שבוע לפני תחילת החזרות בטורינו: אוקראינה יציבה בראש בטבלת ההימורים של אירוויזיון 2022, אחריה איטליה ושוודיה. ישראל במקום 35.




בשבת (30 באפריל) יחלו החזרות הראשונות על בימת אירוויזיון 2022 שבטורינו, כשהחזרות הראשונות של המדינות תשארנה סגורות בפני עיתונאים וקהל. גם כעת להקת קאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra), אשר מייצגת את אוקראינה עם השיר "Stefania", נשארת יציבה במקום הראשון בטבלאות ההימורים. האם אוקראינה באמת תזכה בתחרות או שהיא נהנת מאהדה יתרה בשל המלחמה בשטחה? ימים יגידו!

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




מאז ה- 13 במרץ נשארו איטליה, שוודיה ובריטניה יציבות במקום השני, השלישי והרביעי בהתאמה כשבמקום החמישי מתנדנדות יוון, פולין וכעת גם ספרד! נורווגיה, הולנד ואוסטרליה סוגרות את עשרת המקומות הראשונים.

סרביה הופכת לויראלית במיוחד בשבועות האחרונים והיא מטפסת למקום 12 בטבלאות ההימורים. ב- 13 במרץ, לאחר חשיפת כל השירים המתמודדים דורגה סרביה במקום 20 כך שמדובר בעליה משמעותית. אזרבייג'אן ירדה בעשרת הימים האחרונים ממקום 21 למקום 25. אוסטריה שהייתה ב- 13 במרץ במקום 23 כעת מדורגת במקום 29 – נראה שההופעות החיות של הצמד האוסטרי אשר בו הפגינו את היכולות הווקליות הבעיתיות לא תרמו לקידום השיר.




מה קורה עם ישראל?

ישראל מטפסת השבוע מעט ועולה למקום 35 (מתוך 40). נראה שקהל המהמרים מאמין שזכייה ישראלית היא חסרת סיכוי וכך גם העלייה לגמר. ישראל עדיין מדורגת במקום ה- 15 (מתוך 18) בחצי הגמר כשאחריה רק גאורגיה, מקדוניה הצפונית ואירלנד (נזכיר שרק 10 המקומות הראשונים בחצי הגמר עולים לשלב הגמר).

נדגיש שבאמצע אפריל בשנה שעברה דורגה עדן אלנה במקום 19 בטבלאות ההימורים כשישראל דורגה לבסוף בגמר הגדול במקום 17 כך שניתן להבחין בשלב זה יש הקבלה מסויימת בין התוצאות בפועל לטבלאות ההימורים. עוד נאמר שעדן דורגה במקום 10 מתוך 16 בחצי הגמר כך שגם בטבלה זאת ישראל נרשמה כבעלת סיכויים סבירים לעלות לגמר.




באדיבות: Eurovisionworld.com




הימורים – חצי גמר ראשון – אירוויזיון 2022:

1. אוקראינה
2. הולנד
3. יוון
4. נורווגיה
5. אלבניה
6. ארמניה
7. פורטוגל
8. מולדובה
9. שוויץ
10. אוסטריה
11. ליטא
12. לטביה
13. קרואטיה
14. איסלנד
15. דנמרק
16. בולגריה
17. סלובניה

הימורים – חצי גמר שני – אירוויזיון 2022:

1. שוודיה
2. פולין
3. פינלנד
4. אוסטרליה
5. אסטוניה
6. סרביה
7. בלגיה
8. אזרבייג'אן
9. צ'כיה
10. קפריסין
11. מלטה
12. רומניה
13. סן מרינו
14. מונטנגרו
15. ישראל
16. גאורגיה
17. מקדוניה הצפונית
18. אירלנד




האם יש לכך חשיבות?

נדגיש שטבלאות ההימורים מבוססות על אנשים רבים אשר מהמרים את כספם על מדינות אשר הם מאמינים שעשויות לזכות באירוויזיון הקרוב. טבלת ההימורים בשלב זה היא טבלת ציפיות אך יחד עם זאת יש לקחת זאת בכבוד ראש משום שכל המדינות כבר חשפו את שיריהן, רובם כבר ביצעו את השיר בביצוע חי ואנו יודעים מה לצפות ממרבית השירים והזמרים – כל המהמרים לוקחים את המרכיבים הללו בחשבון. הנעלם העיקרי הוא הבימוי של ההופעה החיה של מרבית השירים אשר רוב המדינות נמנעות בשלב זה מלחשוף פרטים לגבי הבימוי.

עוד נוסיף שבאירוויזיון לרוב יש הפתעות אם כי לא רבות: לדוגמא בשנה שעברה, לאורך רוב עונת האירוויזיון, מלטה עמדה בראש טבלאות ההימורים כשרק בשבוע החזרות עקפה איטליה את מלטה בראש טבלת ההימורים. איטליה אמנם זכתה במקום הראשון אך מלטה דורגה לבסוף רק במקום השביעי.

הייתה תקווה מסויימת בישראל שהשיר הישראלי יתברג גבוה יותר בטבלאות ההימורים לאחר הגרסה החדשה אך שיפור משמעותי לא נרשם. גם המיקום של השיר הישראלי כשיר מספר 2 מהווה בעיה שאסור להתעלם ממנה. למרות שהאינדיקציות הללו מצביעות על סיכויים נמוכים לעליה, נקווה שמיכאל בן דוד יצליח לתת הופעה מרשימה ומפתיעה ויעלה לגמר הגדול! אנחנו לא איבדנו תקווה ומחזיקים אצבעות!

אירוויזיון 2022: תחרות האירוויזיון הקרובה תיערך בטורינו שבאיטליה, לאחר זכייתה של איטליה באירוויזיון 2021 עם להקת מונסקין ושירם "Zitti e buoni". זאת תהיה הפעם השלישית שבה תארח איטליה את התחרות, לאחר שאירחה אותה ב-1965 בנאפולי וב-1991 בעיר הבירה רומא.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!