קרואטיה תשתתף באירוויזיון 2020. זאת למרות המצב הכלכלי של רשת הטלוויזיה הקרואטית. הנציג יבחר בעזרת הקדם אירוויזיון "Dora".

קרואטיה מאשרת את כוונתה להשתתף באירוויזיון 2020 אשר ייערך ברוטרדם, הולנד. זאת למרות שלפני מספר שבועות הצהירה רשת הטלוויזיה הקרואטית, HRT, כי: "אנחנו מקווים שהכל יהיה בסדר ושנשתתף באירוויזיון 2020". ההצהרה הגיעה בעקבות המצב הכלכלי של רשת הטלוויזיה.




ב- HRT הודיעו כי הנציג והשיר הקרואטי לאירוויזיון ייבחר בעזרת הקדם אירוויזיון הידוע בשם "Dora".

הזוכה בקדם אירוויזיון הקרואטי האחרון, DORA 2019, היה הזמר רוקו בלאז'ביץ' (Roko Blažević) אשר ייצג את קרואטיה באירוויזיון 2019 עם השיר "The Dream". הזמר השתתף בחצי הגמר השני, שם זכה במקום ה- 14 עם 64 נקודות ולכן לא הצליח לעלות לגמר האירוויזיון.




33 מדינות הכריזו עד כה כי הן מעוניינות להשתתף באירוויזיון הקרוב: אוסטריה, אוסטרליה, אוקראינה, איסלנד, אירלנד, אלבניה, אסטוניה, בלגיה, בלרוס, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הולנד, יוון, ישראל, לטביה, ליטא, מקדוניה הצפונית, נורווגיה, סלובניה, סן מרינו, ספרד, סרביה, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קפריסין, קרואטיה, רוסיה, שוודיה ושוויץ.

זו תהיה ההשתתפות ה- 26 של קרואטיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הרביעי בשנת 1996 ו- 1999.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!