פגשנו את שי טמינו לראיון שעוסק בעיקר באירוויזיון, רגעים לפני גמר "הכוכב הבא". האם היא רוצה להגיע לאירוויזיון? מה היא מתכננת להביא לאירופה – בלדה או שיר קצבי? ואיזה מסר חשוב היא רוצה להעביר לעולם? צפו בראיון.

צילום מסך – קשת 12

שי טמינו היא אחת המתמודדות הבולטות בעונה האחרונה של "הכוכב הבא". לשי קול רך ומלטף שהצליח לגעת ולרגש כל אחד מאיתנו בכל ביצוע. הקול הייחודי שלה והיכולת להעביר רגש בשיריה הצליחו להביא אותה עד שלב חצי הגמר. רגעים ספורים לפני הגמר הגדול, פגשנו את שי ושוחחנו על האירוויזיון, על השיר אותו תרצה לבצע בתחרות ועל המסר אותו תבקש להעביר לאירופאים.

צפו בראיון: 




את אחת המתמודדות הבולטות והמתקדמות בתוכנית, האם חשבת שתגיעי עד שלב חצי הגמר של "הכוכב הבא"? 

"זה לא נקלט, אני מאוד מאוד שמחה על המקום שהגעתי אליו, וזה כל פעם לקבל אהבה לא צפויה בכלל".

כשעשית את האודישן הראשון לתוכנית, חשבת שתגיעי כל כך רחוק?

"האמת שלא חשבתי בכלל, אני באתי לספר את הסיפור של נעמה בוני ז"ל, להנציח אותה, ומה שיהיה יהיה, והנה אני פה עכשיו".

רב"ט נעמה בוני נפלה במהלך הקרבות שהתרחשו בבסיס זיקים ב-7 באוקטובר 2023, כאשר עמדה בש"ג והקריבה את חייה למען הצלת חיי החיילים שלה. הייתה בת 19 במותה.

הגעת לתוכנית מתוך מטרה להגיע לאירוויזיון?

"בהתחלה, האמת שלא. אני באתי בשביל החוויה, אבל ככל שאני עוברת שלבים אני כבר מכוונת לשם, לייצג אותנו באירוויזיון".

כשהלך הרוח ממוקד לאירוויזיון, האירוויזיון ב-68 שנותיו ראה המון, איך את חושבת שאת יכולה להתבלט ולחדש על בימת האירוויזיון כדי להצליח?

"אני חושבת שדווקא עכשיו, כל העיניים של העולם על המדינה שלנו, במיוחד בתקופה הזו, אני חושבת שאני אבוא לרגש ולספר את הסיפור שלנו, מה שאנחנו חווים, מה שאנחנו חווינו, להראות שאנחנו חזקים ושלא ניעלם לעולם".

איך את מדמיינת את הביצוע שלך באירוויזיון?

"אני חושבת שאני אוכל להביא המון אלמנטים, לא רק שלנו כמדינה, אלא גם אלמנטים שלי מעצמי, להראות שיש גיוון במדינה שלנו, להראות את האהבה ואת השמחה והכי חשוב להביא אותי ואת מדינת ישראל על הבמה".

מספר מדינות קראו ואיימו לפרוש במידה וישראל תשתתף, את חוששת שההפגנות והקריאות להחרים את ישראל באירוויזיון יפגעו בסיכויים שלנו לנצח ואולי לפגוע לך בקריירה אם תגיעי למקום נמוך?

"אני לא חוששת, אני חושבת שאנחנו צריכים לבוא חדורי מטרה, לא רק לנצח, להשלים את המשימה של לספר את מה שעברנו, לעשות את הכי טוב על הבמה ופשוט להראות את מדינת ישראל".

את עוקבת אחרי תחרות האירוויזיון?

"אני חייבת להגיד שבשנים האחרונות כן, אבל אני לא ממש בקיאה".

איך את מדמיינת את ההופיעה שלך באירוויזיון במידה ותיבחרי לייצג אותנו במאלמו?

"אני עומדת על הבמה, השיר מתחיל ואני חושבת כן להתחיל במשהו מרגש ושבמהלך השיר זה יתפתח ויהיה עוצמתי יותר כדי להראות גם את הרגש שיש לנו וגם את העוצמה שיש למדינה, כי אנחנו עם ישראל ויש לנו צבא חזק ואנחנו עם אהוב ואוהב".




הכוכב הבא לאירוויזיון

לקראת אירוויזיון 2024 החליטו בתאגיד השידור הישראלי לשוב ולבחור את הנציג הישראלי לתחרות בעזרת שיתוף פעולה עם קשת 12 והתוכנית "הכוכב הבא". מהתאגיד נמסר לאחר הבחירה: "ההחלטה התקבלה, בין היתר, בעקבות העלויות הכבדות של מימון ההכנות לתחרות האירוויזיון ושיגור המשלחת הישראלית לליברפול – עלות שאותה מבקשים בתאגיד להשקיע בתוכן איכותי חדש".

שיתוף הפעולה בין התאגיד לקשת זיכה את ישראל ב-6 עלויות רצופות לגמר, בשיאן זכתה נטע ברזילי במקום הראשון עם השיר "Toy" והביאה את האירוויזיון לישראל ב-2019.

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!