לאחר החלטת איגוד השידור האירופי לא לארח את אירוויזיון 2023 באוקראינה, מתקבלות קריאות ממדינות נוספות לשקול מחדש את ההחלטה.

לפני כשבועיים פרסם איגוד השידור האירופי הצהרה כי אירוויזיון 2023 לא יערך באוקראינה, למרות זכייתה של להקת קאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra) האוקראינית עם השיר "Stefania" בתחרות האחרונה. ההחלטה התקבלה בהפתעה גמורה בקרב המדינה הזוכה אך גם בבריטניה הופתעו לגלות שאיגוד השידור האירופי מתכנן לערוך את התחרות בשטחה. כעת מתקבלות קריאות ממדינות נוספות לארח את התחרות באוקראינה בכל זאת. רשת הטלוויזיה ומשרד התרבות הפולניים קראו לאיגוד השידור האירופי להמשיך בשיחות עם אוקראינה בנוגע לאירוויזיון 2023. זאת בנוסף לקריאות מצד ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון (Boris Johnson) שכל עיר אוקראינית בטוחה תהיה מושלמת לאירוח האירוויזיון.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בשבוע שעבר, עם הצהרתו של איגוד השידור האירופי לא לארח את התחרות באוקראינה, פרסם מיקולה צ'רנוטיצקי (Mykola Chernotytskyi), יושב ראש רשת הטלוויזיה האוקראינית UA:PBS את התגובה הבאה:

"מאוד התאכזבנו בנוגע להחלטה של איגוד השידור האירופאי. במהלך החודש האחרון מספר גדול של אנשים באוקראינה השקיע מאמצים על מנת לעמוד בתנאי האירוח של התחרות באוקראינה. ברור שבראש ובראשונה הביטחון עומד מעל הכול. צוות מטעם רשת הטלוויזיה האוקראינית ומטעם רשויות מקומיות וממלכתיות השקיע ובדק כמה אופציות. כל כך חבל לראות הצהרה שלא ניתנת לערעור. למרות זאת אנחנו מבקשים מהשותפים שלנו לערוך לקיים עמנו משא ומתן נוסף".

איגוד השידור האירופאי פנה ל- BBC, רשת הטלוויזיה הבריטית, על מנת לארח את התחרות בבריטניה וזאת מאחר שסאם ריידר (Sam Ryder) הביא לבריטניה את המקום השני בתחרות.

"התוודענו לכך שאיגוד השידור האירופאי פנה אלינו על מנת לארח את האירוויזיון הקרוב. ברור שזה לא בנסיבות שכל אחד היה רוצה לארח אך אנחנו דנים בהצעה", נאמר מטעם ה-BBC.




משרד התרבות הפולני ומועצת המנהלים של TVP (רשת הטלוויזיה הפולנית) קראו יחד לאיגוד השידור האירופי להמשיך בדיונים עם UA:PBC ועם ממשלת אוקראינה לגבי אירוח האירוויזיון 2023. בהצהרה נכתב:

"אנו תומכים בעמדת UA:PBC ושל הרשויות באוקראינה, שבה הם קוראים למשא ומתן על ארגון התחרות בהשתתפות נציגי המדינה הזוכה בתחרות האירוויזיון השנה. אנו מבטיחים לכם את המשך תמיכתנו בתאגיד השידור האוקראיני בחיפוש אחר מודל ארגוני שכזה לתחרות אירוויזיון 2023 בשנה הבאה, אשר ייקח בחשבון את הנתח הגדול ביותר האפשרי של יוצרים ומפיקים אוקראינים, כמו גם הקהל ממדינה זו".

TVP היא רשת הטלוויזיה הראשונה שתומכת בפומבי בקריאותיה של אוקראינה לשיחות נוספות עם איגוד השידור האירופי לאחר שהארגון הודיע ​​ביום שישי שלא ניתן לקיים את התחרות באוקראינה.




תוך שמירה על כללי התחרות וכדי להבטיח את המשכיות האירוע, איגוד השידור האירופי דן כעת עם בריטניה ורשת הטלוויזיה BBC על אירוח האירוויזיון הבא. לאחר שחזר מביקור בקייב בירת אוקראינה, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי הוא מקווה שהתחרות עדיין תוכל להתקיים באוקראינה.

בשיחה עם כתבים בריטיים ממחוז אוקספורדשיר (Oxfordshire), אמר מר ג'ונסון:

"האוקראינים זכו באירוויזיון. אני יודע שהיה לנו שיר פנטסטי, אני יודע שהגענו למקום השני ואשמח שהאירוויזיון הבא יהיה בארצנו. אבל העובדה היא שהם ניצחו ומגיע להם לקבל את זה. אני מאמין שהם יכולים וצריכים את זה. אני מאמין שקייב או כל עיר בטוחה אחרת באוקראינה יהיו מקום פנטסטי לארח את האירוויזיון".

זו לא תהיה הפעם הראשונה שבה מדינה זוכה לא מארחת את האירוויזיון בשנה לאחר מכן, שכן היו כמה מקרים בעבר בהם בריטניה נבחרה לארח:

  • פרנקפורט 1957, גרמניה (לאחר ששווייץ זכתה ב-1956)
  • לונדון 1960, בריטניה (לאחר שהולנד זכתה ב-1959)
  • לונדון 1963, בריטניה (לאחר שצרפת זכתה ב-1962)
  • אמסטרדם 1970, הולנד (לאחר שצרפת, בריטניה, ספרד והולנד זכו ב-1969)
  • אדינבורו 1972, בריטניה (לאחר שמונקו זכתה ב-1971)
  • ברייטון 1974, בריטניה (לאחר שלוקסמבורג זכתה ב-1973)
  • האג 1980, הולנד (לאחר שישראל זכתה ב-1979)

מאז 1981, כל מדינה שזכתה באירוויזיון אירחה בסופו של דבר את התחרות וכעת לראשונה מזה 42 שנה, התחרות לא תתקיים במדינה הזוכה. ייתכן שמדינות נוספות יצטרפו ויפעילו לחצים על איגוד השידור האירופי לשקול מחדש את אירוח האירוויזיון הבא באוקראינה, אך לא בטוח שהדבר ישנה את ההחלטה בסופו של דבר.




אוקראינה באירוויזיון 2022

להקת קאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra) ייצגה את אוקראינה עם שירה "Stefania" (בעברית: "סטפניה"). אוקראינה עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום הראשון בחצי הגמר הראשון עם 337 נקודות, ובגמר הגיעה למקום הראשון עם 631 נקודות. זהו ניצחונה השלישי של אוקראינה באירוויזיון, 19 שנה בלבד אחרי שהצטרפה לתחרות.

מקור: Eurovoix




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!