רשת הטלוויזיה הקרואטית חשפה את רשימת האומנים שישתתפו בקדם המקומי. בין המשתתפים: מיה נגובטיץ', ברנרדה וטינה ווקוב שהשתתפו בקדמי אירוויזיון בעבר.

כבר באוקטובר, רשת הטלוויזיה הקרואטית HRT אישרה שקדם האירוויזיון "Dora" ישמש שוב לבחירת הנציג הקרואטי לאירוויזיון 2022 כמו בשנים הקודמות. מתוך 184 שירים שהוגשו לוועדה, 14 שירים נבחרו להשתתף בקדם שייערך ב- 19 בפברואר 2022.

הזוכה ייקבע במהלך השידור החי של קדם האירוויזיון על ידי חבר שופטים והצבעות קהל, שכל אחד מהם יקבע 50% מהתוצאה. הזוכה בקדם האירוויזיון ייצג את קרואטיה באירוויזיון 2022 בטורינו, איטליה. השירים ישוחררו במועד מאוחר יותר.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




רשימת המתמודדים ושיריהם:

Mia Negovetić – “Forgive Me (Oprosti)”
Mia Dimšić – “Guilty Pleasure”
Bernarda – “Here for Love”
Tina Vukov – “Hideout”
Erik Vidović – “I Found You”
Ella Orešković – “If You Go Away”
ToMa – “In the Darkness”
Mila Elegović – “Ljubav”
Roko Vušković – “Malo kasnije”
Marko Bošnjak – “Moli za nas”
Jesse – “My Next Mistake”
Elis Lovrić – “No War”
Zdenka Kovačiček – “Stay on the Bright Side”
Tia – “Voli me do neba”




בנוסף ל-14 האמנים, רשת הטלוויזיה בחרה ארבעה אמנים ושירים כגיבוי, במקרה של פסילה או התחרטות של אחד האמנים המשתתפים:

Karlo Vudrić – "3AM"
Vlatka Burić Dujmović Vyan – "Gladiator"
Totalni Optimizam – "What If"
Stella Scholaja – "Ghost"




בין המתמודדים ניתן למצוא זמרים מוכרים:

מיה נגובטיץ' (Mia Negovetić) – השתתפה בקדם האירוויזיון בשנת 2020 עם השיר "When It Comes to You" (בעברית: "כשזה מגיע אליך") איתו הגיעה למקום השני ובשנת 2021 חזרה לקדם עם השיר "She's Like a Dream" (בעברית: "היא כמו חלום") והגיעה למקום השלישי.

ברנרדה (Bernarda) – השתתפה בקדם ב- 2019 עם השיר "I Believe in True Love" (בעברית: "אני מאמינה באהבת אמת") איתו הגיעה למקום השישי ובשנת 2021 חזרה לתחרות עם השיר "Colors" (בעברית: "צבעים") איתו הגיעה למקום השביעי. בנוסף הייתה בין כותבי השיר "All Of My Love", שלא התקבל לקדם אירוויזיון הקרואטי בשנה שעברה, אך נבחר לייצג את מלטה באירוויזיון 2020 בביצוע של דסטיני (Destiny).

טינה ווקוב (Tina Vukov) – השתתפה בשלושה קדמי אירוויזיון: ב- 2004 הגיעה למקום השמיני בחצי הגמר השני עם השיר "Tuga dolazi kasnije" (בעברית: "העצב מגיע מאוחר יותר") יחד עם שלישיית מטיה דדיץ' (Matija Dedić trio). ב- 2006 הגיעה למקום השלישי עם השיר "Il treno per Genova" (בעברית: "הרכבת לגנואה"), וב- 2007 ביצעה את השיר "Tata" (בעברית: "אבא") והגיעה למקום הרביעי.

אליס לובריץ' (Elis Lovrić) – ב- 2019 ביצעה בקדם האירוויזיון את השיר "All I Really Want" (בעברית: "כל מה שאני באמת רוצה") והגיעה למקום השביעי וב- 2020 הגיעה למקום השנים-עשר עם השיר "Jušto" (בעברית: "רק").




אלה אורשקוביץ' (Ella Orešković) – הגיעה למקום התשיעי בקדם האירוויזיון ב- 2021 עם השיר "Come This Way" (בעברית: "בוא בדרך הזאת").

אריק וידוביץ' (Eric Vidović) – ביצע בקדם אירוויזיון 2021 את השיר "Reci Mi" (בעברית: "תגיד לי") והגיע למקום העשירי.

טומה (ToMa)- ב- 2021 ביצע את השיר "Ocean of Love" (בעברית: "אוקיינוס של אהבה") והגיע למקום השישי.

זדנקה קובאצ'ק (Zdenka Kovaćićek)- השתתפה בשלושה קדמי אירוויזיון: ב- 2001 ביצעה את השיר "Ja živim svoj san" (בעברית: "אני חיה את החלום שלי") והגיעה למקום השנים-עשר, ב- 2002 הגיעה למקום הרביעי עם "Odavno shvatila sam sve" (בעברית: "הבנתי הכל מזמן") וב- 2020 ביצעה את השיר "Love, Love, Love" (בעברית: "אהבה, אהבה, אהבה") והגיעה למקום השישי.




קרואטיה באירוויזיון 2021

בקדם האירוויזיון הקרואטי האחרון זכתה הזמרת אלבינה גרצ'יץ' (Albina Grčić) עם השיר "Tick-Tock" על ידי ניקוד שהוענק באופן שווה (חצי-חצי) על ידי השופטים והקהל. הגמר היה שנוי במחלוקת כאשר הזמרת נינה קרליץ' (Nina Kraljić) שהגיעה למקום השני, טענה שאלבינה הייתה המועדפת על מארגני התחרות ולכן זכתה. למרות הטענות, אלבינה ייצגה את קרואטיה באירוויזיון 2021 ברוטרדם, אך מוקמה במקום ה-11 בחצי הגמר, ופספסה עלייה לגמר ב- 5 נקודות בלבד!

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 27 של קרואטיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הרביעי בשנת 1996 ו- 1999.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

    פרסומת: מחפשים צלם מגנטים? אנחנו כאן בשבילכם!