השתתפותה של רומניה באירוויזיון 2024 עדיין מוטלת בספק. המצב הכלכלי ברומניה מוסיף להיות רעוע וסוגיית ההשתתפות והתקציב תלויים כעת בשר האוצר הרומני. האם רומניה תשתתף או תפרוש מהאירוויזיון? הפרטים בכתבה.

השתתפותה של רומניה באירוויזיון 2024 נראית בינתיים עלומה ומסובכת, וזאת בהמשך לדיווחים האחרונים בתקשורת הרומנית על כך שרשת הטלוויזיה הרומנית, TVR, שוקלת פרישה מהתחרות.

מצד אחד, אומנים מוכרים מרומניה הצהירו על כוונתם להשתתף בתחרות כמבצעים/כותבי שירים במטרה לייצג את רומניה באירוויזיון ומצד שני, התקציב של ערוץ הטלוויזיה הרומני בקושי מצליח לכסות את השתתפות רומניה בתחרות, כאשר הוא מספק עבור רומניה את המינימום האפשרי עבור הוצאות, דבר אשר מערים קשיים על רשת הטלוויזיה.

עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




כדי למצוא פיתרון למשבר, TVR הגישו הצעת תקציב בפיקוח עבור שר האוצר הרומני, הצעה אשר ממתינה לאישור. במידה ושר האוצר יאשר – רומניה תוכל להשתתף באירוויזיון 2024 אך אם ידחה את ההצעה רומניה תאלץ לפרוש מהתחרות. בימים הקרובים ידון שר האוצר הרומני בבקשת התקציב ויפסוק את דינו.

עמוד הטוויטר הרומני Eurovision Romania Community אישר את הידיעה ופרסם את סוגיית ההשתתפות הרומנית באירוויזיון 2024 ועניין פיקוח התקציב, ומסר: "הנה עדכון על עניין ההשתתפות הרומנית באירוויזיון 2024. נראה כי ההשתתפות של רומניה באירוויזיון מותנית בהוראת דילול תקציבי שנשלחה ע"י נשיא TVR לשר האוצר".




זו אינה הפעם הראשונה בה נאבקת רומניה מבחינה תקציבית על השתתפותה בתחרות, כאשר בתחרות האחרונה שנערכה בליברפול הוציאה רשת הטלוויזה הרומנית סכומים אסטרונומים של 180,000 יורו עבור דמי ההשתתפות בתחרות, ועוד 202,500 יורו עבור ההופעה בליברפול וכל מה שמסביב. התקרית הקשה ביותר עבור רומניה קרתה ב-2016, כאשר נכפתה על רומניה פרישה מהאירוויזיון עקב חובות גבוהים לאיגוד השידור האירופי, וזאת למרות שכבר בחרה נציג ושיר לתחרות שנערכה גם אז בשוודיה.

באירוויזיון 2024 דמי ההשתתפות לאירוויזיון יהיו מעל 100,000 יורו ומועצת המנהלים של TVR צפויה להתכנס להצבעה בה תשקול האם להשקיע את הסכום למרות הבעיות הכלכליות. דן טורטוריצ'ה (Dan Turturică), נשיא רשת הטלוויזיה, לא מיהר להגיב אך גורמים מתוך רשת הטלוויזיה מסרו: "טרם דנו על השתתפות רומניה באירוויזיון 2024 ונכון לכרגע לא התקבלה החלטה רשמית בנושא".

תאודור אנדריי (Theodor Andrei), נציג רומניה לאירוויזיון 2023, סיפר לאחר התחרות כי רשת הטלוויזיה סירבה לספק כסף עבור צילומי הקליפ לשירו ולבסוף הוא נאלץ לשלם מכיסו, דבר אשר השאיר בו טעם מר מכל חווית האירוויזיון.




רומניה באירוויזיון 2023

תאודור אנדריי (Theodor Andrei), שזכה בקדם האירוויזיון הרומני, ייצג את רומניה עם שירו "D.G.T (Off and On)" (בעברית: "אצבעות"). רומניה לא העפילה לגמר הגדול לאחר שסיימה במקום ה-15 והאחרון בחצי הגמר השני עם 0 נקודות, בתיקו עם סן מרינו.

זהו ההישג הכי גרוע של רומניה בכל שנות השתתפותה בתחרות, והפעם הרביעית מאז 2018 שבה רומניה לא מעפילה לגמר.

מקור: eurovisionfun.

אירוויזיון 2023: זו הייתה ההשתתפות ה-24 של רומניה באירוויזיון. רומניה הצטרפה לתחרות ב-1994 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2005 ובאירוויזיון 2010 לאחר שסיימה פעמיים במקום השלישי.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!