הלם בספרד: לונה קי החליט/ה לפרוש מקדם האירוויזיון הספרדי, Benidorm Fest 2022, שלושה ימים לפני קיומו, בעקבות איסור שימוש באפקט הקולי "אוטוטיון".

רשת הטלוויזיה הספרדית, RTVE, פרסמה הבוקר את החדשות: לונה קי (Luna Ki), מתמודד/ת בקדם אירוויזיון הספרדי עם השיר "Voy a Morir" החליט/ה לפרוש מהפסטיבל בעקבות האיסור בשימוש באפקט אוטוטיון (תוכנה המעבדת את הקול ויוצרת את הקול "מתכתי" שיש בו שימוש בשיר של לונה). החלטת לונה והצוות המלווה מגיעה לאחר שה- EBU אוסר על השימוש באפקט.

 
לכל החדשות והעדכונים החמים על אקס פקטור –
לחצו כאן !!!




"אנו עצובים בגלל שאוטוטיון הוא כלי מוזיקלי המשמש אמנים כמו שר (Cher) עוד בשנת 1998 וזה מייצג את הקול של הדור הזה". אמר/ה הזמר/ת לונה שטוענ/ת כי השירים הולחנו עם הכלי הזה ושהסאונד שלו הוא חלק בלתי נפרד.

הצוות מסר בתקשורת: "לונה הוא/היא אדם נבון שעובר/ת משבר רגשי, לכן אנו מבקשים כבוד ואדיבות". לונה והצוות יקיימו מסיבת עיתונאים ביום שני בשעה 16:30 שם יתנו הסבר מפורט על ההחלטה.

נסביר שאפקט אוטוטיון נועד במקור ככלי לתיקון זיופים בהקלטות והופעות. כאשר עושים שימוש מאסיבי באפקט הזה הוא הופך את הקול ל"מתכתי" או "חייזרי". אפקט זה נפוץ מאוד במוזיקת הפופ ואכן הזמרת שר עשתה בו שימוש בשיר "Believe" כשיצא כבר ב- 1998. גם באירוויזיון נעשה שימוש באפקט זה כבר ב- 2000 בשיר הזוכה של דנמרק "Fly On The Wings of Love" – את השימוש באפקט ניתן לשמוע בקטע המעבר של השיר לפני הפזמון האחרון:

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 61 של ספרד באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנת 1968 ו- 1969. 




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!