© Eurovision.tv

רומניה מאשרת את כוונתה להשתתף באירוויזיון 2020 אשר ייערך בהולנד. שיטת הבחירה של הנציג והשיר הרומני לאירוויזיון הבא עדיין לא ידועה.

רשת הטלוויזיה הרומנית, TVR, מאשרת את כוונתה להשתתף באירוויזיון 2020 אשר ייערך ברוטרדם. בשלב זה לא ידוע כיצד ייבחר הנציג והשיר הרומני לאירוויזיון הקרוב אך מאז 1993 נוהגים ברומניה לבחור את הנציג בעזרת קדם אירוויזיון המכונה "Selecția Națională".



יחד עם זאת, תוצאות ה- Selecția Națională בשנה האחרונה (2019) היו הפתעה גמורה. הזמרת אסתר פאוני (Ester Peony) זכתה לייצג את רומניה באירוויזיון עם השיר "On A Sunday". פאוני זכתה במקום הראשון אצל צוות השיפוט, אבל רק במקום השמיני אצל הצופים בבית. לעומת זאת, הפייבוריטית לאורה ברטאן (Laura Bretan) קיבלה את המקום הראשון אצל הצופים בבית ואת המקום השלישי אצל צוות השיפוט. הסיבה העיקרית לכך שפאוני נבחרה כזוכה היא משום שהצבעת הצופים הרומנים היוותה רק 14% מהתוצאות הסופיות ובכך סיכל צוות השופטים את זכייתה של הפייבוריטית לאורה ברטאן.




האם גם השנה יערך קדם אירוויזיון ברומניה (Selecția Națională)?

הסערה אשר נגרמה כתוצאה מבחירתה של פאוני, בנוסף לכך שרומניה נכשלת לעלות לגמר שנתיים ברציפות, הביאה לכך שרשת הטלוויזיה הרומנית הבטיחה לשקול לשנות את צורת הבחירה של השיר הרומני לאירוויזיון.

הזוכה בקדם אירוויזיון הרומני האחרון, Selecția Națională 2019, הייתה הזמרת אסתר פאוני (Ester Peony) אשר ייצגה את רומניה באירוויזיון 2019 עם השיר "On A Sunday". הזמרת השתתפה בחצי הגמר השני, שם זכתה במקום ה- 13 עם 71 נקודות ולכן לא הצליחה לעלות לגמר האירוויזיון.

35 מדינות הכריזו עד כה כי הן מעוניינות להשתתף באירוויזיון הקרוב: אוסטריה, אוסטרליה, אוקראינה, אזרבייג'אן, איסלנד, אירלנד, אלבניה, אסטוניה, בלגיה, בלרוס, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הולנד, יוון, ישראל, לטביה, ליטא, מקדוניה הצפונית, נורווגיה, סלובניה, סן מרינו, ספרד, סרביה, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קפריסין, קרואטיה, רומניה, רוסיה, שוודיה ושוויץ.

זו תיהיה ההשתתפות ה- 21 של רומניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום השלישי ב- 2005 וב- 2010.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!