למרות גל השמועות בחודשיים האחרונים, ממשלת רומניה חשפה כי הושג תקציב להשתתפות באירוויזיון 2024. האם רומניה תיקח חלק בתחרות שתיערך בשוודיה?

גל השמועות על הפרישה של רומניה מהתחרות התחיל בחודש ספטמבר לאחר שהעיתון הרומני "Libertatea" חשף כי עפ"י מקורות שונים ברשת הטלוויזיה הרומנית (TVR), רומניה עשויה לפרוש מאירוויזיון 2024 עקב קשיים כלכליים אליהן נקלעה רשת הטלוויזיה. נשיא רשת הטלוויזיה, דן טורטוריצ'ה (Dan Turturică), בחר שלא להגיב לידיעה אך כבר אחרי אירוויזיון 2023 פורסם כי רומניה השקיעה בתחרות לא פחות מ-380,000 יורו, סכום גבוה משמעותית לעומת אירוויזיון 2022.

כשבוע לאחר הפרסום הגישה TVR בקשת תקציב בפיקוח עבור שר האוצר הרומני וגורמים מתוך רשת הטלוויזיה מסרו שההשתתפות הרומנית בתחרות תלויה באישור התקציב. חודשיים לאחר הפרסום נדמה כי העניינים מתקדמים בכיוון החיובי, לאחר שממשלת רומניה אישרה את התקציב השנתי של הממשלה ובתוכו ניתן למצוא תקציב אשר הוקצה במיוחד להשתתפות בתחרות.

 




מסמך צו החירום של ממשלת רומניה הודלף לרשת בימים האחרונים, בו נמסר: "באמצעות חוק התקציב השנתי, אושרו הכספים הדרושים ע"י האגודה הרומנית לרדיו-טלוויזיה לרכישות שונות של ציוד הדרוש לשידור, חומרים הדרושים לפיתוח פעילויות שידור, אבטחה ותשלום אגרות לארגונים ממשלתיים בינלאומיים, כולל ההתחייבויות הכספיות לאיגוד השידור האירופי".

המסמך שהודלף לרשת

יחד עם זאת ולמרות הידיעה המשמחת, יש לקחת את הידיעה בערבון מוגבל. למרות אישור התקציב לתחרות, TVR טרם הודיעה בשלב זה האם תיקח חלק באירוויזיון שייערך בשוודיה או שתחליט למרות הכל לקחת שנת הפסקה. במידה ורומניה תחליט לפרוש מהתחרות, זאת אינה תהיה הפעם הראשונה שבה רומניה פורשת מסיבות כספיות – באירוויזיון 2016 נפסלה רומניה מהתחרות, וזאת לאחר שכבר בחרה שיר ונציג ותחרות, משום שלא שילמה לאיגוד השידור האירופי את חובה הכספי.

הרשימה הרשמית של המדינות המשתתפות בתחרות צפויה להיחשף במהלך השבועיים הקרובים.




רומניה באירוויזיון 2023

"D.G.T (Off and On)" (בעברית: "אצבעות") הוא שם השיר שבוצע ע"י הזמר תאודור אנדריי (Theodor Andrei), אשר ייצג את רומניה בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2023 שהתקיים בליברפול, בריטניה. השיר הגיע למקום האחרון בחצי הגמר עם 0 נקודות, בדומה לסן מרינו. זו הפעם הראשונה שרומניה מגיעה למקום האחרון בתחרות ולא זוכה לאף נקודה.

מקור: euroalfa.eu.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!