיפת השיר. במידה וישראל תעלה הערב, סימן שקהל המהמרים מאמין בשיר הישראלי ומרוצה מהשיר. במידה ותירשם ירידה, ניתן יהיה להסיק שקהל המהמרים מאוכזב מהשיר הישראלי וסיכוייה של גולן לזכות בתחרות יפחתו.

כולנו מחזיקים אצבעות!

האם יש לכך חשיבות?

נדגיש שטבלאות ההימורים מבוססות על אנשים רבים אשר מהמרים את כספם על מדינות אשר הם מאמינים שעשויות לזכות באירוויזיון הקרוב. טבלת ההימורים בשלב זה היא טבלת ציפיות שחלקה יתממש וחלקה יתבדה. יחד עם זאת, מאחר וכבר נחשפו מרבית השירים, ניתן לקבל תמונה ברורה מיהם הפייבוריטים לזכות בתחרות ומי הן המדינות חסרות הסיכויי לזכות בה.

לגבי חשיבות טבלאות ההימורים בחודשים הקרובים: נדגיש גם כי לפני כשנתיים, מאז פרצה המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, אוקראינה עמדה בראש טבלאות ההימורים ולבסוף גם זכתה בתחרות. לעומת זאת לפני כשלוש שנים, במהלך רוב עונת האירוויזיון, מלטה עמדה בראש טבלאות ההימורים כשרק בשבוע החזרות עקפה איטליה את מלטה. איטליה אמנם זכתה במקום הראשון אך מלטה דורגה לבסוף רק במקום השביעי. בשנה שעברה, שוודיה הובילה בטבלאות ההימורים לכל אורך הדרך מאז נבחר השיר.

נדגיש כי יש לקחת את טבלאות ההימורים בפרופורציה. אך יחד עם זאת, אין לזלזל בכלי החשוב הזה שאנו נמשיך לעקוב אחריו, מתוך תקווה שלאחר חשיפת השיר הישראלי, מצבה של מדינת ישראל בטבלת ההימורים ישתפר אף יותר.

אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 תיערך בעיר מאלמו שבשוודיה ב-7, 9 ו-11 במאי. זאת תהיה הפעם השביעית שבה תארח שוודיה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר שטוקהולם. האולם המארח של התחרות הוא "Malmö Arena", אשר אירח את התחרות גם ב-2013, ומכיל בתוכו כ-15,500 מושבים.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!