גורמים במשרד החוץ הישראלי מוסרים כי איגוד השידור האירופי (EBU) פסל את השיר השני שהוגש לזמרת עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון 2024. לפי הפרסומים, היום צפויים להתקיים צילומי הקליפ השיר הישראלי לאירוויזיון, ובשלב זה לא ברור האם יצאו לפועל.

ככל שחולפים הימים ואי הבהירות לגבי השתתפות ישראל באירוויזיון 2024 ממשיכה, הולכים וגוברים הסיכויים שישראל תמצא את עצמה מחוץ לתחרות האירוויזיון, לראשונה מ-1997. כזכור, הסאגה הישראלית החלה לפני שבועיים לאחר בחירתו של השיר הישראלי לאירוויזיון – "October Rain" (בעברית: "גשם של אוקטובר"). השיר הנבחר נכתב ע"י סתיו בגר (מכותבי ומפיקי "Toy", זוכה אירוויזיון 2018), אבי אוחיון ("רסיסים" של רביב כנר, "שרק תחייך" של יובל דיין, "קרן שמש" של בניה ברבי ועוד..), ושופטת "הכוכב הבא" – קרן פלס. לפי הכותרת, אפשר להבין שהשיר עוסק באירועי ה-7 באוקטובר, ועפ"י דיווחים השיר עוסק ספציפית בטבח הקטלני במסיבת הנובה ברעים.

לאחר בחינה מעמיקה של מילות השיר ע"י איגוד השידור האירופי (EBU), החליט האיגוד לא לאשר את השיר לתחרות בטענה שהוא מכיל מסרים פוליטיים, וקרא לתאגיד השידור הישראלי כאן להחליף את מילות השיר. כאן בתגובה החליטו להקשיח שרירים והבהירו: "לא נחליף את השיר ולא נשנה את מילותיו". לאחר מכן נמסר כי "תאגיד השידור הישראלי נמצא בדיאלוג עם ה-EBU בעניין השיר שייצג את ישראל באירוויזיון".


עם זאת, נראה שגם נכון לכתיבת שורות אלו אין עדיין התקדמות משמעותית בנושא. אתמול דיווחו גורמים במשרד החוץ כי תאגיד השידור הישראלי הגיש ל-EBU אופציה חלופית על מנת לנסות ולפתור את הסוגייה: השיר שהגיע למקום השני בוועדה – "Dance Forever" (בעברית: "לרקוד לנצח"). השיר נכתב ע"י נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן, ביחד עם רון ביטון, מאי ספדיה ("Unicorn") וינון יהל ("Golden Boy", Unicorn"). גם אופציה זאת נפסלה ע"י איגוד השידור האירופי. את מילות השיר המלאות תוכלו למצוא כאן.

לפני מספר ימים הגיבה לראשונה גולן לסערה המתרחשת מאחורי הקלעים, ובשיחות סגורות שנחשפו ב-YNET שיתפה הזמרת: "אני אוהבת ומאמינה בשיר. אני רוצה לייצג את המדינה. מצד אחד אני ממשיכה כרגיל בכל ההכנות, ומצד שני אני מחכה כמו כולם לדעת מה קורה – האם אני הולכת להופיע מול מיליונים או לא. זו תחושת חוסר וודאות ואני ערה למה שקורה אבל מבינה את הדיאלוג". לפי הדיווחים, התכנון הראשוני היה לצלם היום את הקליפ לשיר הישראלי לאירוויזיון אך בשלב זה לא ידוע האם הדבר אכן יצא לפועל.

רן דנקר, שופט "הכוכב הבא", התארח בספיישל בהנחיית דניאל ציוני שישודר היום ברדיו 99.5 וברדיו חיפה, ושיתף מה דעתו בנושא: "אני חושב ששיר פופ יכול להרשות לעצמו להשתנות קצת במילים. אני מבין את ההתעקשות הראשונית ואני חושב שזה יעשה טוב לכולם אם השיר ישתנה במעט. זה חשוב שנהיה שם מול 200 מיליון איש. זה יכול להיות פתח מאוד לא בריא אם ישראל לא תהיה השנה, יתחילו לשחק על הקלף הזה כל הזמן".

מי שעוד התערבו בנושא היו מספר פוליטיקאים בישראל, בראשם נשיא המדינה וחבר הכנסת לשעבר יצחק הרצוג: "אני מנסה לסייע ככל שאני יכול. אני חושב שישראל תופיע באירוויזיון כי זו במה של מאות מיליוני צופים. אני חושב שטוב שתאגיד כאן מנהל דיאלוג עם איגוד השידור האירופי, זה חשוב. צריך לקיים דיאלוג ודו שיח, להיות חכם ולא רק צודק". שר החוץ הישראלי ישראל כץ מסר: "זכותנו לשיר על מה שעברנו".

לא מעט זמרים ישראלים התייחסו לנושא, על כך תוכלו לקרוא בהרחבה בכתבה שעלתה ביורומיקס.


עדן גולן – מי את?

עדן גולן היא זמרת ישראלית, בת 20 מתל אביב. היא עוסקת במוזיקה מגיל עשר. עדן נולדה בארץ אבל בגיל חמש עברה עם משפחתה למוסקבה, שם התגוררה 13 שנים. במהלך ילדותה סבלה מהתנכלויות בעקבות שמה ומוצאה הישראלי. היא מספרת שלמרות המצב הקשה בארץ בעקבות המלחמה, אין מקום יותר טוב בעולם מישראל.

בגיל תשע החלה ללמוד פיתוח קול, ובצעירותה לקחה חלק בהתעלמות אומנותית ואף לקחה חלק בתחרויות רבות, אך בהמשך העדיפה להתרכז בקריירה המוזיקלית שלה. ב-2015 גולן ניסתה לייצג את רוסיה באירוויזיון הילדים בשנת עם השיר "Schastye" (בעברית: "אושר") והגיעה למקום החמישי בגמר. ב-2018 השתתפה בעונתה החמישית של "The Voice Kids Russia" והגיעה עד לשלב הגמר. לאחר התוכנית חתמה על חוזה עם מפיק רוסי אשר התרשם מקולה, וגולן הצטרפה ללהקת פופ בנות ממוסקבה, בה לקחה חלק במשך שנתיים.

ב-2022 שבה לישראל ובאוקטובר של אותה שנה הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Ghost Town" (בעברית: "עיר רפאים"). הסינגל נכתב בשיתוף פעולה עם המפיק הליטאי לאקי לוק (Lucky Look), וצבר כ-700 אלף השמעות בספוטיפיי. ב-2023 השתתפה בפרק סיום העונה השנייה של התוכנית "רואים את הקול", ובהמשך השנה שחררה שלושה שירים נוספים – "Let Me Blow Ya Mind" (בעברית: "תן לי להפתיע אותך"), "Taxi" ו-"Dopamine", כאשר כולם זכו למאות אלפי צפיות ביוטיוב. גולן לקחה גם חלק כרקדנית בשיר המצליח "תיק קטן", אשר מבוצע ע"י הצמד נס וסטילה.

בחודש פברואר האחרון זכתה בעונתה עשירית של "הכוכב הבא", וזאת לאחר שסומנה כפייבוריטית גדולה כבר מהאודישן הראשון. בתקופה האחרונה עובדת גולן עם היוצר והמפיק הישראלי ינון יהל, אשר יצר מספר שירים לאירוויזיון בשנים האחרונות.

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!

הרשם
שלח התראה
guest
17 Comments
החדש ביותר
הישן ביותר האהוב ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
דרור
דרור
2 months ago

איזו חרפה!
מדינה בלי כבוד עצמי.
כמה סטירות אתם צריכים עוד לקבל כדי להתעורר?

תהל
תהל
2 months ago

עכשיו הם סתם אנטישמים

יהודיה
יהודיה
2 months ago

פשוט שהאיגוד האירופי מונע מאנטישמיות. מקומנו איננו שם. הגיע הזמן שנבין ש"לא ככל הגויים בית ישראל".

ויוי
ויוי
2 months ago

לא רוצים אותנו שם !!! מה לא ברור? תירוצים על גבי תירוצים.

שלהי קיץ
שלהי קיץ
2 months ago

מה לא ברור, זה מגמתי

רוני
רוני
2 months ago

תשלחו שוב את יוניקורן כמו שקפריסין עשו. עם שינויים קלים בכל מה שצריך.

ג'ניפר
ג'ניפר
2 months ago

אולי מספיק כבר עם "הארוביזיון" חיילים נהרגים יום יום החטופים עדיין בעזה המחורבנת ומה שמעסיק זה הפאקינג הארוויזיון שילכו לקיבינימט מי בכלל צריך את החרא הזה??? קצת כבוד עצמי למה ללכת למקומות שבהם אנחנו לא רצויים?

רחל
רחל
2 months ago

אתם לא מבינים שזה לא השיר, הם לא רוצים שישראל תשתתף ולכן פוסלים כל שיר כדי שלא יהיה לנו זמן לבחור שיר חדש. אני לא הייתי מתאמצת והייתי מתנהגת בדיוק כמו רוסיה לפני שנה או שנתיים. אנחנו לא צריכים להוכיח שום דבר לאף אחד

סיגל
סיגל
2 months ago

לא מפליא
הם מחפשים בכל דרך אפשרית להדיח אותנו מהאירוויזיון

יעל
יעל
2 months ago

מי חשב להחליף את השיר?
אתם לא מבינים שהיתה פה יד אנטישמית
ואתם ניסיתם לרצות אותם.
"גם אכלו את הדגים הסרוחים וגם גורשו מהעיר"
איפה גאוותכם?

לב המחבב
לב המחבב
2 months ago

הבעיה היא שכותבי השירים אינם יודעים לכתוב שירים, חבל שהם אינם פונים לפזמונאים מקצועיים לכתיבה ולמוזיקאים מקצועיים להלחנה.
חבל שגם כאן פשטה הרדידות!!!

בזיק ויויו
בזיק ויויו
2 months ago

אז לא נשתתף חא צריך להתכופף בשביל אירופה הגזענית

שיר
שיר
2 months ago

כפי שנאמר, כשישראל לא עושים קידוש, אומות העולם עושים הבדלה.

ששש
ששש
2 months ago

אולי נשיר פרי פלסטין? נראה לי שזה יעבור את הועדה…

שלהי קיץ
שלהי קיץ
Reply to  ששש
2 months ago

זה לא קשור לשיר. למסר, לביצוע, למוסיקה.
הכל פוליטיקה מסריחה.
אם יכלו להעלים את ישראל היו עושים זאת ברגע.

שיר הסטיקר
שיר הסטיקר
2 months ago

תיקחו ציטוטים מכל השירים הפוליטיים שהיו עד היום באורוויזיון ותכינו שיר שמאגד את כולם.
ותגישו, נראה אותם פוסלים את זה!

שלמהמלא שגיאות . לא הבנתי כהן
שלמהמלא שגיאות . לא הבנתי כהן
2 months ago

אורוויון דה מיקולו … גזעני מיום תחילתו .. והם חיפשו את הפרצה הכי קטנה כדי להעיף ולהשפיל את ישראל נכ לשמור מל הכבוד ולפרוש מיד .. ובטריקת דלת ……