ישראל באירוויזיון 2024: שיר האירוויזיון הישראלי "Hurricane" עבר תהפוכות רבות עד שהגיע לגרסתו הסופית, אותה נשמע על בימת האירוויזיון בעוד פחות מחודשיים. מוקדם יותר היום הועלה לרשתות החברתיות השיר הישראלי בגרסתו הראשונה, "October Rain".

"Hurricane" (בעברית: "הוריקן") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמרת עדן גולן, אשר תייצג את ישראל בחלקו השני של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאי במאלמו, שוודיה. השיר נכתב ע"י קרן פלסאבי אוחיון וסתיו בגר. סתיו בגר היה גם מכותבי ומפיקי השיר הישראלי הזוכה לאירוויזיון 2018, "Toy". השיר מבוצע ברובו באנגלית ומשלב בתוכו מספר מילים בעברית.

כזכור, השיר הישראלי לאירוויזיון 2024 הוגש תחילה תחת הכותרת "October Rain". איגוד השידור האירופי (EBU) פסל את השיר בטענה שהוא מכיל מסרים פוליטיים וקרא לתאגיד השידור הישראלי להחליף את מילות השיר. תאגיד השידור סירב בתחילה אך לאחר פשרה שהושגה הוחלט להחליף את מילות השיר, כך שבסופו של דבר שמו שונה ל-"Hurrican".

מוקדם יותר היום העלה אתר החדשות מאקו דקה וחצי מתוך הקליפ לשיר שצולם בגרסתו הראשונה, ולאחר מכן שונה לגרסת האירוויזיון.




בתמונה שהופצה ברשתות החברתיות בימים האחרונים, ניתן לראות את השינוי שנעשה במילות השיר.




עדן גולן – מי את?

עדן גולן היא זמרת ישראלית, בת 20 מתל אביב. היא עוסקת במוזיקה מגיל עשר. עדן נולדה בארץ אבל בגיל חמש עברה עם משפחתה למוסקבה, שם התגוררה 13 שנים. במהלך ילדותה סבלה מהתנכלויות בעקבות שמה ומוצאה הישראלי. היא מספרת שלמרות המצב הקשה בארץ בעקבות המלחמה, אין מקום יותר טוב בעולם מישראל.

בגיל תשע החלה ללמוד פיתוח קול, ובצעירותה לקחה חלק בהתעלמות אומנותית ואף לקחה חלק בתחרויות רבות, אך בהמשך העדיפה להתרכז בקריירה המוזיקלית שלה. ב-2015 גולן ניסתה לייצג את רוסיה באירוויזיון הילדים בשנת עם השיר "Schastye" (בעברית: "אושר") והגיעה למקום החמישי בגמר. ב-2018 השתתפה בעונתה החמישית של "The Voice Kids Russia" והגיעה עד לשלב הגמר. לאחר התוכנית חתמה על חוזה עם מפיק רוסי אשר התרשם מקולה, וגולן הצטרפה ללהקת פופ בנות ממוסקבה, בה לקחה חלק במשך שנתיים.

ב-2022 שבה לישראל ובאוקטובר של אותה שנה הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Ghost Town" (בעברית: "עיר רפאים"). הסינגל נכתב בשיתוף פעולה עם המפיק הליטאי לאקי לוק (Lucky Look), וצבר כ-700 אלף השמעות בספוטיפיי. ב-2023 השתתפה בפרק סיום העונה השנייה של התוכנית "רואים את הקול", ובהמשך השנה שחררה שלושה שירים נוספים – "Let Me Blow Ya Mind" (בעברית: "תן לי להפתיע אותך"), "Taxi" ו-"Dopamine", כאשר כולם זכו למאות אלפי צפיות ביוטיוב. גולן לקחה גם חלק כרקדנית בשיר המצליח "תיק קטן", אשר מבוצע ע"י הצמד נס וסטילה.

בחודש פברואר האחרון זכתה בעונתה עשירית של "הכוכב הבא", וזאת לאחר שסומנה כפייבוריטית גדולה כבר מהאודישן הראשון.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
4 Comments
החדש ביותר
הישן ביותר האהוב ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
ד.ז.
ד.ז.
1 month ago

עדן גולן, את מדהימה, אין ספק שאת ראויה לזכות במקום הראשון. את שרה מדהים, את נראית ייצוגית, מה לעשות שנקלענו לפוליטיקה מחורבנת. אנחנו מעריכים אותך מאוד ומבינים שאם לא תהיי מקום ראשון זה בגלל המצב. השיר שלך עוד יהדהד בכל מדיה אפשרית. אוהבים אותך.

גלית
גלית
1 month ago

יצא שהוריקן יותר יפה. כי שפוגעים בנו אנחנו יותר משתפרים ומתחשלים. בהצלחה. יש מצב גדול שזוכים בגלל זה יש רוע וקינאה.

הודיה
הודיה
1 month ago

וואו,היא כל כך מרגשת.והמילים מרגשות מאוד.מרמז על השואה,חבל שלא נבחר,למרות שהגרסה החדשה גם מרגשת.
עדן אם את קוראת שתדעי שריגשת אותי מאוד שומעים שאת שרה מהלב,אין עלייך

עצוב
עצוב
1 month ago

זה כזה דפוק שהם היו צריכים לשנות.
הוריקן זה שיר ממש טוב אבל אני הייתי מעדיפה אם הגשם של אוקטובר היה השיר שייצג את ישראל , לפני השינויים שהוא עבר, הוא יותר מבטא את מה שקרה