במלטה מדווחים כי רשת הטלוויזיה המקומית דאגה להטות את טבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2021 במטרה ליצור סיקור תקשורתי חיובי לטובת הזמרת דסטיני.




שר במשרד ראש הממשלה של מלטה, כרמלו אבלה (Carmelo Abela), הורה לבצע ביקורת על הוצאות רשת הטלוויזיה המקומית בכל הקשור לתחרות האירוויזיון השנה. הוראה זו מגיעה בעקבות טענות לפיהן חלק מהתקציב שימש כדי להטות את טבלאות ההימורים לטובת מלטה במטרה ליצור סביבה באז תקשורתי לקראת התחרות. מלטה הובילה לאורך חודשים בראש טבלאות ההימורים אך בגמר התחרות הגיעה המדינה הקטנטנה רק למקום השביעי.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




התקשורת במלטה מדווחת שהושקעו 650 אלף יורו על השתתפותה של מלטה השנה באירוויזיון. התקציב התחלק בין רשת הטלוויזיה המקומית, PBS, לרשות התיירות של מלטה. רשות התיירות במלטה הוציאה כ- 350 אלף יורו על קידום השיר "Je me casse" שביצע הזמרת דסטיני (Destiny) בתחרות בעזרת פרסום רב ברשתות החברתיות וביוטיוב. על פי החשד, רשת הטלוויזיה המקומית השקיעה 300 אלף יורו על הוצאות ההשתתפות בתחרות בנוסף לתשלום עבור גורמים שונים כדי שיהמרו על מלטה בסוכנויות ההימורים השונות.

לשם השוואה, ספרד הוציאה 508 אלף יורו על השתתפותה באירוויזיון 2019 כש- 283 אלף יורו מתוכם שולמו לאיגוד השידור האירופי כדמי השתתפות. כלומר, יתר ההוצאות הגיעו ל- 225 אלף יורו.




האם מדובר בדפוס קבוע של הטיית טבלאות הימורים?

זו לא הפעם הראשונה שהועלו חשדות שרשת הטלוויזיה המוקמית מבזבזת כספים מיותרים על תחרות האירוויזיון. בשנת 2016 הוגשה בקשה לחופש מידע כנגד רשת הטלוויזיה לאחר שהופצה בתקשורת המקומית ידיעות על הקצאות תקיב בלתי מוגבלת. באותה שנה דווח כי מעל 200 אלף יורו הוצעו על השתתפותה של אירה לוסקו (Ira Losco) באירוויזיון. הנתון האמיתי עדיין לא ידוע מכיוון שבקשת חופש המידע נדחתה.

נציג מלטה לאירוויזיון 2004, לודוויג גלאה (Ludwig Galea), האשים את רשת הטלוויזיה המקומית בכך ששילמה עבור יחסי ציבור כשחלק מן הכספים הוצאו על ניפוח מלאכותי של טבלאות ההימורים בכדי למקום את מלטה כמועמדת עיקרית לזכייה ובכך תזכה לסיקור חיובי בביקורות ובנפח הצפיות ביוטיוב. לטענת הזמר, דסטיני אינה מעורבת בכך ולא ידעה על הטיית טבלאות ההימורים. הם שיבחו את הזמרת על מאמציה וביצוע השיר בגמר הגדול של התחרות.

על פי הדיווחים בשנת 2019 השתמשה מלטה באותה שיטה ואז היא דורגה במקום ה- 8 בטבלאות ההימורים. בסופו של דבר הגיעה מלטה באירוויזיון 2019 רק למקום 14.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!