הימורים באירוויזיון 2024: ישראל צונחת למקום השביעי. אוקראינה, איטליה וקרואטיה בראש הטבלה ואיסלנד יורדת למקום השמיני. זה מצב טבלאות ההימורים השבוע…

על רקע הדיווחים על הדחה אפשרית של ישראל מתחרות האירוויזיון בעקבות המילים המעוררות מחלוקת שעשויות לרמוז על עמדה "פוליטית" כלשהי, ישראל יורדת למקום השביעי בטבלאות ההימורים. יש לציין כי שעות ספורות לפני פרסום הדיווחים טיפסה ישראל בהימורים אחרי תקופה של מספר שבועות ועמדה על המקום השלישי. סיכויי הזכייה של ישראל עומדים כעת על 5% בלבד.

במקום הראשון מדורגת אוקראינה שבחרה את השיר "Teresa & Maria", אשר יבוצע על ידי אליונה אליונה וג'רי הייל (alyona alyona & Jerry Heil) על בימת האירוויזיון. לצמד סיכויי זכייה של 18%. במקום השני מדורגת איטליה שתיוצג על ידי הזמרת אנג'לינה מנגו (Angelina Mango) עם השיר "La noia". במקום השלישי נמצאת קרואטיה שטרם בחרה את שירה. קרואטיה קפצה ביממה האחרונה מהמקום השמיני למקום השלישי בעקבות חשיפת הקליפ הרשמי לשיר "Rim Tim Tagi Dim", אשר מתמודד בקדם האירוויזיון הקרואטי ונחשב לאחד מהמובילים לזכייה.



בשבועות האחרונים התפרסמו מספר שירים שיצרו שינויים רבים בטבלאות ההימורים:

בלגיה: הנציג הבלגי, מוסטי (Mustii), חשף את השיר "Before the Party's Over", אשר יצר סביבו התלהבות רבה. עם חשיפת השיר עלתה קפצה בלגיה מהמקום ה-22 למקום החמישי.

ליטא: השיר "Luktelk", שנבחר בשבת האחרונה בקדם האירוויזיון הליטאי, בהחלט עשוי להביא לליטא את אחת התוצאות הטובות שידעה המדינה הבלטית באירוויזיון. השיר המוצלח מדורג כעת במקום העשירי, כאשר בשבוע שעבר עמדה ליטא במקום ה-15. נראה שהמהמרים בהחלט מרוצים מהבחירה הליטאית.

אירלנד: הזמרת במבי ת'אג (Bambie Thug), שתבצע בתחרות את השיר "Doomsday Blue", ממשיכה להתחזק ומדורגת כעת כבר במקום ה-12. לפני כחודש, לאחר בחירת השיר, עמדה אירלנד במקום ה-15.

פולין: שלושה ימים לאחר חשיפת השיר הפולני "The Tower", הזמרת לונה (Luna) נשארת במקום ה-20. מכך ניתן להסיק שהשיר לא גרם למהמרים לצאת מגדרם.

ספרד: לפני קדם האירוויזיון הספרדי דורגה ספרד במקום ה-16. שבועיים וחצי לאחר הבחירה בשיר "Zorra" בביצועו של הצמד נבולוסה (Nebulossa), משובצת ספרד במקום ה-21, מה שמצביע על אכזבה מסוימת מהשיר הספרדי.

גרמניה: יממה לפני קדם האירוויזיון הגרמני דורגה גרמניה בטופ עשר בהימורים, אך אכזבה רבה נרשמה מהשיר הזוכה "Always on the Run", אשר הוביל להתרסקות למקום ה-22.

דנמרק: באופן מפתיע, השיר הדני "Sand" זוכה לאהדה רבה בקרב הקהל, ולמרות זאת בטבלאות ההימורים הדבר לא בא לידי ביטוי. דנמרק מדורגת רק במקום ה-29, כאשר חודש לפני קדם האירוויזיון עמדה דנמרק במקום ה-24. האם דנמרק שוב תישאר מחוץ לגמר האירוויזיון?

איסלנד: כזכור, שעות ספורות לאחר שדווח כי זמר פלסטיני עשוי להתמודד בקדם האירוויזיון האיסלנדי, עלתה איסלנד מהמקום ה-18 למקום הראשון. הזמר הפלסטיני בשאר מוראד הוכרז כאחד מעשרת המתמודדים בחצאי הגמר של קדם האירוויזיון באיסלנד. מאז נחשף שירו, יחד עם יתר השירים המתמודדים בקדם האירוויזיון האיסלנדי, ירדה המדינה הזעירה בטבלאות ההימורים וכעת היא מדורגת במקום השמיני.

את טבלאות ההימורים סוגרות מלטה, צ'כיה ואלבניה.


באדיבות:
Eurovisionworld.com.



האם יש לכך חשיבות?

נדגיש שטבלאות ההימורים מבוססות על אנשים רבים אשר מהמרים את כספם על מדינות אשר הם מאמינים שעשויות לזכות באירוויזיון הקרוב. טבלת ההימורים בשלב זה היא טבלת ציפיות שחלקה הקטן יתממש וחלקה הגדול יתבדה. טבלאות אלה עשויות להשתנות אלפי פעמים עד לחודש מאי אך יחד עם זאת, מדינות שכבר חשפו את שיריהן באירוויזיון או שחשפו את שיריהן בקדם אירוויזיון עשויות לקבל אינדיקציה חלקית לרמת השירים המתמודדים.

לגבי חשיבות טבלאות ההימורים בחודשים הקרובים: נדגיש גם כי לפני כשנתיים, מאז פרצה המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, אוקראינה עמדה בראש טבלאות ההימורים ולבסוף גם זכתה בתחרות. לעומת זאת לפני כשלוש שנים, במהלך רוב עונת האירוויזיון, מלטה עמדה בראש טבלאות ההימורים כשרק בשבוע החזרות עקפה איטליה את מלטה. איטליה אמנם זכתה במקום הראשון אך מלטה דורגה לבסוף רק במקום השביעי. בשנה שעברה, שוודיה הובילה בטבלאות ההימורים לכל אורך הדרך מאז נבחר השיר.

נדגיש כי יש לקחת את טבלאות ההימורים בפרופורציה. אך יחד עם זאת, אין לזלזל בכלי החשוב הזה שאנו נמשיך לעקוב אחריו, מתוך תקווה שישראל תתמודד בתחרות ושלאחר חשיפת השיר הישראלי, מצבה של מדינת ישראל בטבלת ההימורים ישתפר אף יותר.

אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 תיערך בעיר מאלמו שבשוודיה ב-7, 9 ו-11 במאי. זאת תהיה הפעם השביעית שבה תארח שוודיה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר שטוקהולם. האולם המארח של התחרות הוא "Malmö Arena", אשר אירח את התחרות גם ב-2013, ומכיל בתוכו כ-15,500 מושבים.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!