ראיון מיוחד: עדן גולן, אחת הפייבוריטיות לייצוג ישראל באירוויזיון 2024, מספקת לנו פרטים חדשים בראיון שעוסק בעיקר באירוויזיון – רגעים לפני גמר "הכוכב הבא". האם היא חלמה להגיע לאירוויזיון? איזה סגנון היא תביא לאירופה? ועד כמה היא בקיאה באירוויזיון? צפו בראיון.

צילום מסך – קשת 12

עדן גולן רק בת 20, אבל סימנה את האירוויזיון כיעד בדרך כבר בגיל צעיר מאוד. עדן נולדה בארץ אבל התגוררה 13 שנים במוסקבה. היא מספרת שלמרות המצב הקשה בארץ אין מקום יותר טוב בעולם מישראל. באודישן הראשון היא הרשימה צופים רבים וכל ביצוע שלה במהלך העונה קיבע את מעמדה כנציגה אפשרית של ישראל באירוויזיון 2024. רגע לפני הגמר הגדול, פגשנו את עדן ושוחחנו על האירוויזיון, על הסגנון אותו תרצה לבצע בתחרות, על השיר שאולי תספיק לכתוב ועל הביצועים שלה ב"כוכב הבא" לאורך העונה.

צפו בראיון: 




זה לא סוד שאת אחת הזמרות המדוברות ביותר בעונה של "הכוכב הבא", והציפיות שלנו מאוד גבוהות. זה לא קצת מלחיץ?
"זה קצת מלחיץ, אבל גם הציפיות שלי מעצמי מאוד גבוהות ולכן אני שואפת להגיע רחוק יותר ממה שאני חושבת שאני יכולה. אני מותחת את הגבולות וזה כיף אבל קצת קצת מלחיץ".

עוד צעד אחד ואת נוסעת לאירוויזיון. איך את מדמיינת את הביצוע באירופה?
"וואו, שאלה מדהימה. הביצוע של הנציג הישראלי באירוויזיון השנה חייב להיות נאמבר חזק. זה לא יכול להיות שיר שכולו בעברית. צריך כמה שורות בעברית שמאחדות אותנו, אבל הוא צריך להיות באנגלית, עם מסר, שיר ענק! אם זה יהיה אני אז אולי אני אביא איזשהו טוויסט שלי, אני אציג את הגוונים שיש בי".

אז את חושבת שתלכי על כיוון של בלדה או משהו שכולל ריקוד עם רקדנים?
"אולי לשלב את שניהם? הכל באופן תאורטי ואפשר לעשות הרבה דברים. אם תוגש לוועדה בלדה הורסת שקורעת את הלב אז אני אשמח לעשות בלדה. אם יוגש שיר שכולל ריקוד אבל יש בו גם מסר של כוח והעצמה אז מצוין. אבל אולי שילוב של שני הדברים יהיה הפתרון המושלם".

במהלך העונה ראינו אותך מבצעת כל מיני שירים. אם לא היינו בתקופה של מלחמה היינו רואים אותך מבטאת סגנון אחר?
"כן. אם היינו בתקופה אחרת אז הייתי נותנת יותר אש, אבל השירים שהותאמו למלחמה מוציאים ממני צבעים אחרים וזה לטובה כי זה מראה איזשהו צד עדין ויפה שלא היו רואים אולי בעונה רגילה".

לפי התקנון של התאגיד, המתמודדים הוזמנו לשלוח שיר לאירוויזיון, ואת כותבת שירים מעולים שכבר שחררת. את גם עובדת עם ינון יהל שהיה שותף ביצירה והפקה של מספר שירים לאירוויזיון. אז יש כבר משהו שמוכן לוועדה?
"לא. אבל גם אם אני אייצג וגם אם לא אני אשמח להשתתף בכתיבה וליצור שיר לאירוויזיון, ואולי יש סיכוי שגם מישהו אחר ייצג את המדינה שלנו בגאווה באירוויזיון עם שיר שאני כתבתי והוצאתי מהלב אז זה יכול להיות מדהים. אחרי שהכל ייגמר אני אשמח להשתתף בכתיבת שיר".

מספר מדינות קראו ואיימו לפרוש במידה וישראל תשתתף, את חוששת שההפגנות והקריאות להחרים את ישראל באירוויזיון יפגעו בסיכויים שלנו לנצח?
"הכל יכול לקרות. אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד. יש הרבה שנאה כלפי ישראל וזה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו אבל מצד שני יש גם הרבה אהבה, והרבה פעמים נתפסים יותר על הדברים הרעים ופחות שמים לב לדברים הטובים. מה שחשוב זה לייצג את ישראל בגאווה ולתת את המקסימום שלנו, לשמח את העם שלנו – ומה שיקרה יהיה לטובה. אנחנו חייבים להישאר ביחד מול כל הרוע".

את עוקבת אחרי תחרות האירוויזיון?
"ברור. לא כל שנה אבל כמעט תמיד אני צופה. אני חושבת שהנציגות שלנו מדהימות והשאירו רושם מדהים – נטע ונועה…אני זוכרת את השיר 'Heroes' שהתעלפתי עליו כשהייתי ילדה קטנה. 'Arcade' היה מדהים…פואגו, סלומו, סולדי…אבל על לורין אנחנו לא נדבר!".




הכוכב הבא לאירוויזיון

גמר הכוכב הבא יתקיים ביום שלישי – 6 בפברואר 2024, אז ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון. השיר הישראלי ייבחר על ידי וועדה מקצועית שתבחר את השיר באמצע חודש פברואר. השיר ייחשף בסוף חודש פברואר או בתחילת חודש מרץ.

לקראת אירוויזיון 2024 החליטו בתאגיד השידור הישראלי לשוב ולבחור את הנציג הישראלי לתחרות בעזרת שיתוף פעולה עם קשת 12 והתוכנית "הכוכב הבא". מהתאגיד נמסר לאחר הבחירה: "ההחלטה התקבלה, בין היתר, בעקבות העלויות הכבדות של מימון ההכנות לתחרות האירוויזיון ושיגור המשלחת הישראלית לליברפול – עלות שאותה מבקשים בתאגיד להשקיע בתוכן איכותי חדש".

שיתוף הפעולה בין התאגיד לקשת זיכה את ישראל ב-6 עלויות רצופות לגמר, בשיאן זכתה נטע ברזילי במקום הראשון עם השיר "Toy" והביאה את האירוויזיון לישראל ב-2019.

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!