גמר "הכוכב הבא" ייערך ב-6 בפברואר, בשיאו ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון 2024 שיתקיים בחודש מאי בשוודיה. הנציג ייבחר על ידי קהל הצופים והשופטים.

אירוויזיון 2024 הולך ומתקרב, והנציג הישראלי לאירוויזיון ייבחר במסגרת גמר "הכוכב הבא 2024" שישודר בשידור חי ב-6 בפברואר, יום שלישי. ארבעה מתמודדים יתמודדו בגמר הגדול של התוכנית על כרטיס הטיסה למאלמו שבשוודיה, שם ייאלץ הנציג הישראלי לצלוח את שלב חצאי הגמר שיתקיימו ב-7 וב-9 במאי. הזוכה ייבחר על ידי שילוב של קהל הצופים והשופטים.




הנציג הישראלי ייבחר במסגרת התוכנית "הכוכב הבא" לאחר שבתאגיד החליטו לשוב ולבחור את הנציג הישראלי לאירוויזיון 2024 בעזרת שיתוף פעולה עם קשת 12. מהתאגיד נמסר: "ההחלטה התקבלה, בין היתר, בעקבות העלויות הכבדות של מימון ההכנות לתחרות האירוויזיון ושיגור המשלחת הישראלית לליברפול – עלות שאותה מבקשים בתאגיד להשקיע בתוכן איכותי חדש".

שיתוף הפעולה בין התאגיד לקשת זיכה את ישראל ב-6 עלויות רצופות לגמר, בשיאן זכתה נטע ברזילי במקום הראשון עם השיר "Toy" והביאה את האירוויזיון לישראל ב-2019.

 

השיר לאירוויזיון ייבחר ע"י וועדה

צוות מקצועי מטעם התאגיד, בן לפחות שלושה אנשים, בראשות מנהלת תחנות המוזיקה של התאגיד ובהשתתפות שתי העורכות המוזיקליות הבכירות של כאן ג' וכאן 88, יגבש רשימה של לפחות 30 יוצרים, אליהם תעשה פניה כדי שיכתבו ויציעו שירים שעשויים לייצג את ישראל באירוויזיון 2024. היוצרים אליהם יפנו הם יוצרים רבים המרכיבים את כל קשת המוזיקה הישראלית. נוסף לכך, הזוכה ב"כוכב הבא" יהיה רשאי להגיש שיר. יוצר אשר קיבל פנייה יהיה רשאי להגיש שיר לבד או עם יוצרים אחרים, אך כל היוצרים יהיו חייבים להיות בעלי אזרחות ישראלית – יוצרים זרים לא יורשו להשתתף. כל יוצר רשאי להגיש עד שני שירים.

בכאן הדגישו בפני היוצרים שהשיר לאירוויזיון יוכל להיות בכל שפה, אך השיר השנה חייב לכלול לכל הפחות מספר משפטים בשפה העברית.

היוצרים אשר קיבלו פניה יוכלו לשלוח את השירים המוצעים עד ל-11 בפברואר. לאחר מכן תתכנס הוועדה, שתורכב מאנשי מקצוע מכאן ומקשת, שלהם ידע וניסיון מוזיקלי וטלוויזיוני. הוועדה צפויה להאזין לשירים ותבחר את השיר הראוי.

הוועדה תורכב משבעה חברים:

  • יו"ר הועדה – מנהל תחנות המוזיקה של התאגיד.
  • שני נציגי רדיו – עורכים מוסיקליים אשר יבחרו על ידי יו"ר הועדה.
  • שני נציגי הטלוויזיה – מנהלת מחלקת הבידור והתרבות ב'כאן' ונציג נוסף שיבחר על ידה.
  • שני נציגי קשת.




הצבעתו של כל חבר בוועדה תהיה בהתאם לקריטריונים מקצועיים, בהם: איכות ומקוריות המילים והלחן, התאמת השיר לאמן המייצג, התאמת השיר לתחרות האירוויזיון, סיכויי ההצלחה של השיר בתחרות האירוויזיון, התאמה לייצוג התאגיד כגוף שידור ציבורי, הרושם הכללי שהותיר השיר וקריטריונים רלוונטיים נוספים ככל שתחליט עליהם הוועדה. השירים המועמדים יושמעו ומילותיהם יוצגו בוועדה בצורה אנונימית, ללא חשיפת זהות יוצרי השיר בפני חברי הוועדה. היוצרים המשתתפים בהליך בחירת השיר הישראלי לא יוכלו להיות מעורבים ביצירת שיר למדינה אחרת לאירוויזיון 2024.

על פי התקנון, במידה והוועדה לא תמצא שיר מתאים, היא רשאית לפרסם קול קורא לציבור הרחב עבור שירים נוספים, לבחור שיר שפורסם בפומבי לאחר ה-1 בספטמבר, או לבחור שיר מתוך שירים אחרים שהוגשו לתאגיד לשם השתתפות באירוויזיון בין השנים 2021-2023.

השיר הנבחר יעבור עיבוד, הקלטה והפקת קליפ לקראת התוכנית לחשיפת השיר וכן לצורך הגשתו לאירוויזיון. השיר ייחשף במשדר מיוחד שישודר בכאן 11 במהלך סוף פברואר – תחילת מרץ.

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר




"Unicorn" (בעברית: "יוניקורן") הוא שם השיר שביצעה הזמרת נועה קירל (Noa Kirel) בגמר אירוויזיון 2023. הזמרת הגיעה למקום השלישי עם 362 נקודות וזאת לאחר שצוות השופטים העניקו לזמרת הישראלית את המקום השני ואילו קהל הצופים דירג אותה במקום החמישי. המקום השלישי נחשב לתוצאה הטובה ביותר שישראל השיגה באירוויזיון מאז הזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון 2018.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments