רשת הטלוויזיה האלבנית מפרסמת את חלוקת המשתתפים לערבי הפסטיבל האלבני "Festivali i Këngës", בעזרתו ייבחר גם נציג אלבניה לאירוויזיון 2023.




רשת הטלוויזיה האלבנית, RTSH, פרסמה אמש (שבת) את החלוקה לחצאי הגמר בפסטיבל "Festivali i Këngës", המשמש לבחירת נציגי אלבניה לאירוויזיון מאז הצטרפותם לתחרות ב-2004. 26 המשתתפים בקדם חולקו לשני חצאי גמר, כאשר בכל חצי גמר ישתתפו 13 אומנים. לפי הדיווחים לא יתקיימו השנה ניפויים וכל המשתתפים צפויים להופיע גם בגמר.

בשני הערבים הראשונים בפסטיבל יופיעו כל הזמרים עם שיריהם לתחרות. בערב השלישי (21 לדצמבר) יבצעו הזמרים גרסאות לשירים מוכרים ובערב הרביעי (22 לדצמבר) שוב יופיעו כל המתמודדים כשבסיומו של הערב ייבחרו הזוכים במקום הראשון, השני והשלישי וגם – השיר שייצג את אלבניה באירוויזיון 2023. שימו לב כי השנה ייבחר הזוכה בפסטיבל על ידי צוות שופטים אך הנציג לאירוויזיון ייבחר לראשונה באמצעות הצבעת הקהל בלבד, לאחר שנים שבהם שלטה בקדם הצבעת השופטים. כך שהזוכה בפסטיבל לאו דווקא יהיה גם הנציג האלבני לאירוויזיון הבא.

במהלך ערבי הפסטיבל יופיעו להקת קאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra) – זוכי אירוויזיון 2022 מטעם אוקראינה, והזמרת גאלה דרגוט (Gala Dragot) – זמרת ממוצא אלבני שמתמודדת השנה בקדם הבלגי.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




ערב ראשון (19/12):

  1. Enxhi Nasufi – "Burrë"
  2. Erma Mici – "Kozmosi i dashurisë"
  3. Fabian Basha – "Një gotë"
  4. Anduel Kovaçi – "Malli"
  5. Fifi – "Evita"
  6. Urban Band – "Në çdo hap"
  7. 2 Farm – "Atomike"
  8. Sara Kapo – "Para teje"
  9. Rezarta Smaja – "N’Eden"
  10. Albina dhe familja Kelmendi – "Duje"
  11. Serxhio Hajdini – "Vështirë"
  12. Luna Causholli – "Jetën ta fal"
  13. Rovena Dilo – "Motit"

ערב שני (20/12):

  1. Melodajna Mancaku – "Dua"
  2. Permit of Stay – "Fobia"
  3. Arsi Bako – "Sonte dua të jem me ty"
  4. Gjergj Kaçinari – "Dje"
  5. Franc Koruni – "Në pritje"
  6. Petrit Çarkaxhiu – "Emri yt mirësi"
  7. Elsa Lila – "Evita"
  8. Gent Hoxha – "Ajër"
  9. Evi Reçi – "Ma kthe"
  10. Manjola Nallbani – "Dua"
  11. Lynx – "Nëse ke besim"
  12. Alban & Lore – "Melodi"
  13. Vanesa Sono – "Aroma jonë"




בין המשתתפים בקדם ניתן למצוא לא מעט שמות מוכרים:

אבי רצי (Evi Reci): השתתפה בקדם האלבני ב-2021 עם השיר "Tjerr" (בעברית: "סיבוב"). ב-2022 השתתפה בקדם בפעם השנייה עם השיר "Më duaj" (בעברית: "תאהב אותי").

ג'רג'י קצ'ינארי (Gjergj Kaçinari): השתתף בקדם האלבני ב-2021 עם השיר "Më jep jetë" (בעברית: "זה נותן לי חיים"). ב-2022 השתתף בפעם השנייה עם השיר "Në ëndërr mbete ti" (בעברית: "נשארת בחלום").

רזרטה סמאיה (Rezarta Smaja): השתתפה בקדם האלבני לא פחות משבע פעמים.

  • 2013: עם השיר "Ti" (בעברית: "זה") – מקום 7.
  • 2014: עם השיר "Në zemër" (בעברית: "בלב") – מקום 7.
  • 2015: עם השיר "Më rrëmbe" (בעברית: "חטפת אותי") – מקום 7.
  • 2016: עם השיר "Dashuri në përjetësi" (בעברית: "אהבה נצחית"), בדואט עם הזמר קלודיאן קאצ'אני (Klodian Kaçani) – מקום 4.
  • 2017: עם השיר "Pse prite gjatë" (בעברית: "למה חיכית כל כך הרבה זמן") – מקום 7.
  • 2018: עם השיר "Ra një yll" (בעברית: "נפל כוכב"), בדואט עם הזמר לואיז איילי (Luiz Ejlli) אשר ייצג את אלבניה באירוויזיון 2006 – השניים עלו לגמר אך לא דורגו בו.
  • 2022: עם השיר "E jemja nuse" (בעברית: "הייתי כלה") – מקום 3, הישגה הטוב ביותר בקדם.

אורבן בנד (Urban Band): סולן הלהקה, אנדי טאנקו (Andi Tanko), השתתף בקדם האלבני ב-2016 עם השיר "Dielli vazhdon të më ngrohë" (בעברית: "השמש ממשיכה לחמם אותי") אך לא עלה לגמר. ב-2022 הלהקה השתתפה בקדם עם השיר "Padrejtësi" (בעברית: "אי צדק").

אנג'י נאסופי (Enxhi Nasufi): השתתפה בקדם האלבני ב-2016 עם השיר "Infinit" (בעברית: "אינסוף") והגיעה למקום החמישי. ב-2021 השתתפה בפעם השנייה עם השיר "Njësoj" (בעברית: "באופן שווה") אך לא עלתה לגמר.

פראנס קורוני (Franc Koruni): השתתף בקדם האלבני ב-2017 עם השיר "Macka" (בעברית: "חתול") והגיע למקום ה-11. ב-2021 השתתף בפעם השנייה עם השיר "E morën botën" (בעברית: "הם השתלטו על העולם") אך לא עלה לגמר.

מניולה נאלבאני (Manjola Nallbani): השתתפה בקדם האלבני ב-2006 עם השיר "S'mjafton një jetë" (בעברית: "חיים אחד לא מספיקים") איתו הגיעה לגמר. ב-2008 השתתפה בפעם השנייה עם השיר "Kjo botë merr frymë nga dashuria" (בעברית: "העולם הזה נושם אהבה") והגיעה למקום השביעי. ב-2018 השתתפה בפעם השלישית עם השיר "I njëjti qiell" (בעברית: "אותם שמיים") והגיעה שוב לגמר. ב-2021 הייתה אמרה להשתתף בקדם בפעם הרביעית אך לבסוף נאלצה לפרוש משום שנמצאה חיובית לקורונה.

לורלה קארושי (Lorela Karoshi): השתתפה בקדם האלבני ב-2017 עם השיר "Me ty" (בעברית: "איתך") והגיעה למקום ה-12.

סרג'יו היידיני (Serxhio Hajdini): השתתף בקדם האלבני ב-2017 עם השיר "Koha plaket" (בעברית: "הזמן מזדקן"), בדואט עם הזמר לוקה היידיני (Luka Hajdini) – אך לא עלה לגמר.

רובנה דילו (Rovena Dilo): השתתפה בקדם האלבני ארבע פעמים.

  • 2004: עם השיר "Njëmijë zemra" (בעברית: "אלף לבבות") – עלתה לגמר.
  • 2008: עם השיר "Rrëfimi" (בעברית: "כתבה") – לא עלתה לגמר.
  • 2009: עם השיר "S'jam balade" (בעברית: "אני לא בלדה"), בדואט עם אאוגנט בושפפה (Eugent Bushpepa) שייצג את אלבניה באירוויזיון 2018 – מקום 12.
  • 2010: עם השיר "Përtej kohës" (בעברית: "מעבר לזמן") – מקום 10.

פיפי (Fifi): או בשמה המלא פילורטה ראצי (illoreta Raçi). הייתה מבין כותבי השיר הקפריסאי "Ela", אשר בוצע ע"י הזמרת אנדרומכי (Andromache) וייצג את קפריסין באירוויזיון 2022.




אלבניה באירוויזיון 2022

הזמרת רונלה חייאתי (Ronela Hajati), אשר זכתה בקדם אירוויזיון המקומי, ייצגה את אלבניה עם שירה "Sekret" (בעברית: "סוד"). אלבניה לא עלתה לגמר לאחר שהגיעה למקום ה-12 בחצי הגמר הראשון עם 58 נקודות. זאת הפעם הראשונה מאז אירוויזיון 2017 שאלבניה לא מעפילה לגמר האירוויזיון.

לאחר פרסום פילוג ההצבעות בין הקהל לשופטים נחשף כי הקהל העלה לגמר את אלבניה מהמקום התשיעי אך השופטים מיקמו אותם במקום ה-14, דבר שפגע בסיכויי ההעפלה לגמר.

מקורות: Eurovision Albania, Eurovision Albania.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-19 של אלבניה באירוויזיון. אלבניה הצטרפה לתחרות ב-2004 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2012 לאחר שהזמרת רונה נישליו הגיעה למקום החמישי עם השיר "Suus".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!