שבוע לפני הגמר הגדול של אירוויזיון 2022: מיהן המדינות שמתחזקות בעקבות החזרות? האם ישראל עולה בהימורים והאם זה מספיק כדי להפתיע ולעלות לגמר? יצאנו לבדוק.

בעוד שבוע בדיוק מהיום ייערך גמר אירוויזיון 2022 וסבב החזרות הראשון והשני כבר הגיע לסיומו. בשנים קודמות ראינו שטבלאות ההימורים שינו את פניהם במהלך החזרות מקצה לקצה – אך האם כך גם השנה? ומה לגבי ישראל – תעלה לגמר או לא? אנחנו נעשה קצת בסדר בנושא.

על פי טבלאות ההימורים, השיר "Stefania" בביצועם של להקת קאלוש אורקסטרה שייצג את אוקראינה, הוא הפייבוריט העיקרי לזכייה בתחרות וסיכויי הזכייה שלו שוברים שיאים ועומדים על 47%. מדובר בנתון חסר תקדים בשלב זה שכן אף מדינה לא זכתה לאחוזים כאלו גבוהים לפני שהשיר שודר בפומבי בטלוויזיה במהלך חצאי הגמר. למעשה, השיר ההולנדי הזוכה באירוויזיון 2019, "Arcade" הגיע למספרים דומים רק בצהריי יום הגמר לאחר שמרבית הצופים ראו את הביצוע המלא במהלך חצי הגמר. בשנה שעברה (2021), שבוע לפני הגמר, עמדה צרפת במקום הראשון עם סיכויי זכיה של 20% בלבד, ואיטליה אשר בסופו של דבר זכתה בתחרות דורגה מעט אחריה עם 19% סיכויי זכייה "בלבד".

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




"Brividi" בביצועם של מחמוד ובאלנקו, אשר ייצגו את איטליה, מדורג גם כעת במקום השני אך סיכויי הזכייה שלהם יורדים מ-15% לפני שבוע ל-11% כיום בעקבות חזרות מאכזבות שנערכו במהלך השבוע.

בריטניה, שדורגה לפני כשבוע במקום הרביעי, דוהרת קדימה לאחר חזרה מוצלחת מאוד וביקורות חיוביות ביותר. סאם ריידר ושירו "Space Man", הפתיעו את העיתונאים בחזרה שנערכה אתמול ובעקבות זאת בריטניה עלתה למקום השלישי ויתכן שאף תגיע למקום השני בטבלאות ההימורים. נכון לכרגע, בריטניה עם סיכויי זכייה של 10%. נזכיר כי הזכייה האחרונה של בריטניה הייתה לפני 25 שנים בשנת 1997, עם השיר "Love Shine A Light" שבוצע ע"י להקת קתרינה והגלים. מאז זכייה זו, בריטניה מרבה לרוב לסיים במקומות נמוכים בטבלת הניקוד.

השיר השוודי "Hold Me Closer" בביצועה של הזמרת קורנליה ג'ייקובס ירד למקום הרביעי לאחר חזרה מבולגנת בשל תקלות טכניות רבות של ההפקה האיטלקית. ספרד סוגרת את הרשימה וממוקמת נכון לכעת במקום החמשיי.




שינויים נוספים בטבלת ההימורים

עם סיום החזרות מדינות נוספות שינו את דירוגם: סרביה נכנסת לעשירייה הראשונה לאחר שלפני ארבעה ימים דורגה במקום ה-13 והיא מדיחה את צרפת שיורדת למקום ה-11. צ'כיה שיפרה את דירוגה ועלתה ממקום 24 למקום 17 בעקבות חזרה מצוינת. גרמניה עולה ממקום 26 למקום 22, ודנמרק עולה ממקום 37 למקום 34. לאחר סבב החזרות השני שוויץ התרסקה ממקום 15 למקום 20, זאת למרות חזרה טובה לטעמי. גם אלבניה מאבדת גובה וצונחת ממקום 20 אל מקום 25 לאחר פוסט זועם ששחררה הזמרת על ההפקה האיטלקית. בולגריה יורדת ממקום 33 למקום 37.

מה קורה עם ישראל?

מיכאל בן דוד. צילום: אבי זייקנר

ישראל הציגה ביצוע מעולה על הבמה בטורינו אשר הוביל לתגובות חיוביות רבות. יחד עם זאת, אין שינוי מהותי בטבלאות ההימורים מבחינת ישראל שמדורגת כרגע במקום ה-33. מאז החזרה ראינו את ישראל מתקרבת אל המקום ה-30 ואז יורדת שוב. השיר הישראלי לאירוויזיון, שנחשף בתחילת פברואר, מדורג מאז יציאתו בממוצע סביב מקומות 35-36 ולכן לא מדובר בעלייה משמעותית שמבטיחה את מיקומנו בגמר הגדול.

ב-2021 דורגה ישראל שבוע לפני הגמר במקום ה-19 ולבסוף סיימה במקום ה-17. ב-2019 ישראל דורגה במקום ה-26 ולבסוף סיימה במקום ה-23. ב-2018 ישראל דורגה במקום הראשון ובסופו של דבר אכן ניצחה בתחרות.

באופן כללי ניכר שיש התאמה בין טבלאות ההימורים לתוצאה הסופית אך תמיד יש הפתעות.




מקור: Eurovisionworld.com




הימורים: חצי גמר 1

1. אוקראינה
2. יוון
3. נורווגיה
4. הולנד
5. ארמניה
6. פורטוגל
7. אלבניה
8. מולדובה
9. לטביה
10. שוויץ
11. אוסטריה

12. ליטא
13. איסלנד
14. קרואטיה
15. דנמרק
16. סלובניה
17. בולגריה

  • אלבניה יורדת מהמקום החמישי למקום השביעי.
  • לטביה נכנסת למקום התשיעי אחרי שרק לפני מספר ימים דורגה במקום ה-12.

הימורים: חצי גמר 2

1. שוודיה
2. פולין
3. אסטוניה

4. אוסטרליה
5. סרביה
6. פינלנד
7. צ'כיה
8. בלגיה
9. קפריסין
10. מלטה
11. אזרבייג'אן
12. סן מרינו
13. רומניה
14. ישראל
15. גאורגיה
16. אירלנד
17. מונטנגרו
18. מקדוניה הצפונית

  • אסטוניה עולה מהמקום החמישי למקום השלישי.
  • פינלנד יורדת מהמקום הרביעי אל המקום השישי.
  • צ'כיה עולה מהמקום התשיעי למקום השביעי.
  • מלטה עולה למקום העשירי ומחליפה את אזרבייג'אן שיורדת למקום ה-11.
  • מונטנגרו מתרסקת ממקום 14 למקום 17.
  • ישראל תופסת את המקום ה14 עם שיפור של שני מקומות.
  • מקדוניה הצפונית יורדת למקום האחרון ומחליפה את אירלנד שעולה למקום ה-16.




הימורים: חצאי גמר – האם הם לרוב צודקים?

ב-95% מהפעמים, התשובה היא כן. ב-2021 פיספסו ההימורים את עלייתה לגמר של מולדובה שדורגה במקום ה-11 בהימורים של חצי הגמר השני. בנוסף, פיספסו ההימורים את עלייתה לגמר של ישראל שדורגה במקום ה-12 בחצי הגמר הראשון. ב-2019 פיספסו ההימורים את עלייתם לגמר של בלארוס שדורגה במקום ה-13 בחצי הגמר הראשון, סן מרינו שדורגה במקום ה-15 בחצי הגמר הראשון ואלבניה שדורגה במקום ה-13 בחצי הגמר השני.

אם כך, האם יש סיכוי שישראל תפתיע ותעלה לגמר? בהחלט כן!

אירוויזיון 2022: תחרות האירוויזיון הקרובה תיערך בטורינו שבאיטליה, לאחר זכייתה של איטליה באירוויזיון 2021 עם להקת מונסקין ושירם "Zitti e buoni". זאת תהיה הפעם השלישית שבה תארח איטליה את התחרות, לאחר שאירחה אותה ב-1965 בנאפולי וב-1991 בעיר הבירה רומא.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!