ימים ספורים לאחר חשיפת השיר הישראלי לאירוויזיון 2024: כרזות אירוויזיון בעיר המארחת מאלמו הושחתו בידי פעילים פרו-פלסטינים הקוראים להחרמת ישראל בתחרות.

ביום ראשון נחשף השיר הישראלי לתחרות – "Hurricane" (בעברית: "הוריקן"), שייצג את ישראל בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאי במאלמו שבשוודיה, ויבוצע על ידי הזמרת עדן גולןעם פרסום השיר והקליפ בערוץ היוטיוב הרשמי של האירוויזיון, ישראל עלתה מעט למקום השביעי בטבלאות הימורים והשיר אכן צבר תאוצה רבה ברשת ונמצא כרגע במקום החמישי בכמות הצפיות מבין שאר שירי האירוויזיון עם כמיליון צפיות.

יחד עם זאת, כמות הביקורות השליליות והקריאות להחרמת ישראל מהתחרות רק מתגברות, וכעת ניתן לראות תמונות מזעזעות מהעיר המארחת מאלמו, הממחישות מעשי וונדליזם המבוצעים על ידי פעילים פרו-פלסטינים המוחים נגד השתתפות ישראל וקוראים להפסקת פעולות הלחימה בעזה.





על פי דיווח ברשת הטלוויזיה השוודית SVT, נחשפו תמונות מהעיר המארחת מאלמו שבשוודיה, שם ניתן לראות כי רוססו כתובות פרו פלסטיניות הקוראות ל"שחרור עזה ופלסטין" על שלטי התחרות, המציגים את הסלוגן "United by music" (בעברית: "מאוחדים בעזרת המוזיקה"). בנוסף, צבע אדום המדמה דם, הושלך על השלטים. כרגע לא ידוע מי עומד מאחורי מעשי הוונדליזם האלו, אך ברור כי מדובר בפעילים פרו פלסטינים ושזוהי אחת מפעולות המחאה על השתתפות ישראל בתחרות האירוויזיון השנה.

במקביל, בימים אלה נערכים דיונים בין תאגיד השידור הישראלי לשב"כ, בסוגיית אבטחת המשלחת הישראלית, שצפויה השנה להיות מתוגברת במידה רבה ביחס לשנים האחרונות, עקב המלחמה והקריאות הרבות להחרמת ישראל. במסיבת העיתונאים שנערכה ביום ראשון לאחר משדר חשיפת השיר, העיד יואב צפיר, במאי "הכוכב הבא" ומי שיהיה חבר במשלחת לאירוויזיון, על כך שהמשלחת הישראלית תאובטח היטב על ידי הגורמים המתאימים. עדן גולן, נציגת ישראל, הוסיפה בנושא: "אני בן אדם, ברור שיש לי חששות, אבל אני יודעת שאני נמצאת בידיים הכי טובות ושאני מוגנת".

נזכיר שבכתבה שעלתה באתרנו בחודש ינואר פורסם כי למעלה מ-1000 אמנים שוודיים חתמו על עצומה המתנגדת להשתתפות ישראל באירוויזיון 2024. בין החתומים על העצומה השוודית נגד ישראל נמצאים לא מעט שמות מוכרים, ביניהם שני נציגי עבר באירוויזיון – אריק סעדה (Eric Saade), נציג שוודיה לאירוויזיון 2011 שהגיע למקום השלישי, ונציגת שוודיה לאירוויזיון 2009, מאלנה ארנמן (Malena Ernman) שסיימה במקום ה-21. ארנמן היא אמה של גרטה טונברי (Greta Thunberg), פעילת זכויות אקלים שלאחרונה הפכה למתנגדת משמעותית לפעולותיה של ישראל.




ישראל באירוויזיון 2024

"Hurricane" הוא שם השיר שיבוצע ע"י עדן גולן, שתייצג את ישראל בחלקו השני של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאי במאלמו, שוודיה. השיר נכתב על ידי היוצרים קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר. בגר היה גם מכותבי ומפיקי השיר הישראלי הזוכה לאירוויזיון 2018, "Toy". השיר מבוצע ברובו באנגלית ומשלב בתוכו מספר מילים בעברית.

נראה כי מילות השיר מעבירות שילוב של רגשות העוסקות באהבה, אובדן וחוסן. השיר חוקר את המורכבות של רגשות אנושיים, מערכות יחסים, והחוסן הדרושים כדי לנווט בסערות החיים. השיר נכתב במקור על טבח ה-7 באוקטובר ונקרא "October Rain" (בעברית: "גשם אוקטובר"). בעקבות פסילת מילות השיר על ידי איגוד השידור האירופי, התבקשו יוצרי השיר לשנות חלק ממילות השיר כך שהשיר יעסוק בנושא אוניברסלי כמו אהבה ואובדן.

בימים אלה מדורגת ישראל במקום השביעי בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

עדן גולן – מי את?

עדן גולן היא זמרת ישראלית, בת 20 מתל אביב. היא עוסקת במוזיקה מגיל עשר. עדן נולדה בארץ אבל בגיל חמש עברה עם משפחתה למוסקבה, שם התגוררה 13 שנים. במהלך ילדותה סבלה מהתנכלויות בעקבות שמה ומוצאה הישראלי. היא מספרת שלמרות המצב הקשה בארץ בעקבות המלחמה, אין מקום יותר טוב בעולם מישראל.

בגיל תשע החלה ללמוד פיתוח קול, ובצעירותה לקחה חלק בהתעלמות אומנותית ואף לקחה חלק בתחרויות רבות, אך בהמשך העדיפה להתרכז בקריירה המוזיקלית שלה. ב-2015 גולן ניסתה לייצג את רוסיה באירוויזיון הילדים בשנת עם השיר "Schastye" (בעברית: "אושר") והגיעה למקום החמישי בגמר. ב-2018 השתתפה בעונתה החמישית של "The Voice Kids Russia" והגיעה עד לשלב הגמר. לאחר התוכנית חתמה על חוזה עם מפיק רוסי אשר התרשם מקולה, וגולן הצטרפה ללהקת פופ בנות ממוסקבה, בה לקחה חלק במשך שנתיים.

ב-2022 שבה לישראל ובאוקטובר של אותה שנה הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Ghost Town" (בעברית: "עיר רפאים"). הסינגל נכתב בשיתוף פעולה עם המפיק הליטאי לאקי לוק (Lucky Look), וצבר כ-700 אלף השמעות בספוטיפיי. ב-2023 השתתפה בפרק סיום העונה השנייה של התוכנית "רואים את הקול", ובהמשך השנה שחררה שלושה שירים נוספים – "Let Me Blow Ya Mind" (בעברית: "תן לי להפתיע אותך"), "Taxi" ו-"Dopamine", כאשר כולם זכו למאות אלפי צפיות ביוטיוב. גולן לקחה גם חלק כרקדנית בשיר המצליח "תיק קטן", אשר מבוצע ע"י הצמד נס וסטילה.

בחודש פברואר האחרון זכתה בעונתה עשירית של "הכוכב הבא", וזאת לאחר שסומנה כפייבוריטית גדולה כבר מהאודישן הראשון.

מקור: SVT.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
1 תגובה
החדש ביותר
הישן ביותר האהוב ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
מוטי
מוטי
1 month ago

ככה יעשה לממלכה שחפצה חיים עם מהגרים ערבים
בקרוב כיבוש טוטאלי