רשת הטלוויזיה הספרדית חשפה את רשימת השופטים הבינלאומיים שישפיעו על 50% מתוצאות קדם האירוויזיון הספרדי "Benidorm Fest 2023". בין השופטים: נציגי עבר בתחרות וגם שופטת ישראלית מוכרת ואהובה.

רשת הטלוויזיה הספרדית, RTVE, חשפה אתמול את הדירוג המלא של שופטי הוועדה שבחרו את השירים לקדם האירוויזיון הספרדי "Benidorm Fest 2023". כעת, חושפת ספרד את פאנל השופטים שייקבע 50% מתוצאות הקדם, בו המנצח ייצג את ספרד באירוויזיון 2023. צוות השופטים כולל בתוכו שמונה אנשי צוות, ביניהם ניתן למצוא נציגי עבר בתחרות, ראשי משלחות, אנשי תקשורת וחברי מועדון המעריצים הספרדי.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




חברי צוות השופטים:

כריסטר ביורקמן (Christer Björkman): ייצג את שוודיה באירוויזיון 1992 עם השיר "I morgon är en annan dag" והגיע למקום ה-22. מאז 2002 מוכר ביורקמן בתור המפיק של קדם האירוויזיון השוודי המצליח המלודיפסטיבלן ("Melodifestivalen"), תפקיד אותו מילא בהצלחה עד 2021. ביורקמן הוא חבר בצוות ההפקה של אירוויזיון אמריקה (American Song Contest).

טלי אשכולי (Tali Eshkoli): תיתן את הניקוד מטעם ישראל. אשכולי שימשה כראשת המשלחת הישראלית לאירוויזיון, הייתה חלק מהפקת האירוויזיון שנערך בישראל ב-2019, וידועה בתור מפיקת אירועים מצליחה – ביניהם מופע האירוויזיון ישראל קולינג (Israel Calling) המוכר והאהוב שהחל את דרכו ב-2016.

ניקולה קליגיורה (Nicola Caligiore): ראש המשלחת האיטלקית לאירוויזיון בין השנים 2011-2019.

קטרינה לסקאניץ' (Katrina Leskanich): ייצגה את בריטניה באירוויזיון 1997 עם השיר "Love Shine a Light", כחלק מלהקת קתרינה והגלים (Katrina and the Waves), והביאה לבריטניה ניצחון חמישי בתחרות – האחרון עד כה. ב-2017, לרגל 20 שנה לזכייתה באירוויזיון, הגישה את הניקוד מטעם בריטניה.

וויליאם לי אדאמס (Wiliam Lee Adams): המייסד של אתר האירוויזיון המצליח ויויבלוגס (Wiwibloggs).

נינה (Nina): ייצגה את ספרד באירוויזיון 1989 עם השיר "Nacida para amar" והגיעה למקום השישי.

אירנה ואליינטה (Irene Valiente): מנהלת התוכנית "El último lugar" ברדיו 3 הספרדי.

חואן חוסה סנטנה (Juan José Santana): נשיא מועדון חובבי האירוויזיון OGAE בספרד.

השירים המתמודדים בחצי הגמר הראשון:

השירים המתמודדים בחצי הגמר השני:

לחצו על שם השיר להאזנה!




בין המשתתפים בקדם ניתן למצוא מספר שמות מוכרים:

אלפרד גרסיה (Alfred García): ייצג את ספרד באירוויזיון 2018 עם השיר "Tu cancion", בדואט עם הזמרת אמאיה (Amaia), והגיע למקום ה-23.

בלנקה פלומה (Blanca Paloma): השתתפה בפסטיבל ב-2022 עם השיר "Secreto de agua" והגיעה למקום החמישי.

פיימוס (Famous): השתתף בקדם הספרדי ב-2019 עם השיר "No puedo más" והגיע למקום השביעי.

אגוניי (Agoney): השתתף בקדם הספרדי ב-2018 עם השיר "Magia", בדואט עם הזמרת מרים רודריגז (Miriam Rodríguez), והגיע למקום החמישי.

בין כותבי השירים ניתן למצוא מספר שמות מוכרים:

שירו של אלפרד גרסיה (Alfred García) נכתב ע"י גרסיה עצמו ביחד עם ראול גומז (Raúl Gómez), שכתב לגרסיה את השיר הספרדי לאירוויזיון 2018 "Tu cancion".

שירו של אגוניי (Agoney) נכתב בין היתר ע"י קרלוס מארקו (Carlos Marco) שהיה חבר בלהקת אורין (Auryn), הלהקה בה היה חבר נציג ספרד לאירוויזיון 2020-2021 בלאס קאנטו (Blas Cantó). הלהקה השתתפה בקדם הספרדי ב-2011 עם השיר "Volver" והגיעה למקום השני. כותב נוסף, סאם גריי (Sam Gray), השתתף בקדם הדני ב-2013 עם השיר "Invincible", במשותף עם המפיק ג'ק רואן (Jack Rowan). השיר לא הגיע לשלושת המקומות הראשונים בגמר. כותב שלישי ואחרון הוא טונינו ספצ'לה (Tonino Speciale), שכתב את השיר הגרמני לאירוויזיון 2015 "Black Smoke".

שירה של להקת א'פם (E'FEMME) נכתב בין היתר ע"י באריי (Barei), שייצגה את ספרד באירוויזיון 2016 עם השיר "!Say Yay" והגיעה למקום ה-22.




שיטת ההצבעה תישאר זהה לשיטה בשנה שעברה: בשני חצאי הגמר ובגמר התוצאות יוכרעו ע"י צוות שופטים המונים כ- 50% אחוז מכלל ההצבעה, 25% מדגם מייצג ו-25% מהקהל הרחב. בכל חצי גמר ישתתפו תשעה שירים, וארבעה שירים מכל מופע יעלו לגמר הגדול – כך שבגמר עצמו ישתתפו שמונה שירים בסך הכל. את התחרות ינחו מוניקה נראנחו (Monica Naranjó), אינס הרננד (Inés Hernand) ורודריגו ואסקז (Rodrigo Vázquez). פסטיבל בנידורם פסט יתקיים ב- Palau Municipal d’Esports l’Illa de Benidorm.

תאריכי קדם האירוויזיון הספרדי:

  • 31 בינואר – חצי גמר 1
  • 2 בפברואר – חצי גמר 2
  • 4 בפברואר – הגמר הגדול




ספרד באירוויזיון 2022

הזמרת צ'אנל (Chanel), שזכתה בקדם האירוויזיון הספרדי, ייצגה את ספרד עם שירה "SloMo" (בעברית: "הילוך איטי"). ספרד הגיעה בגמר למקום השלישי עם 459 נקודות, הישגה הטוב ביותר של ספרד מאז אירוויזיון 1995 והפעם הראשונה מאז אירוויזיון 2014 שבה ספרד מסיימת בטופ עשר.

מקור: RTVE.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-62 של ספרד באירוויזיון. ספרד הצטרפה לתחרות ב-1961 וזכתה בה פעמיים ברציפות בשנים 1968 ו-1969. ספרד אירחה את התחרות בשטחה פעם אחת בלבד ב-1969 ומאז מחזיקה בזמן ההמתנה הארוך ביותר מאז זכייתה האחרונה – 53 שנה.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!