חודש לאחר חשיפת השירים המשתתפים בקדם אירוויזיון הספרדי "Benidorm Fest 2023", ושבוע לפני שהקדם יוצא לדרכו, נחשף הדירוג של הוועדה שבחרה את השירים שישתתפו בתחרות.

רשת הטלוויזיה הספרדית, RTVE, חשפה בחודש נובמבר האחרון את רשימת המשתתפים בקדם האירוויזיון הספרדי "Benidorm Fest 2023". חודש לאחר מכן נחשפו להאזנה 18 השירים המשתתפים בקדם, וכעת – שבוע לפני שהקדם יוצא לדרכו, נחשף הדירוג המלא של שופטי הוועדה לשירי התחרות.

חשוב לציין, זהו הדירוג של השופטים שישבו והאזינו לשירים שנבחרו להשתתף בפסטיבל, ולא הדירוג של השופטים שיצביעו במהלך הקדם הספרדי.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




עפ"י האתר maldita.es, הפייבוריטים של השופטים היו הזמרים אריץ ארן (Aritz Aren), אליס וונדר (Alice Wonder) וחוסה אוטרו (José Otero). מנגד, הזמרים שקיבלו הכי מעט קולות היו להקת סידרלנד (Siderland) וקרמנטו (Karmento). בשנה שעברה השתתפו בפסטיבל 14 שירים והשנה החליטה רשת הטלוויזיה להגדיל את מספר המשתתפים בתחרות ל-18. אילולא הגדלת מספר המשתתפים, השירים שהגיעו למקומות 14-18 היו מוצאים את עצמם מחוץ לפסטיבל.

הזמרת הפייבוריטית בקרב חובבי האירוויזיון, פוסה נוקטה (Fusa Nocta), קיבלה בוועדה 79 נקודות במשותף עם הזמרת סופיה מרטין (Sofia Martin), מה שהביא אותה למקום ה-11 בלבד בסיבוב המקדים.

השירים המתמודדים בקדם האירוויזיון הספרדי:

לחצו על שם השיר להאזנה!




בין המשתתפים בקדם ניתן למצוא מספר שמות מוכרים:

אלפרד גרסיה (Alfred García): ייצג את ספרד באירוויזיון 2018 עם השיר "Tu cancion", בדואט עם הזמרת אמאיה (Amaia), והגיע למקום ה-23.

בלנקה פלומה (Blanca Paloma): השתתפה בפסטיבל ב-2022 עם השיר "Secreto de agua" והגיעה למקום החמישי.

פיימוס (Famous): השתתף בקדם הספרדי ב-2019 עם השיר "No puedo más" והגיע למקום השביעי.

אגוניי (Agoney): השתתף בקדם הספרדי ב-2018 עם השיר "Magia", בדואט עם הזמרת מרים רודריגז (Miriam Rodríguez), והגיע למקום החמישי.

שיטת ההצבעה תישאר זהה לשיטה בשנה שעברה: בשני חצאי הגמר ובגמר התוצאות יוכרעו ע"י צוות שופטים המונים כ- 50% אחוז מכלל ההצבעה, 25% מדגם מייצג ו-25% מהקהל הרחב. בכל חצי גמר ישתתפו תשעה שירים, וארבעה שירים מכל מופע יעלו לגמר הגדול – כך שבגמר עצמו ישתתפו שמונה שירים בסך הכל.

תאריכי קדם האירוויזיון הספרדי:

  • 31 בינואר – חצי גמר 1
  • 2 בפברואר – חצי גמר 2
  • 4 בפברואר – הגמר הגדול




ספרד באירוויזיון 2022

הזמרת צ'אנל (Chanel), שזכתה בקדם האירוויזיון הספרדי, ייצגה את ספרד עם שירה "SloMo" (בעברית: "הילוך איטי"). ספרד הגיעה בגמר למקום השלישי עם 459 נקודות, הישגה הטוב ביותר של ספרד מאז אירוויזיון 1995 והפעם הראשונה מאז אירוויזיון 2014 שבה ספרד מסיימת בטופ עשר.

מקור: eurovisionfun.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-62 של ספרד באירוויזיון. ספרד הצטרפה לתחרות ב-1961 וזכתה בה פעמיים ברציפות בשנים 1968 ו-1969. ספרד אירחה את התחרות בשטחה פעם אחת בלבד ב-1969 ומאז מחזיקה בזמן ההמתנה הארוך ביותר מאז זכייתה האחרונה – 53 שנה.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!