רשת הטלוויזיה האלבנית הודיעה כי פסטיבל "Festivali i Këngës 62" יחל ב-19 בדצמבר ויגיע לשיאו בגמר שיתקיים ב-22 בדצמבר. טרם נמסר רשמית שהזוכה בתחרות ייצג את אלבניה באירוויזיון.

מועדיו של "Festivali i Këngës 62" נחשפו: הפסטיבל יתפרס על פני ארבעה ערבים – הוא יחל ב-19 בדצמבר ויסתיים בגמר הגדול שיתקיים ב-22 בדצמבר. מספר המתמודדים בתחרות השנה יעמוד על 27 מתמודדים – מתוכם, 13 מתמודדים מוכרים ו-14 מתמודדים חדשים. השיר הזוכה בפסטיבל ייבחר לראשונה על ידי קהל הצופים בבית (50%) וצוות שופטים מקצועי (50%).

נדגיש כי טרם אושר שהפסטיבל המסורתי ישמש גם השנה כקדם אירוויזיון המקומי, לכן לא ידוע האם הזוכה יהיה גם הנציג האלבני לאירוויזיון 2024.

עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




רשת הטלוויזיה האלבנית, RTSH, חשף כי יותר מ-80 שירים הוגשו לפסטיבל האלבני "Festivali i Këngës 62", שמשמש מאז 2004 כקדם אירוויזיון המקומי. מרבית השירים הוגשו מאלבניה, איך נרשמו מספר שירים שהוגשו מקוסובו, מקדוניה הצפונית, גרמניה, שוודיה, איטליה וארצות הברית. כל השירים נבחנים בימים אלה על ידי צוות שופטים מיוחד. לאחר בחינת השירים, תפורסם רשימת השירים שיתמודדו ב- FiK 62.

הפסטיבל האלבני מתקיים ברציפות מ-1961, כאשר בשנת 2003 החליטה רשת הטלוויזיה האלבנית להפוך אותו לקדם האירוויזיון האלבני. בפסטיבל, חובה על כל המתמודדים לשיר באלבנית, ולזוכה בתחרות יש את האפשרות לשיר באירוויזיון באנגלית. התחרות המקומית משמשת כקדם אירוויזיון עבור אלבניה מאז הצטרפותה לתחרות – ב- 2004. התחרות מתקיימת מידי שנה בסוף חודש דצמבר ולרוב היא מורכבת מחצאי גמר וגמר.

הצבעת הקהל נכנסה לראשונה לפסטיבל האלבני בשנה האחרונה, נזכיר כי אז נבחר הזוכה בפסטיבל על ידי צוות שופטים אך הנציג לאירוויזיון נבחר לראשונה באמצעות הצבעת הקהל בלבד, לאחר שנים שבהם שלטה בקדם הצבעת השופטים. הזוכה בפסטיבל האחרון הייתה הזמרת אלסה לילה (Elsa Lila) עם השיר "Evita" אך נציגי אלבניה לאירוויזיון היו אלבינה ומשפחת קלמנדי (Albina & Familja Kelmendi) שביצעו את השיר "Duje", לאחר שהאחרונים נבחרו על ידי הקהל.




אלבניה באירוויזיון 2023

אלבינה ומשפחת קלמנדי (Albina & Familja Kelmendi), שזכו בקדם האירוויזיון האלבני, ייצגו את אלבניה עם שירם "Duje" (בעברית: "אוהבת את זה"). אלבניה עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום התשיעי בחצי הגמר השני עם 83 נקודות, ובגמר הגדול הגיעה למקום ה-22 עם 76 נקודות.

זהו ההישג הכי נמוך אליו מגיעה אלבניה בכל הגמרים בהם השתתפה, אך יחד עם זאת הצליחה להגיע בהצבעת הקהל למקום העשירי עם 59 נקודות.

מקור: OGAE Albania

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-20 של אלבניה באירוויזיון. אלבניה הצטרפה לתחרות ב-2004 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2012 לאחר שהזמרת רונה נישליו הגיעה למקום החמישי עם השיר "Suus".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

    מחפשים צילום מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!