לראשונה בתולדות קדם האירוויזיון הנורווגי "Melodi Grand Prix", ייעשה שימוש באפקט אוטוטיון לעיבוד קול בשידור חי.




סטיג קרלסן (Stig Karlsen), ראש המשלחת הנורווגית לאירוויזיון, אישר לעיתון VG כי יהיה שימוש באפקט אוטוטיון (AutoTune) במופעים החיים של קדם האירוויזיון Melodi Grand Prix 2023. התוכנה משמשת לעיבוד אותות קול ומשמשת אמנים רבים לתיקון קולם בשידור חי ולמניעת "זיופים".

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




שימוש בתוכנת אוטוטיון אסור כרגע בתחרות האירוויזיון, מה שעורר תהיות מדוע הדבר אפשרי בקדם הנורווגי. קרלסן ניסה להרגיע חששות אלו באומרו:

"קדם האירוויזיון Melodi Grand Prix עוקב אחר התפתחות תעשיית ההופעות ותוכניות המוזיקה בטלוויזיה, על ידי מתן אפשרות לעבד את קולם של הסולנים בתחרות בשידור חי. זה חיוני לחלוטין שהאמנים שאנו בוחרים למלודי גרנד פרי יבצעו את שירם ברמה גבוהה, אפילו ללא כוונון הקול. במקרים בהם איננו יודעים את רמת הביצועים של האמנים בשידור חי, הם מוזמנים לאודישן".

קרלסן הציע שמתן אפשרות לכוונון אוטומטי ישפר את חווית הצופה. רבים התרגלו לשימוש באוטוטיון הסטנדרטי במוזיקה מוקלטת בימינו, כך שהוא "מעניק לקהל חווית סאונד מוצקה דומה".

והוא מציין כי הופעה מנצחת עוסקת בהרבה יותר: "סולן טוב חייב לספק מיומנויות תקשורת, כוח, קצב ותזמון, אמפתיה, גישה ושירה איכותית. גם גוון הקול של הסולן נלקח בחשבון. אוטוטיון הוא רק אחד מכמה כלים לתיקון ואופטימיזציה של חווית הסאונד".

נזכיר כי בשנה שעברה, הזמר/ת לונה קי שהתמודד/ה בקדם אירוויזיון הספרדי, פרש/ה מהתחרות המקומית משום שלא אושר לו/ה לעשות שימוש באוטוטיון.




רשימת המתמודדים בתחרות:

חצי גמר ראשון – 14 בינואר 2023:

חצי גמר שני – 21 בינואר 2023:

חצי גמר שלישי – 28 בינואר 2023:

לחצו על שם השיר להאזנה!




הגמר הנורווגי יתקיים השנה בפעם ה-60, לאחר שהתקיים לראשונה בשנת 1960. זו תיהיה הפעם השלישית שהגמר הגדול לא יתקיים בבירה אוסלו אלא בעיר טרונדהיים. וגם בגמר נערכו מספר שינויים השנה:

בשנים האחרונות שיריה של נורווגיה קיבלה תמיכה גדולה מקהל הצופים באירוויזיון, אך השופטים פחות התחברו לשיר הנורווגי. כדי להגדיל את סיכוייה של נורווגיה לזכות באירוויזיון, רשת הטלוויזיה הנורווגית החליטה להוסיף לגמר המקומי צוות שופטים בינלאומי. צוות השופטים יכיל מומחים בתעשיות המוזיקה המקומיות של מדינות נבחרות. צוות השופטים יקבע 50% מתוצאות הגמר הנורווגי ואילו קהל הצופים הנורווגי יקבע את ה- 50% הנותרים.

את ה- MGP ינחו אריאן אנגבו (Arian Engebø) וסטיאן "סטייסמן" ת'רביורנסן (Stian ‘Staysman’ Thorbjørnsen). אריאן היא שדרנת רדיו ידועה ואילו סטייסמן עשוי להיות מוכר מהתמודדותו בקדם אירוויזיון הנורווגי לשנת 2015 עם לז (Lazz) והשיר "En godt stekt pizza". סטייסמן התמודד גם בקדם אירוויזיון לשנת 2021 כחלק מהרכב לנדווינס הלטר (Landeveiens Helter) שביצע את השיר "Alt det her".

מועדי הקדם אירוויזיון הנורווגי "Melodi Grand Prix 2023":

  • חצי גמר ראשון – 14 בינואר 2023
  • חצי גמר שני – 21 בינואר 2023
  • חצי גמר שלישי – 28 בינואר 2023
  • גמר – 4 בפברואר 2023




נורווגיה באירוויזיון 2022

ההרכב סאבוולפר (Subwoolfer), שזכו בקדם האירוויזיון הנורווגי, ייצגו את נורווגיה עם שירם "Give That Wolf a Banana" (בעברית: "תנו לזאב הזה בננה"). נורווגיה עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום השישי בחצי הגמר הראשון עם 177 נקודות, ובגמר הגיעה למקום העשירי עם 182 נקודות.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-61 של נורווגיה באירוויזיון. נורווגיה הצטרפה לתחרות ב-1960 וזכתה בה שלוש פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של נורווגיה הייתה באירוויזיון 2009 עם השיר "Fairytale" בביצועו של הזמר אלכסנדר ריבאק.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

    מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!