האם התחרות תתקיים באוקראינה למרות הכל? רשת הטלוויזיה האוקראינית ערכה השבוע ישיבת צוות ראשונה עם ממשלת אוקראינה כדי לבחון את אפשרות אירוח תחרות אירוויזיון 2023 בשטחה.

רשת הטלוויזיה UA:PBC, דרכה משתתפת אוקראינה בתחרות האירוויזיון, ערכה השבוע ישיבת צוות ראשונה ביחד עם ממשלת אוקראינה כדי לבחון לעומק את אפשרות אירוח אירוויזיון 2023 בשנה הבאה. הישיבה נערכה במשותף עם איגוד השידור האירופי (EBU).

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בהצהרה שמסרה רשת הטלוויזיה, נאמר: "בפגישה שנערכה הצגנו בפני איגוד השידור האירופי ערבויות כספיות בדבר האירוח, אמצעי אבטחה ומיקומים פוטנציאליים לאירוח התחרות שהוכנו ע"י רשת הטלוויזיה בשיתוף עם ממשלת אוקראינה".

ראש מועצת המנהלים של רשת הטלוויזיה, מיקולה צ'רנוטסקי (Mykola Chernotytskyi), שכבר הביע במהלך החודש האחרון את רצונה של אוקראינה לאירוח התחרות, מסר: "יש להכין וליישם את כל האמצעים הקשורים לבטיחות ואבטחה בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות הלאומיות. ערכנו התייעצויות עם משרד התרבות ומדיניות המידע של אוקראינה, משרד הפנים (המשטרה הלאומית, שירות החירום הממלכתי, המשמר הלאומי) ומשרד הביטחון. המומחים שלהם יחד עם יחידות האבטחה והערכת הסיכונים של רשת הטלוויזיה UA:PBC הכינו חזון משותף של המצב הביטחוני והצעדים שינקטו לקראת אירוח האירוויזיון בשנה הבאה. אנו מודים לרשויות המדינה על מעורבותן והיערכותן המהירה".




שר התרבות ומדיניות המידע האוקראיני אולכסנדר טקצ'נקו (Oleksandr Tkachenko), הוסיף: "הגשנו בפני איגוד השידור האירופי מצגת של השאלון לאירוח האירוויזיון באוקראינה. תוך פרק זמן קצר מאוד הצליח הצוות הממשלתי לספק תשובות יסודיות ומקיפות. כולם עבדו בצורה מאוד יעילה ומתואמת – מהשידור הציבורי ורשויות הביטחון ועד ראש הממשלה שהבטיח במכתב שכל ההתחייבויות שנטלנו על עצמנו יתקיימו. נתנו תשובות מפורטות לגבי שאלות אבטחה וניואנסים אחרים בארגון והצענו מספר מקומות לאירוח. אני מאמין שצריך לקבל תשובות ממצות, ברורות וכנות לשאלות – זה מה שעשינו. אנו מבינים שבנסיבות הנוכחיות גם אנחנו וגם ה-EBU עומדים בפני אתגר של ארגון אירוויזיון באוקראינה אבל קיבלנו את האתגר הזה ואני בטוח שנפתיע את כולם".

נזכיר כי מספר רשתות טלוויזיה באירופה הציעו לארח את התחרות במידה ולאוקראינה לא יתאפשר לעשות זאת:

  • רשת הטלוויזיה השוודית SVT הציעה לארח את התחרות בשטוקהולם, בירת שוודיה.
  • רשת הטלוויזיה האיסלנדית RÚV הציעה לארח את התחרות בשטחה לראשונה.
  • רשת הטלוויזיה הפולנית TVP הציעה לארח את התחרות בשטחה לראשונה.
  • רשת הטלוויזיה האיטלקית RAI הציעה לארח את התחרות בטורינו פעם נוספת.
  • רשתות הטלוויזיה ההולנדיות NPO ו-AVROTROS הציעו לארח את התחרות בהולנד.
  • רשת הטלוויזיה השוויצרית SRG SSR הודיעה שתשקול את האירוח במידה ותתבקש ע"י איגוד השידור האירופי.

ספרד, שהייתה בין המדינות הראשונות שהציעו לארח את התחרות, הסירה השבוע את מועמדותה.




אוקראינה באירוויזיון 2022

להקת קאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra) ייצגה את אוקראינה עם שירה "Stefania" (בעברית: "סטפניה"). אוקראינה עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום הראשון בחצי הגמר הראשון עם 337 נקודות, ובגמר הגיעה למקום הראשון עם 631 נקודות. זהו ניצחונה השלישי של אוקראינה באירוויזיון, 19 שנה בלבד אחרי שהצטרפה לתחרות.

מקור: UA:PBC.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-18 של אוקראינה באירוויזיון. אוקראינה הצטרפה לתחרות ב-2004 וזכתה בה שלוש פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של אוקראינה הייתה באירוויזיון 2022 עם השיר "Stefania" בביצועה של להקת "קאלוש אורקסטרה".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!