גרמניה: לאחר הכישלונות הרבים של המדינה בתחרות, הציגו מפיקי טלוויזיה ידועים לעולם האירוויזיון הגרמני רעיון מיוחד לבחירת הנציג והשיר הגרמניים לאירוויזיון 2025.

מפיקי הטלוויזיה הגרמנים דניאל רוזמן (Daniel Rosemann) ושטפן ראב (Stefan Raab), הידועים מאוד בעולם האירוויזיון הגרמני, הציגו תוכנית חדשה לבחירת הנציג והשיר הגרמניים לאירוויזיון 2025.

על פי התוכנית המדוברת, כל ארבעת רשתות הטלוויזיה הגרמניות הגדולות במדינה (RTL, ZDF, ProSieben, ARD) יעבדו יחד על מנת לבחור את הנציג הגרמני לאירוויזיון.





בתוכנית של רוזמן וראב לבחירת השיר לאירוויזיון, רשתות הטלוויזיה RTL, ZDF ו-ProSieben ישדרו כל אחת בתורה חצי גמר של קדם. מחצאי הגמר האלה המתמודדים יעפילו לגמר הגדול שישודר בערוץ הראשון הגרמני (Das Erste), שמנוהל על ידי רשת הטלוויזיה ARD. כל המשדרים צפויים להצטלם באותו הסטודיו, אך כל רשת טלוויזיה תקבל את האוטונומיה לקבוע את הקונספט שלה לחצי הגמר אותו היא משדרת.

התוכנית כללית מאוד, והרבה פרטים עדיין לא הוסכמו, כמו למשל האם רשת הטלוויזיה ARD תבחר מועמדים משלה לפני הגמר הגדול, והתקצוב של הליך בחירה שכזה. עם זאת, כל רשתות הטלוויזיה המעורבות הביעו עניין בתוכנית של רוזמן וראב. יש להזכיר כי בשנה הבאה יתקיימו שינויים מבניים רבים ב-ARD עצמה. רשת הבת NDR שמנהלת את ענייני האירוויזיון תעביר את המושכות ל-MDR, דבר שבהכרח יגרום לשינויים נוספים.

החלטה בנוגע ליישום התוכנית לא תתקבל עד שתסתיים תחרות אירוויזיון 2024 במאלמו. ברשת הטלוויזיה ARD מעוניינים לבחון קודם כל האם איזאק (Isaak) יצליח באירוויזיון, והאם בכלל יש צורך בשינוי הפורמט הנוכחי. נזכיר כי בשנים האחרונות גרמניה משתמשת בפורמט קדם אירוויזיון לבחירת נציגיה, ובעקבות כישלונותיה התכופים היא משנה את שמו ואת הפורמט שלו מדי שנה – מ-"Germany 12 points" ב-2022, "Unser lied fur Liverpool" ב-2023, ועד ל-"Das Deutsche Finale" ב-2024.

השינויים הללו לא תורמים להצלחתה של גרמניה בתחרות והיא ממשיכה להיכשל, וכבר שנתיים ברציפות מסיימת אחרונה בגמר הגדול.




גרמניה באירוויזיון 2024

"Always on the Run" (בעברית "תמיד בבריחה") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמר איזאק (Isaak) אשר ייצג את גרמניה בגמר הגדול של אירוויזיון 2024 שיתקיים במאלמו שבשוודיה ב-11 במאי. השיר נכתב על ידי הזמר יחד עם גרג טארו (Greg Taro), קווין לר (Kevin Lehr) וליאו סלמינן (Leo Salminen). זהו שירם הראשון של היוצרים שמתמודד באירוויזיון והוא מבוצע בשפה האנגלית.

נראה שהשיר מתעמק במאבק הפנימי וברגשות הסותרים שחווה הזמר. החזרה על השורות "אני תמיד במנוסה" ו"אבוד בזהות שלי" מדגישה תחושה של תנועה מתמדת וחוסר ודאות לגבי תחושת העצמי של האדם. השיר לוכד את המורכבות של ניווט במאבקים אישיים, לחצים חברתיים וחיפוש זהות בתוך רגשות ומחשבות סותרים.

בימים אלה מדורגת גרמניה במקום 32 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.




איזאק – מי אתה?

איזאק (Isaak), או בשמו המלא איזאק גודריאן (Isaak Guderian), הוא זמר פופ גרמני אשר פרץ לראשונה לתודעה בגרמניה בשנת 2011 כשהשתתף בגרסה הגרמנית של התוכנית "X Factor".

איזאק התחיל להוציא מוזיקה באופן מסחרי בתחילת 2021 כאשר שחרר את סינגל הבכורה שלו "Sober". באותה שנה זכה בתוכנית הכישרונות "Show Your Talent". לאחר התוכנית הוציא לתחנות הרדיו את הסינגל "Baby Steps", אשר הגיע למקום הראשון במכירות באמזון הגרמני.

 

מקור: DWDL.de.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-67 של גרמניה באירוויזיון. גרמניה הצטרפה לתחרות ב-1956, הייתה אחת משבע המדינות המייסדות וזכתה בה פעמיים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של גרמניה הייתה באירוויזיון 2010 עם השיר "Satellite" בביצועה של הזמרת לנה מאייר-לנדרוט.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!