שוויץ באירוויזיון 2023: סשה ז'אן-בפטיסט תשמש כמנהלת האומנותית של הזמר רמו פורר (Remo Forrer), אשר יבצע את השיר "Watergun" על בימת התחרות.

ביום שלישי האחרון נחשף השיר השוויצרי לאירוויזיון "Watergun" (בעברית: "אקדח מים"). במהלך סרטון שהתפרסם בעמוד האינסטגרם הרשמי של האירוויזיון, ובמקביל לחשיפת השיר, פורסם כי הבימאית והכוריאוגרפית השוודית המוערכת סשה ז'אן-בפטיסט (Sacha Jean-Baptiste) נבחרה לשמש כמנהלת האומנותית בשיר השוויצרי לאירוויזיון הקרוב. בסרטון שפורסם, שיתף פורר שהוא נמצא בימים אלו בשוודיה ומתאמן לקראת אירוויזיון 2023.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




זו תהיה הפעם הרביעית בה סשה תביים את השיר השוויצרי לאירוויזיון, כאשר הפעם הראשונה הייתה ב-2019 כשביימה את השיר "She Got Me". נזכיר כי השנה סשה נבחרה לביים גם את השיר האלבני לתחרות.

הכוריאוגרפית השוודית ידועה בבימוי והעמדה יוצאי דופן אשר מושכים את עינו של הצופה. ז'אן בפטיסט ביימה בתחרות האירוויזיון לא פחות מ-25 שירים ל-11 מדינות בעשור האחרון, ביניהם:




שוויץ באירוויזיון 2023

"Watergun" (בעברית: "אקדח מים") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמר רמו פורר (Remo Forrer), כשיר מספר 8 בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2023 שיתקיים ב-9 במאי בבריטניה, שם יתחרה נגד נועה קירל, נציגת ישראל. השיר נכתב על ידי מספר יוצרים, שחלקם מוכרים לעולם האירוויזיון:

  • מיקולאי טריבולץ (Mikołaj Trybulec) הלחין את "Solo" (פולין 2023), "River" (פולין 2022, מקום 12), "Universo" (ספרד 2020) וכתב והלחין  את "Friend Of A Friend" (צ'כיה 2019, צ'כיה 2019, מקום 11).
  • אשלי היקלין (Ashley Hicklin) היה שותף בכתיבת השירים "River" (פולין 2022, מקום 12), "Amen" (אוסטריה 2021, מקום 12 בחצי גמר), "Run With The Lions" (ליטא 2019, מקום 11 בחצי גמר), "Mother" (בלגיה 2014, מקום 14 בחצי גמר) ו- "Me And My Guitar" (בלגיה 2010, מקום 6).
  • ארגיל סינג (Argyle Singh) – זמר ויוצר מסקוטלנד.

השיר "Watergun" הוא בלדה עוצמתית העוסקת בחוסר האונים מול קופנליקטים שונים בעולם ובכמיהה לשלום. בראיון אמר הזמר: "הדור שלי צריך לחיות עם ההשלכות של החלטות שלא קיבלנו. זה מתסכל, אבל עדיין יש לי תקווה ששינויים אפשריים.

בימים אלה מדורגת שוויץ במקום 14 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2023.

רמו פורר – מי זה?

רמו פורר (Remo Forrer) הוא זמר שווייצרי מקנטון סנט גלן, בן 21. מגיל צעיר גילה הזמר עניין במוזיקה, ולמד לנגן על חליל צד, אקורדיון ופסנתר – וכל זה משמיעה בלבד. ב-2020 השתתף בתוכנית "The Voice of Switzerland" וזכה במקום הראשון.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-63 של שוויץ באירוויזיון. שוויץ הצטרפה לתחרות ב-1956, הייתה אחת משבע המדינות המייסדות וזכתה בה פעמיים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של שוויץ הייתה באירוויזיון 1988 עם השיר "Ne partez pas sans moi" בביצועה של הזמרת הבינלאומית סלין דיון.



הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!