אלבניה באירוויזיון 2023: סשה ז'אן-בפטיסט תשמש כמנהלת האמנותית של אלבינה ומשפחתה אשר יבצעו את "Duje" על בימת התחרות.

הבימאית והכוריאוגרפית השוודית המוערכת סשה ז'אן-בפטיסט (Sacha Jean-Baptiste) נבחרה לשמש כמנהלת הבמה האומנותית בשיר האלבני לאירוויזיון הקרוב. זו הפעם השנייה בה סשה מנהלת את הבימוי של אלבניה, כאשר הפעם הראשונה הייתה ב-2021 כשאנג'לה פריסטרי (Anxhela Peristeri) שרה את "Karma" על הבמה ברוטרדם.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




הכוריאוגרפית השוודית ידועה בבימוי והעמדה יוצאי דופן אשר מושכים את עינו של הצופה. ז'אן בפטיסט ביימה לתחרות האירוויזיון לא פחות מ-25 שירים ל-11 מדינות בעשור האחרון, ביניהם:

אלבינה ומשפחת קלמנדי (Albina & Familja Kelmendi) יופיעו על בימת התחרות בחצי הגמר השני ב-13 במאי בליברפול בריטניה עם שירם "Duje". נוסף חלק לשיר שהוקלט באיסטנבול בשבועות האחרונים למטרת הגרסא הסופית אשר תייצג את אלבניה באירוויזיון.

אלבניה באירוויזיון 2023

"Duje" (בעברית: "אוהבת את זה") הוא שם השיר שיבוצע על ידי ההרכב של אלבינה ומשפחת קלמנדי (Albina & Familja Kelmendi) אשר ייצג את אלבניה באירוויזיון 2023 שיתקיים בליברפול, בריטניה. השיר נכתב על ידי היוצרים אניס מולאיי (Enis Mullaj) ואריאונה רושיטי (Eriona Rushiti). השניים כתבו בעבר את השיר "Ktheju tokës" שבוצע באירוויזיון 2019 על ידי יונידה מצליצ'י (Jonida Maliqi) והגיע למקום 17 בגמר האירוויזיון. השיר יבוצע כולו בשפה האלבנית.

השיר "Duje" מספר את סיפור מאבקה של משפחה להישאר מאוחדים גם בתקופה קשה. השיר משקף את הרעיון המרכזי שכדאי להילחם על האהבה אשר יכולה להביא משמעות ותכלית לחיינו. השיר מבוצע כולו בשפה האלבנית.

בימים אלה מדורגת אלבניה במקום 37 (אחרון) בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2023.

אלבינה ומשפחת קלמנדי – מי אלה?

אלבינה קלמנדי (Albina Klemendi) היא זמרת מצליחה באלבניה שנולדה בקוסובו. מגיל קטן בוערת בה תשוקה לעולם המוזיקה, אותה קיבלה ממשפחתה. אלבינה זכתה במקום השני בתכנית הריאליטי "The Voice" באלבניה בשנת 2014, מאז שחררה אלבום אחד  ומספר סינגלים מצליחים כמו "Hallakam", "Hajerdin Pasha ועוד…

באירוויזיון היא תלווה על ידי משפחתה הגרעינית, משפחת קלמנדי, הכוללת את הוריה של אלבינה – אלבנה (Albana) ובויאר (Bujar), אחיה אלבין (Albin) ואחיותיה ווסה (Vesa) וסידורלה (Sidorela). כל המשפחה עוסקת במוזיקה באופן מקצועי.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-19 של אלבניה באירוויזיון. אלבניה הצטרפה לתחרות ב-2004 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2012 לאחר שהזמרת רונה נישליו סיימה במקום החמישי עם השיר "Suus".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!