זוכה אירוויזיון 1978 ונציג ישראל לאירוויזיון 1985, יזהר כהן, התארח בראיון ששודר בערוץ 13, בו הוא הגיב לקריאתה של איסלנד להחרים את האירוויזיון הקרוב עקב השתתפותה של ישראל.

ביום שלישי האחרון, זוכה אירוויזיון 1978 והנציג הישראלי לאירוויזיון 185, יזהר כהן, הוזמן לראיון קצר בתוכנית האירוח "מה שאפשר עם גורי אלפי" המשודרת בערוץ 13. במהלך הראיון, נשאל הזמר על דעתו בנוגע לתופעה המתרחשת בזמן האחרון, בה פזמונאים ומלחינים איסלנדיים רבים קראו לרשת הטלוויזיה הציבורית באיסלנד להחרים את אירוויזיון 2024 שייערך במאלמו, וזאת עקב השתתפותה של ישראל הנמצאת במלחמה ממושכת מול ארגוני הטרור ברצועת עזה.




בתגובה לשאלה זו, העביר כהן מסר חד משמעי באנגלית לאיסלנדיים שמטרתו לגנות את פעולותיהם נגד ישראל באירוויזיון בשנים האחרונות.

כהן מסר: "חבריי הקרחונים האנטישמיים היקרים. אנו יודעים שאתם לא מחבבים אותנו. כאשר האירוויזיון התקיים בתל אביב, הנציגים שלכם הסתובבו עם קיצוניים פלסטינים ותומכי טרור שונאי ישראל. אתם נלחמים למען זכויות אדם עבור כל אחד בעולם, מלבד זכויות אדם של ישראלים וזכויות אדם של יהודים, ולכן אתם אנטישמיים. אז עכשיו ברצונכם להחרים אותנו באירוויזיון 2024. אתם מוזנים מכל כך הרבה שקרים ופרופגנדה פרו-פלסטינית ואתם לא יודעים עלינו כלום. אתם רק צועקים, צועקים וצועקים. אז יש לי רעיון עבורכם – אולי במקום להביא את העמדות הפוליטיות שלכם לאירוויזיון, פשוט תביאו שיר טוב ותזכו בתחרות? זאת הדרך שנזכור אתכם. אחרת אתם יכולים להמשיך לנבוח כמה שאתם רוצים. יש לי סוד בשבילכם – אנחנו נישאר פה לעוד 50 אלף שנה, בין אם אתם אוהבים זאת או לא. יש לכם הרבה קרח באיסלנד, נכון? אז תמלאו את פיכם בקוביות קרח ופשוט תשתקו".

 

צפו בראיון המלא עם יזהר כהן:



רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!