ההכנות לקראת אירוויזיון 2021 מתקיימות במלא המרץ. מהו תאריך האירוויזיון? מה ידוע לנו עד כה על התחרות הגדולה? מתי תפורסם רשימת המדינות המשתתפות? מתי תערך הגרלת חצאי הגמר? עשינו קצת סדר בבלאגן.

[addtoany]

רשתות הטלוויזיה ההולנדיות (NPO, NOS ו- AVROTROS) עובדות מסביב לשעון בהכנות לקראת אירוויזיון 2021 שצפוי להתקיים בתאריך 18, 20 ו- 22 במאי. רק בשבוע שעבר נחשף כי הסיכוי שהאירוויזיון יבוטל שוב – אינו קיים, ולכן הפקת האירוויזיון נערכת לאחת מ- 4 אפשרויות שבמסגרתן תיערך התחרות.

מה ידוע לנו עד כה?

ב- 16 במאי, במהלך משדר "Europe Shine A Light", נחשך כי העיר המארחת תישאר רוטרדם והאולם המארח יהיה Ahoy Arena. עיריית רוטרדם אישרה תקציבים נוספים שיאפשרו את קיום התחרות בעיר לאחר שהתחרות הקודמת בוטלה.

המנחים של התחרות יהיו אדסיליה רומבליי (Edsilia Rombley), שאנטל יאנזן (Chantal Janzen) ויאן סמית (Jan Smit). כוכבת הרשת ניקי טוטוריאלס תשמש כ"מנחת רשת". מדובר בצוות המנחים המקורי שיועד לתחרות אירוויזיון 2020.

גם הסלוגן, "Open Up" ("הפתח"), ימשיך ללוות אותנו באירוויזיון הבא. הוחלט כי הסלוגן ישאר זהה כאשר הוא ייקבל הפעם משמעות נוספת של "פתיחה מחדש" לאחר שנה של הפסקה בה האירוויזיון לא התקיים לראשונה בהיסטוריה.



עיצוב הבמה שתוכנן לאירוויזיון 2020 ילווה אותנו לאירוויזיון הבא. הבמה כבר נבנתה אך טרם הוצגה ולכן לא סביר להשקיע מאות אלפי יורו בבמה חדשה. נזכיר כי הבמה מורכבת ממסכי לד שימוקמו גם סביב בימת הקאטווק (Catwalk), שהיא מן במה קטנה המוקפת בקהל. מדובר במסכי לד חצי שקופים אשר יאפשרו לקהל אשר נמצא מאחוריו לצפות בזמרים.

הפקת התחרות מבטיחה שהלוגו "יתעדכן". נזכיר שעיצוב הלוגו כלל גלגל צבעים שהורכב מ- 41 המדינות אשר היו אמורות להתמודד באירוויזיון הקודם על פי סדר הצטרפותן לתחרות האירוויזיון. כעת, עדיין לא ידוע אילו מדינות ישתתפו באירוויזיון הבא והאם תצטרפנה מדינות חדשות, ולכן הובטח שמהות הלוגו תשאר דומה אך העיצוב מעט ישתנה.




לוח זמנים – אירוויזיון 2021: 

10/10/2020 – המועד האחרון בו מדינות יכולות להרשם או לפרוש מתחרות אירוויזיון 2020.
נובמבר 2020 – במהלך חודש נובמבר צפויים באיגוד השידור האירופי לפרסם את רשימת המדינות המתמודדות.
סוף ינואר 2021 – הגרלת חצאי הגמר בה יקבעו אילו מדינות יתמודדו בחצי הגמר הראשון ואילו יתמודדי בחצי הגמר השני
ינואר או פברואר 2021 – איגוד השידור האירופי והפקת האירוויזיון צפויים להחליט על אחת מהאפשרויות השונות אשר כוללות מגבלות בהתאם למצב מגפת הקורונה באירופה.
מרץ 2021 – סיום עונת "קדמי האירוויזיון" והגשת השירים הנבחרים לאיגוד השידור האירופי.
אפריל 2021 – תחילת בניית הבמה באולם ה- Rotterdam Ahoy.
תחילת מאי – תחילת החזרות למופע (בהתאם למצב מגפת הקורונה)
17/05/2021 – חצי הגמר הראשון – הופעת השופטים
18/05/2021 – חצי הגמר הראשון – חזרת משפחות ושידור חי של חצי הגמר הראשון
19/05/2021 – חצי הגמר השני – הופעת השופטים
20/05/2021 – חצי הגמר השני – חזרת משפחות ושידור חי של חצי הגמר הראשון
21/05/2021 – גמר – הופעת השופטים
22/05/2021 – גמר – חזרת משפחות ושידור חי של חצי הגמר הראשון

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!