PHOTO: HRT / RENATO BRAĐOLICA

דרמה בקרואטיה: הזמרות נינה קרליץ' וברנרדה ברונוביץ' טוענות לשחיתות מול רשת הטלוויזיה המקומית בשל תוצאות הקדם אירוויזיון. רשת הטלוויזיה הודפת את הטענות.




תוצאות הקדם אירוויזיון הקרואטי הכילו הרבה הפתעות. נינה קרליץ' (Nina Kraljić), שהובילה בקלות ביחסי ההימורים וניצחה בסקר הגולשים שלנו, הגיעה למקום השני. ברנרדה ברונוביץ' (Bernarda Brunović), שהייתה גם צפויה להצליח בקדם, כמעט ניצחה בהצבעת השופטים, אבל לאחר שהגיעה למקום העשירי בהצבעת הקהל, סיימה אך ורק במרכז הטבלה. לאחר המופע, קרליץ' וברונוביץ' התלוננו על התוצאה והאשימו את המארגנים בשחיתות. כעת, ראש המשלחת הקרואטית הגיבה להאשמות.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




הסיבה להאשמות היא שתומכים של הזמרות דיווחו על כך שהצבעותיהם לא נשלחו. צופים מקרואטיה שיתפו תמונות ברשתות החברתיות של שיחות שלא נענו למספרי ההצבעה של נינה וברנרדה. עם זאת, מתברר שלראש המשלחת הקרואטית אורסולה טולי (Ursula Tolj) יש הסבר אחר למה שקרה.

"חיפשנו הסבר מחברת הטלפון, ונמסר לנו שבקשות שנשלחו גרמו לעומס מסוים על מערכת הטלפון בשל הכמות המוגברת של שיחות, אבל במסגרת של התנהגות נורמלית. ברגעים מסוימים זה לא היה אפשרי להצביע, אבל החסימה לא הייתה בקו ספציפי אלא בכל הקווים ברגעים של עומס יתר".

טולי גם הגיבה ספציפית לנינה ולהאשמות שלה נגד התנהלות התוכנית, והתייחסה למיילים שהזמרת שלחה לה: "עד כמה שהצלחתי להבין, היא חושבת שנתנו לה להשתתף כדי שנוכל לפעול נגדה. היא לא יכלה להסביר לי למה שנעשה דבר שכזה, או לפחות לא הצלחתי להבין למה נינה קרליץ' חשבה כך. וזה לא שלא קראתי את המיילים האלו בזהירות. האם נינה התלוננה על משהו בזמן התוכנית? כן, היו בעיות מינוריות כמו סגנון השיער והאיפור, שהיא לא הזכירה עכשיו ושפתרנו בערב עצמו. האם נינה התלוננה בפניי באיזושהי נקודה שאני תומכת באלבינה או שחיבלתי בתחרות? התשובה היא לא! היא גם לא התלוננה שהיא פתחה את המופע, עכשיו אני רואה שהיא גם חושבת שזה פגע בה".




היא הוסיפה והסבירה את פער הניצחון של אלבינה: "אלבינה השיגה 8,297 הצבעות בעשר דקות. לשם השוואה, הסגנית נינה קראליץ' השיגה 5,320 הצבעות. אלבינה קיבלה 78 נקודות מחבר השופטים ונינה קיבלה 69. תשפטו בעצמכם אם מדובר בניצחון צמוד". על ההאשמות מצד הצוות של ברנרדה ברונוביץ', שהגיעה בתחתית טבלת הצבעת הקהל, אמרה טולי ש"יש להם אומץ לספר שקרים איומים".

נינה קרליץ' גם לא בירכה את המנצחת הגדולה, אלבינה גרצ'יץ' (Albina Grčić), לאחר ניצחונה. אלבינה, בתגובה, אמרה שכל שאר האמנים בירכו אותה ושקרליץ' היא רק טיפה בים, ושהיא לא מוכנה להיקלע לדרמה הזו.




גם לדאמיר קדז'ו יש בטן מלאה על רשת הטלוויזיה הקרואטית

דאמיר קדז'ו (Damir Kedžo), שניצח בתחרות המקומית בשנת 2020, דיבר על כך שלא נכלל בקדם השנה. "אני חושב שכאשר אי אפשר להגיע להסכם הגיוני עדיף פשוט להישאר בבית. כל כך הרבה דברים מגעילים, בלשון המעטה, קרו ב- 2020 בהקשר של שיתוף הפעולה הזה שפשוט החלטתי לשמור חלק מהכבוד שלי כאדם וכמבצע. אבל באמת שאני לא מתמרמר".




אלבינה נבחרה לאחר שגברה על 13 מתמודדים אחרים בגמר הגדול של קדם האירוויזיון הקרואטי – Dora 2021. אלבינה לא סומנה כפייבוריטית על ידי אוהדי האירוויזיון אך זכתה בימים האחרונים לכמות צפיות גדולה בערוץ היוטיוב הרשמי של רשת הטלוויזיה הקרואטית, שם דורגה במקום השני בכמות הצפיות, אחרי נינה קרליץ' (Nina Kraljić).

תוצאות הקדם אירוויזיון הקרואטי:

  1. Albina Grčić – Tick-Tock (Winner) (198pts)
  2. Nina Kraljić (Alkonost of Balkan) – Rijeka (145pts)
  3. Mia Negovetić – She’s Like A Dream (119pts)
  4. Cambi – Zaljubljen (118pts)
  5. Filip Rudan – Blind (118pts)
  6. ToMa – Ocean of Love (103pts)
  7. Bernarda Brunović – Colors (99pts)
  8. Tony Cetinski and Kiki Rahimovski – Zapjevaj, sloboda je! (77pts)
  9. Ella Orešković – Come This Way (52pts)
  10. Eric Vidović – Reci mi (45pts)
  11. Ashley Colburn and Bojan Jambrošić – Share The Love (43pts)
  12. Beta Sudar – Ma zamisli (16pts)
  13. Brigita Vuco – Noći pijane (15pts)
  14. Sandi Cenov – Kriv (12pts)

אלבינה זכתה במקום הראשון גם בקרב הצופים בבית וגם בקרב צוותי השופטים.

זו תהיה ההשתתפות ה- 26 של קרואטיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הרביעי בשנת 1996 ו- 1999.



הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!