עדן גולן, נציגת ישראל באירוויזיון, סופגת איומים על חייה לקראת הופעתה בתחרות בחודש הבא. בשל כך, המשלחת הישראלית לאירוויזיון תהיה המאובטחת ביותר אי פעם. משפחתה של עדן תממן מאבטחים נוספים שיתגברו את המשלחת.

עדן גולן, הזמרת המוכשרת שזכתה ב"הכוכב הבא" ותייצג את ישראל באירוויזיון 2024 שיתקיים בחודש הבא במאלמו, נתקלת באתגרים לא פשוטים. בתקופה האחרונה הזמרת סופגת איומים על חייה דרך חשבון האינסטגרם שלה. למרות הקשיים, גולן מרגישה בטוחה ונחושה להמשיך ולהכין את עצמה לתחרות, תוך כדי שהיא מביעה את הפחדים שלה בפני משפחתה וחבריה.




המשלחת הישראלית לאירוויזיון, שבה תיקח חלק גם יוצרת השיר קרן פלס, תהיה מהמאובטחות ביותר אי פעם, עם צוות אבטחה מיומן שילווה את המשלחת. על פי אתר החדשות 'וואלה' שחשף את הפרטים, ההיערכות הביטחונית המוגברת נובעת ממספר סיבות, כולל המלחמה בעזה והאופי הפרו-פלסטיני של העיר מאלמו בשוודיה, שם תתקיים התחרות. נדגיש שבמאלמו מתגוררים כ-70 אלף מוסלמים שמהווים כרבע מאוכלוסיית העיר.

צוות אבטחה כבר יצא למאלמו כדי להכיר את השטח של אולם המופעים "Malmö Arena" ואת אזור המלון ודרכי ההגעה בין שני המוקדים. כל יציאה של עדן מהמלון לחזרות תלווה באבטחה כבדה. בעיר מאלמו מתקיימות בתקופה האחרונה הפגנות פרו-פלסטיניות רבות ובתקופת האירוויזיון צפויות הפגנות אלה להפוך לגדולות ורועשות יותר. כבר לפני כחודש רוסס צבע אדום המדמה דם על שלטי התחרות שהוצבו ברחבי העיר.

עשרות מאבטחי שב"כ יאבטחו את הזמרת ואליהם יחברו כוחות ביטחון מקומיים מטעם משטרת מאלמו. החשש העיקרי הוא פגיעה באחד מחברי המשלחת הישראלית ובעדן גולן בפרט. מקורות שונים מסרו לנו לפני מספר שבועות כי "עדן גולן היא הסמל. היא הנציגה הישראלית. פגיעה בעדן תחשב לפגיעה איכותית שתיצור הד תקשורתי גדול", וזהו החשש העיקרי.

ההורים של גולן, שמבינים את המצב המורכב, מודאגים מאוד ומתכננים לסייע לאבטחה של בתם. “ההורים שלה גם ישכרו על חשבונם מאבטחים אישיים נוספים שיאבטחו אותם”, אמרה חברה של הזמרת.




על פי דיווחים שונים, עדן צפויה להיעדר מאירוע הפתיחה של תחרות האירוויזיון ("השטיח הטורקיז"), אשר יתקיים ב-5 במאי בשעות הצהריים. הסיבה הרשמית לכך היא ציון ערב יום השואה שיצוין בישראל ב-5 במאי בשעות הערב, אם כי יש להדגיש ששעות האירוע החגיגי לא מתנגשות בשעות של ערב יום השואה, כך שניתן להסיק מכך שככל הנראה מדובר בשיקולי אבטחה קפדניים.

למרות האיומים, גולן מראה נחישות לייצג את ישראל בכבוד ובמקצועיות: "אני מרגישה בטוחה ונחושה לייצג את ישראל באופן הטוב ביותר. המשלחת שלנו נוסעת עם צוות אבטחה מיומן, ואני בטוחה שהם יעשו את העבודה הכי טובה כדי לשמור עלינו", מסרה.

נזכיר שלאחר בחירתה של עדן גולן בעזרת התכנית "הכוכב הבא", זכתה הזמרת לתגובות שונות, חלקן מפרגנות וחלקן שליליות. כבר אז אחת התגובות הייתה: "אני לא שמה ז**, אני הולכת להרוס את החיים לבחורה הזאת". תגובה אחרת הייתה: "זה מוסר כפול פתטי, את רוסיה מחרימים ובצדק מהשתתפות באירוויזיון, אבל מדינה אחרת שמבצעת רצח עם זוכה להשתתף…"




ככל שמועד התחרות קרב כך גובר החשש של הפקת האירוויזיון והמשלחת הישראלית מאיומי טרור. נתון זה מגביר את החשש בקרב הפקת התחרות מפני פגיעה במשלחת הישראלית אך גם מפיגועי טרור דומים לפיגוע שבוצע על ידי דאעש בחודש שעבר במוסקבה, בו נרצחו לפני הדיווחים כ-140 בני אדם אשר הגיעו ליהנות מהופעתה של להקה רוסית באולם ההופעות "קרוקוס סיטי הול".

יורגן הולמלונד (Jörgen Holmlund), מומחה לניתוח מודיעין מהאוניברסיטה לביטחון בשטוקהולם, הביע חשש מהפוטנציאל להתקפה דומה באירוויזיון: "אירועי תרבות עם קהל רב ותשומת לב תקשורתית נמצאים בסיכון להתקפה", אמר הולמלונד. הוא הוסיף ואמר כי אירוע ענק בסדר גודל של תחרות האירוויזיון, אשר מסוקר על ידי גופי תקשורת רבים בעולם, "ייתן חשיפה מקסימלית" למחבלים שיבקשו לפגע בתחרות ולכן הפוטנציאל לאיום הוא ממשי. לדברי הולמלונד, הפיגוע במוסקבה מדגיש "כמה הם (המחבלים) בעלי מוטיבציה ויכולת". תחרות האירוויזיון צפויה למשוך לעיר מאלמו עשרות אלפי מבקרים מלמעלה מ-80 מדינות אשר מתבקשים להגביר את ערנותם.

עוד חשש שעולה, בעיקר בקרב מעריצי התחרות הישראלים, הוא שעדן גולן גם עשויה לספוג שריקות בוז מחרישות אוזניים מצד הקהל באולם ברגע שתעלה על הבמה, בדומה לבוז שקיבלה רוסיה בתחרות בין השנים 2014-2015.

הפקת האירוויזיון צריכה גם לחשוש ולקחת בחשבון התפרצות לבמה של פרובוקטורים במהלך הביצוע של השיר הישראלי לאירוויזיון. התפרצות כזו כבר קרתה לאחרונה באירוויזיון 2018 בזמן שהנציגה הבריטית סורי (SuRie) ביצעה את שירה על הבמה ובאירוויזיון 2010 בזמן שהנציג הספרדי דניאל דיגאס (Daniel Digas) החל לבצע את שירו. דווקא השנה התפרצות שכזו עשויה להפוך לאתגר אמיתי מאחר ולראשונה בהיסטוריה של התחרות, קהל יקיף את כל צידי הבמה ב-360 מעלות! מה שיקשה על המאבטחים לשמור על הבמה מפני התפרצויות שונות. עוד תסריט לא נעים שיכול להתרחש הוא השלכת חפצים מהקהל לכיוונה של הזמרת הישראלית.




ישראל באירוויזיון 2024

"Hurricane" הוא שם השיר שיבוצע ע"י עדן גולן, שתייצג את ישראל בחלקו השני של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאי במאלמו, שוודיה. השיר נכתב על ידי היוצרים קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר. בגר היה גם מכותבי ומפיקי השיר הישראלי הזוכה לאירוויזיון 2018, "Toy". השיר מבוצע ברובו באנגלית ומשלב בסופו מספר מילים בעברית.

נראה כי מילות השיר מעבירות שילוב של רגשות העוסקות באהבה, אובדן וחוסן. השיר חוקר את המורכבות של רגשות אנושיים, מערכות יחסים, והחוסן הדרושים כדי לנווט בסערות החיים. השיר נכתב במקור על טבח ה-7 באוקטובר ונקרא "October Rain" (בעברית: "גשם אוקטובר"). בעקבות פסילת מילות השיר על ידי איגוד השידור האירופי, התבקשו יוצרי השיר לשנות חלק ממילות השיר כך שהשיר יעסוק בנושא אוניברסלי כמו אהבה ואובדן.

בימים אלה מדורגת ישראל במקום התשיעי בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

עדן גולן – מי את?

עדן גולן היא זמרת ישראלית, בת 20 מתל אביב. היא עוסקת במוזיקה מגיל עשר. עדן נולדה בארץ אבל בגיל חמש עברה עם משפחתה למוסקבה, שם התגוררה 13 שנים. במהלך ילדותה סבלה מהתנכלויות בעקבות שמה ומוצאה הישראלי. היא מספרת שלמרות המצב הקשה בארץ בעקבות המלחמה, אין מקום יותר טוב בעולם מישראל.

בגיל תשע החלה ללמוד פיתוח קול, ובצעירותה התאמנה בהתעמלות אומנותית ואף לקחה חלק בתחרויות רבות, אך בהמשך העדיפה להתרכז בקריירה המוזיקלית שלה. ב-2015 גולן ניסתה לייצג את רוסיה באירוויזיון הילדים בשנת עם השיר "Schastye" (בעברית: "אושר") והגיעה למקום החמישי בגמר. ב-2018 השתתפה בעונתה החמישית של "The Voice Kids Russia" והגיעה עד לשלב הגמר. לאחר התוכנית חתמה על חוזה עם מפיק רוסי אשר התרשם מקולה, וגולן הצטרפה ללהקת פופ בנות ממוסקבה, בה לקחה חלק במשך שנתיים.

ב-2022 שבה לישראל ובאוקטובר של אותה שנה הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Ghost Town" (בעברית: "עיר רפאים"). הסינגל נכתב בשיתוף פעולה עם המפיק הליטאי לאקי לוק (Lucky Look), וצבר כ-700 אלף השמעות בספוטיפיי. ב-2023 השתתפה בפרק סיום העונה השנייה של התוכנית "רואים את הקול", ובהמשך השנה שחררה שלושה שירים נוספים – "Let Me Blow Ya Mind" (בעברית: "תן לי להפתיע אותך"), "Taxi" ו-"Dopamine", כאשר כולם זכו למאות אלפי צפיות ביוטיוב. גולן לקחה גם חלק כרקדנית בשיר המצליח "תיק קטן", אשר מבוצע ע"י הצמד נס וסטילה.

בחודש פברואר האחרון זכתה בעונתה עשירית של "הכוכב הבא", וזאת לאחר שסומנה כפייבוריטית גדולה כבר מהאודישן הראשון.

אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 תיערך בעיר מאלמו שבשוודיה ב-7, 9 ו-11 במאי. זאת תהיה הפעם השביעית שבה תארח שוודיה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר שטוקהולם. האולם המארח של התחרות הוא "Malmö Arena", אשר אירח את התחרות גם ב-2013, ומכיל בתוכו כ-15,500 מושבים.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!