אוראל רביד נאלץ להיפרד מהתוכנית 'הכוכב הבא' – שבעה מתמודדים נשארו במרוץ לאירוויזיון. ביניהם: עדן גולן, אור כהן ואריק סיני. סיכום פרק 18.

הפרק ה-18 של "הכוכב הבא – מהדורה מיוחדת 2024" שודר הערב בקשת 12 כשכל שמונת המתמודדים התמודדו זה מול זה בארבעה דו-קרבים, כשמבין המפסידים בדו-קרב מודח מתמודד אחד על פי החלטת השופטים. בסיום המשדר נשארו במרוץ לאירוויזיון 7 מתמודדים – אחד מהם יהיה הנציג הישראלי לאירוויזיון 2024.

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר




דו-קרב ראשון – מיקה משה מול דור שמעון

מיקה משה

מיקה פתחה את הערב עם השיר "היי תום" (במקור של דיאנה גולבי), שיר שביצעה גם באודישן הראשון שלה בתוכנית "בית ספר למוזיקה". הקול של מיקה קטיפתי ומרגש, ולמרות גילה הצעיר (16 בלבד), היא מביאה ביצוע מאוד בוגר. הביצוע מדויק וניכר שהקהל והשופטים אוהבים אותה מאוד. מיקה מבצעת את השיר כשהיא יושבת על כיסא גבוה, ולמרות הביצוע הסטטי והפשוט, מיקה עדיין מצליחה לחצוב לבבות. אני לא בטוחה שמיקה תוכל להביא ייחוד מסוים באירוויזיון, אבל היא בהחלט תהפנט את הצופים בפשטות, העדינות והתמימות המאפיינות אותה.

רן אמר: "את מחזיקה את השיר ביופי ובכזו פשטות כובשת. אני רואה אותך באירוויזיון יושבת על נדנדה ומהפנטת את כולם". איתי הוסיף: "זה היה הביצוע הכי טוב של מיקה ואני כל כך שמח שבפורמט הזה מעבר לאירוויזיון, תוכלי לעשות קריירה במדינה שלנו והשמיים הם הגבול". קרן: "יושבים אנשים בבית ושומעים אותך זו כבר שליחות". אמדורסקי סיכם: "את קצת הזכרת לי את מרגי, קצת על גבול ה-RnB אבל בסטייל שלך".

כל השופטים הצביעו בעד. מיקה קיבלה 97%. זו התוצאה הגבוהה ביותר בשלב הנבחרת!

דור שמעון

דור בחר לבצע את השיר "מן הנהר למשיטי (יא מאמא)" (במקור של שמעון בוסקילה). ניכר שהסגנון מאוד מתאים לדור, ולמרות שמדובר ב"שיר אודישנים קלאסי", הוא בכל זאת מצליח לרגש ולסלסל בדיוק רב. לטעמי הסטטיות של הביצוע כן הורגשה בביצוע הזה וציפיתי ל"פיצוץ" מסוים שלא הגיע, אבל אין ספק שהוא זמר מדהים. אני מבינה לגמרי את השופטים שהתלבטו בהצבעה, כיוון שהביצוע לא היה שונה מדי מאנשים שביצעו את השיר בעונות ותוכניות אחרות לפניו.

דור אמר כי הוא "לא סובל צבע אדום", ובצדק, במיוחד בהתחשב במצב הנוכחי. עדן אמר: "כבר שמעתי את השיר הזה מיליארד ושלוש פעמים וזה הביצוע הכי יפה ששמעתי לשיר הזה". איתי הוסיף: "זה הביצוע הכי טוב שלך מהרגע שהגעת לפה. צנוע, פשוט – פגז!". רן: "אתה זמר ענק אבל משהו בביצוע לא נגע בי אז הייתי חייב ללכת עם הלב שלי". אסף סיכם: "העברית יושבת עליך פצצה, אתה נשמע נהדר. בגלל שהקול שלך כל כך יפה, אני רוצה גם להתרגש ממך להבא".

קרן, שירי, אסף, איתי ועדן הצביעו בעד. רן- נגד. דור קיבל 81%. מיקה ניצחה בדו-קרב ועוברת לשלב הבא.




דו-קרב שני – ליאן בירן מול אוראל רביד

ליאן בירן

ליאן בחרה לשיר את השיר "Out Here On My Own" (במקור של ניקה קוסטה) ולהקדיש אותו לכל מי שאהוביהם אינם קרובים אליהם. לליאן יש מנעד רחב בשירתה וזה ניכר בביצוע. היא מדייקת בשירתה וצבע הקול שלה מאוד מיוחד. ליאן לקחה בשתי ידיים את הערות השופטים מהתוכנית הקודמת ובחרה לשיר באנגלית. אולם, אני מרגישה שהיא צריכה לצאת קצת מהקופסה ומאזור הנוחות שלה. הביצוע בסך הכל היה נהדר, אבל לא מאוד מיוחד בעיניי.

קרן אמרה: "יש שיפור וקפיצה מטורפת. זה היה מושלם". אסף הביע חשש מסוים: "לייצג את ישראל באירוויזיון בשלב הזה בחייה זה קצת מוקדם מדי ואולי גדול עלייך. את זמרת נהדרת ויכול להיות שזה יקרה, אבל זו הדעה שלי". רן: "אני חושב שחזרת לשחות באוקיינוס שלך, את זמרת קלאסית וזה עושה לך טוב. את מזכירה את לנה דל ריי בעומקים שלך ואלה האזורים שאת פורחת בהם".

קרן, רן, עדן ואיתי הצביעו בעד. אסף ושירי – נגד. ליאן קיבלה 82%.

אוראל רביד

אוראל בחר לשיר את "להאמין" (במקור של דולב רם, פן חזות ועידן רייכל). אוראל כרגיל מביא ביצוע ישראלי קלאסי. אין ספק שיש לו פוטנציאל מטורף לפתוח בקריירה בארץ, אבל אני לא בטוחה שזה מה שישראל צריכה לשלוח לאירוויזיון. הביצוע נהדר ומדויק, אבל חסר לי בו ייחוד או עניין. אין ספק שאוראל מאוד מוכשר ושירתו בוגרת לגילו, אבל גם הוא צריך לדעת לצאת מהקופסה ומאזור הנוחות.

אסף אמר: "אני מרגיש שהיית יותר כן ושרת בהתכוונות יותר גבוהה, אבל השיר לא עזר לנו למקם אותך כנציג ישראל באירוויזיון וזה כן שלב כזה שצריך להבין איך אנחנו שולחים אותך ולא מישהו אחר". שירי: "ביצעת את השיר נורא יפה אבל זה לא היה שם. הלכתי עם הלב שלי ועם האדום". איתי: "זה לא הגיוני שהקול שלך ייפול על אוזניים ערלות. אתה זמר אדיר! עשית את המודולציה ויצא לך קול חזני. אני מבטיח לך שכל מי שיושב פה יקנה כרטיסים להופעה שלך".

אסף, איתי ועדן הצביעו בעד. שירי, רן וקרן – נגד. אוראל קיבל 59%. ליאן ניצחה בדו-קרב ועוברת לשלב הבא.




דו-קרב שלישי – עדן גולן מול שי טמינו

עדן גולן

עדן ביצעה את השיר "Masterpiece" (במקור של ג'סי ג'יי). עדן היא אחת הזמרות היחידות בתוכנית שמביאות סגנון שונה ומעניין בכל תוכנית. אמנם היו לה ביצועים חזקים יותר, אבל אין ספק שעם הבחורה הזו אפשר לעשות באירוויזיון ה-כ-ל! ניכר שיש לעדן ביטחון רב על הבמה וניסיון של שנים. היא מהפנטת את השופטים כרגיל ומביאה ביצוע חושני מהרגיל, אבל הופתעתי מאוד שיש אי דיוקים קלים (ומאוד לא אופייניים) בשירתה. לדעתי, שוב, הביקורות על כך שהשיר "לא מתאים לרוח התקופה" פשוט לא רלוונטיות והשופטים חייבים להתמקד בביצוע עצמו.

רן אמר: "את שמש, את עוצמתית בצורה יוצאת דופן. הדבר היחיד שאני מתפלל שיקרה אם תגיעי לאירוויזיון היא שבחירת השיר תהיה עוצמתית ותעביר מסר חזק כי יקשיבו ללך". שירי: "את הדבר האמיתי. לא היה פה כמוך מעולם ויש לך את כל החבילה. את נראית מדהים, שרה מדהים ואם היית באה בשנה אחרת זה היה מובן מאליו שתיבחרי. את באמת משהו אחר". קרן סיכמה: "כתוב לך 'זוכה' על המצח. בחירת שיר שעוסקת בך, אין לנו את המותרות לזה עכשיו. משהו לא מדויק במסרים של השירים שלך. משהו בבחירת השיר צרם לי".

אסף, איתי, שירי, רן ועדן הצביעו בעד. קרן – נגד. עדן קיבלה 83%.

שי טמינו

שי בחרה לשיר הערב את השיר "Warrior" (במקור של דמי לובאטו) למרות הצעת השופטים שייעצו לה לשיר אך ורק בעברית. בחירת השיר נובעת מחוויות ששי עברה בילדותה ובוחרת שלא לחשוף. שי מפתיעה אותי מאוד לטובה. בתחילת העונה לא ראיתי בה ייחוד מעבר ל"זמרת להקות צבאיות" אבל מלבד בעיות קלות במבטא, הביצוע מאוד מרגש והיא השתפרה מאוד במהלך העונה. מדובר בשיר לא פשוט והיא צולחת אותו כמו שצריך.

רן אמר: "אלה שתי זמרות מאוד שונות אבל את עושה לי את זה. אני מאמין לך, את מרגשת אותי ולוקחת אותי למסע מאוד שונה. לחלוטין אופציה לייצג אותנו באירוויזיון". אסף המשיך ושיבח: "אני רוצה לשבח אותך על הבחירה ושהלכת נגד ההצעות שלנו. מאוד אהבתי את זה". איתי התנגד לדברי השופטים האחרים: "זה היה טוב אבל היו רגעים שאת מקצועית מאוד אבל זה נשמע חובבני. זה הרגיז אותי וזה לא היה כל כך טוב בשבילי. אני אומר לך את זה מהנשמה".

אסף, קרן, רן ועדן הצביעו בעד. איתי ושירי – נגד. שי קיבלה 73%. עדן ניצחה בדו-קרב ועוברת לשלב הבא.




דו-קרב רביעי – אור כהן מול אריק סיני

אור כהן

אור בחרה לבצע הערב את השיר "לא ידעתי שתלכי ממני" (במקור של מתי כספי). אור היא אחת המתמודדות המפתיעות של העונה שהגיע במהלכה למעמד של עולה ודאית לגמר ואפילו זוכה פוטנציאלית. היא מביאה אנרגיות מגניבות לבמה וביטחון שיא. מדהים לראות שאור לקחה ביצוע קלאסי והפכה אותו למודרני ולסגנון הייחודי שלה. אני חייבת להגיד שהביצוע השאיר אותי עם פה פעור – אור פשוט מושלמת! המנעד שלה רחב מאוד, היא מביאה ביצוע שונה לחלוטין כל שבוע והיא מוזיקלית בטירוף. התווים הגבוהים אליהם היא מצליחה להגיע מרשימים ביותר ולדעתי מדובר בביצוע הטוב ביותר שלה בעונה! מבינה לחלוטין את רן שנעמד על שולחן השיפוט מרוב התרגשות.

איתי התחיל בתשבוחות: "את הפייבוריטית שלי והלוואי שתזכי לייצג את ישראל באירוויזיון! כל כך הרבה שנים שהמוזיקה חיכתה לזמרת כמוך". רן: "אני שתי עונות פה ואני נשבע שבחיים לא קרה לי שרעדתי ככה. אומן אמיתי זה מישהו שמסקרן אותך בקסם הזה, את חיה רעה ועשית לי את השנה". שירי: "את לוהטת! את כל כך טובה ואני לא חושבת שאת מבינה כמה את טובה". אסף סיכם: "מאוד מעניין לאן אפשר לקחת את האנרגיות האלה, ולי ממש קשה להבין לאיזה כיוון אפשר לקחת את השיר שייכתב לך לאירוויזיון. את שרה קצת רוק, קצת RnB אבל אני ממש שמח שאת כאן בתחרות".

כל השופטים הצביעו בעד. אור קיבלה 94%. עדכון: עדיין לא נרגעתי מהביצוע.

אריק סיני

אריק סגר את הערב עם השיר "תגידי" (במקור של שלמה ארצי). כבודו של אריק במקומו מונח, אני אישית פחות מתחברת לסגנון השירה ה"דיבורי" שלו, ולטעמי הוא נשאר בתחרות עד כה לאו דווקא מטעמי השירה. קשה לי מאוד לשפוט את הביצוע, כי אין ספק שהוא יודע לספר סיפור בשירתו, אבל מבחינה ווקאלית לא התרשמתי – בדיוק כמו הקהל שלא הצביע לו בהמוניו.

אסף אמר: "השיר מאוד יפה וגם קצת עצוב, אבל אני חושב שאריק נתן גבריות וסקס-אפיל בביצוע. אני מאוד אהבתי את זה". עדן: "הקרנת את כל מערכות היחסים שלך בביצוע והקדשת את שיר האהבה הזה לכל אחת מהן. אתה סטורי-טלר ואין כמוך בארץ". רן: "שומעים את דלקת הריאות קצת, ועדיין אי אפשר לעמוד בפניך. אתה מדהים".

כל השופטים הצביעו בעד. אריק קיבל 79%. אור ניצחה בדו-קרב ועוברת לשלב הבא.

השופטים הגיעו להחלטה, ואוראל רביד מודח מהתחרות בשלב זה.




הצביעו לסקר שלנו: איזה ביצוע היה הטוב ביותר לדעתכם בסבב הביצועים האחרון?

This poll is no longer accepting votes

הכוכב הבא: איזה ביצוע היה הטוב ביותר בפרק האחרון?

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!