רשת הטלוויזיה היוונית מעלה הילוך ומתחילה בהכנות ראשונות לקראת האירוויזיון. בכך, מאשרת יוון את השתתפותה באופן רשמי באירוויזיון 2023. יוון היא המדינה ה-20 שמאשרת את השתתפותה בתחרות.

רשת הטלוויזיה היוונית ERT לא נחה על זרי הדפנה. לאחר שנתיים מוצלחות, בהן סיימה יוון שנתיים ברציפות בטופ 10 לראשונה מ-2011, מכוונת רשת הטלוויזיה היוונית גבוה גם הפעם.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




הליך הבחירה היווני לקראת אירוויזיון 2023 אמור להתחיל, כמו בשנים הקודמות, בחודש ספטמבר הקרוב. המפקחת על פרויקט האירוויזיון מטעם יוון, בפעם השלישית ברציפות, תהיה דורה צ'יראקי (Dora Chiraki). בנוסף אליה, תשמש סופיה דראנידו (Sofia Dranidou), כראש המשלחת היוונית לתחרות – גם כן בפעם השלישית ברציפות.

עפ"י הדיווחים, גם בשנה הבאה תבחר יוון את נציגה לתחרות האירוויזיון בבחירה פנימית, ולא נראה שיש כוונה להחזיר בקרוב את הקדם אירוויזיון. יוון צפויה להמשיך בפורמט הנוכחי גם בשנה הבאה – לתת הזדמנות לחברות התקליטים ולחברות ההפקה להגיש את הצעותיהן, ולאחר מכן לבחור באמצעות וועדה שמונתה ע"י ERT את השיר הטוב ביותר שייצג את יוון באירוויזיון הקרוב בחודש מאי.

השיטה הוכיחה את עצמה כהצלחה – אנשים בשטח, שבתחילה היו סקפטיים לגבי האובייקטיביות והשיפוט של הוועדה, מסכימים כעת ששיטת הבחירה שביצעה ERT נותנת לכולם את ההזדמנות לקחת חלק בהליך, תוך הרחקת דרמה מיותרת ופרסום שלילי. במקביל, היא גם הצליחה לעורר את התעניינותם של אמנים, שבשנים קודמות לא היו משתתפים באירוויזיון. ERT מצפה לנצל את הדבר במידה רבה עוד יותר השנה, שכן יותר ויותר אמנים מתייצבים ומביעים את התעניינותם בהשתתפות בתחרות הקרובה.




מעבר להיבט המעשי של העניין, צפוי כי חלון הגשת השירים לתחרות ייפתח בתחילת ספטמבר, ככל הנראה ב-6 בספטמבר.

לא מעט אומנים יוונים הביעו את רצונם, בדרך כזו או אחרת, לייצג את יוון בתחרות הקרובה. בין האומנים ניתן למצוא את קלומירה (Kalomira), שייצגה את יוון באירוויזיון 2008 עם השיר "Secret Combination" (בעברית: "שילוב סודי") והגיעה למקום השלישי. שמה של קלומירה עלה מספר פעמים בשנים האחרונות כמועמדת מובילה לייצג את יוון ואפילו את קפריסין השכנה אך בסופו של דבר נבחרו זמרים אחרים.

זמר נוסף ששמו עלה הוא Leon of Athens (בעברית: "לאון מאתונה") שכתב את השיר היווני לאירוויזיון 2019 – "Better Love". בנוסף, עלה פעם נוספת שמה של הזמרת אוונגלייה (Evangelia), עליה דיווחנו באתר לפני מספר ימים.

יוון היא המדינה ה-20 שמאשרת באופן רשמי את השתתפותה באירוויזיון 2023 ומצטרפת לאוסטריה, אוקראינה, איטליה, אלבניה, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, ישראל, ליטא, נורווגיה, ספרד, סן מרינו, פינלנד, צרפת, קפריסין, שוודיה ושוויץ שאישרו עד כה את השתתפותן בתחרות.




יוון באירוויזיון 2022

הזמרת אמנדה טנפיורד (Amanda Tenfjord) ייצגה את יוון עם שירה "Die Together" (בעברית: "למות ביחד") לאחר שנבחרה על ידי רשת הטלוויזיה ERT בבחירה פנימית. יוון עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום השלישי בחצי הגמר הראשון עם 211 נקודות, ובגמר הגיעה למקום השמיני עם 215 נקודות. זאת הייתה הפעם הראשונה מאז 2011 שיוון סיימה בטופ עשר ברציפות יותר מפעם אחת, וההישג הכי טוב שלהם בחצאי הגמר ובגמר מאז 2013.

מקור: EurovisionFun.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-43 של יוון באירוויזיון. יוון הצטרפה לתחרות ב-1974 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2005 לאחר שהזמרת הלנה פפאריזו זכתה במקום הראשון עם השיר "My Number One".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!