אירוויזיון 2022: עוד שבוע חולף וישראל ממשיכה במגמת הירידה כשכעת היא מדורגת במקום 37 מתוך 40 מדינות. איטליה ואוקראינה שומרות על המקום הראשון והשני בהתאמה.

בצל המלחמה החליפו האוקראינים את נציגיהם לאירוויזיון ובעקבות זאת נרשמה במהלך השבוע ירידה קטנה עבור אוקראינה בטבלאות ההימורים. יחד עם זאת, עם פרוץ הלחימה חזרה אוקראינה אל המקום השני. רוסיה, שנתפסת כתוקפת האגרסיבית, ירדה מהמקום ה- 7 אל מקום 25 רגעים לפני ההודעה על החלטת איגוד השידור האירופי להדיח את רוסיה מהאירוויזיון.

איטליה שומרת על המקום הראשון גם השבוע כשהצמד מחמוד ובלאנקו שיבצעו באירוויזיון את השיר "Brividi" נראה בשלב זה כמועמד העיקרי לזכיירה בתחרות.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בסוף השבוע שעבר נבחרו שישה שירים: נורווגיה עלתה ממקום 9 אל מקום 7, סן מרינו עלתה ממקום 21 למקום 16, מלטה עלתה ממקום 36 למקום 34, פולין נשארה במקום רביעי, קרואטיה ירדה ממקום 29 למקום 31 וסלובניה רשמה את האכזבה הגדולה ביותר כשירדה ממקום 30 למקום 38.

באדיבות: Eurovisionworld.com




הפתעה גדולה לראות את בריטניה מתברגת במקום התשיעי השבוע. בריטניה לא נכנסה לטופ 10 מאז 2009 ולכן נראה שהציפייה מהבריטים השנה, ברקע שיתוף הפעולה עם חברת התקליטים Tap Music, גדולה מאוד. פורטוגל, שתקיים הערב את חצי הגמר הראשון, מטפסת השבוע ממקום 20 אל מקום 11, ומונטנגרו, שצפויה לחשוף את השיר שלה לאירוויזיון ב- 4 במרץ, מטפסת ממקום 37 למקום 24.

בולגריה, שהייתה מדורגת מאז בחירת השיר במקום האחרון, קפצה השבוע אל המקום השלישי על רקע ציוצים בחשבון הטוויטר של רשת הטלוויזיה הבולגרית המרמזים על החלפת הנציגים. כעת מדורגת בולגריה במקום ה- 21 לאחר שבבולגריה דיווחו כי אוהד אירוויזיון פרץ לחשבון הטוויטר ובולגריה לא מתכוונת להחליף את להקת אינטליגנט מיוזיק פרוג'קט.

בין המדינות שכבר בחרו את שיריהם: אסטוניה מטפסת ממקום 25 למקום 20, צ'כיה עולה ממקום 32 למקום 26 ואילו אירלנד רושמת את הנפילה הגדולה של השבוע כשהיא יורדת ממקום 26 אל מקום 36.




ישראל בטבלאות ההימורים

מיכאל בן דוד. צילום: אבי זייקנר

ישראל גם השבוע רושמת ירידה כשהיא מדורגת במקום הרביעי מהסוף (מקום 37). נזכיר שבשבוע שעבר עמדה ישראל במקום ה- 35 ולפני כשבועיים עמדה במקום 32. נדגיש גם השבוע – צריך לקחת את הדברים בפרופורציה! גם לאחר בחירת השיר "Set Me Free" של עדן אלנה לאירוויזיון 2021 הדרדר אז השיר הישראלי למקום 39 בטבלאות ההימורים. רק לאחר חשיפת הגרסה החדשה של השיר בשנה שעברה עלתה ישראל למקום 19 ונקווה שכך יקרה גם השנה.




האם יש לכך חשיבות?

נדגיש שטבלאות ההימורים מבוססות על אנשים רבים אשר מהמרים את כספם על מדינות אשר הם מאמינים שעשויות לזכות באירוויזיון הקרוב. טבלת ההימורים בשלב זה היא טבלת ציפיות שחלקה הקטן יתממש וחלקה הגדול יתבדה. טבלאות אלה עשויות להשתנות אלפי פעמים עד לחודש מאי אך יחד עם זאת, מדינות שכבר חשפו את שיריהן באירוויזיון או שחשפו את שיריהן בקדם אירוויזיון עשויות לקבל אינדיקציה חלקית לרמת השירים המתמודדים.

נדגיש גם כי בשנה שעברה, לאורך רוב עונת האירוויזיון, מלטה עמדה בראש טבלאות ההימורים כשרק בשבוע החזרות עקפה איטליה את מלטה בראש טבלת ההימורים. איטליה אמנם זכתה במקום הראשון אך מלטה דורגה לבסוף רק במקום השביעי. למרות זאת, אין לזלזל בכלי החשוב הזה שאנו נמשיך לעקוב אחריו מאחר וכלי זה נותן אינדיקציה לרמת השירים בתחרות.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    פרסומת: מחפשים צלם בר מצווה? רק LaVie Photography!