בימת אירוויזיון 2020 תורכב ממסך לד חצי שקוף אשר ימוקם צמוד לבימת הקאטווק אשר תוקף בקהל הצופים. המסך הייחודי יאפשר להקרין לצופים בבית וידאו ארט אשר יתן שימוש אפקטיבי בבמה הקטנה.

 

רשת הטלוויזיה ההולנדית, AVROTROS, חשפה כי בימת הקאטווק (Catwalk), שהיא מן במה קטנה אשר מוקפת בקהל, תורכב ממסכי לד חצי שקופים בגובה חמישה מטרים ובאורך 22 מטרים. זאת, כדי שהמתמודדים יוכלו לעשות שימוש אפקטיבי יותר בבמה הקטנה.

מדובר במסך לד גדול אשר ייחצה את הקהל אשר יעמוד סביב הבמה לשניים – חלק יעמדו  לפני המסך ויוכלו לצפות בזמרים ובמסך ואילו חלקו השני של הקהל יעמוד מאחורי המסך. מאחר ומדובר במסכי לד חצי שקופים, הקהל שמאחורי המסכים עדיין יוכלו לצפות בהופעה. לאחר שההופעה מסתיימת ואין שימוש במסך, המסך יעלה למעלה ויוחבא בתקרה של ה- Ahoy Arena.




פלוריאן וידר

כזכור, את בימת אירוויזיון 2020 עיצב האמן הגרמני-יהודי פלוריאן וידר (Florian Wieder). וידר נחשב לאחד ממעצבי הבמות הגדולים ביותר בעולם ועיצב עשרות במות לטקסים שונים ותכניות טלוויזיה בעולם, ביניהם X Factor, American Idol, טקסי MTV. בנוסף עיצב וידר את הבמות באירוויזיונים אשר נערכו בדיסלדורף (2011), באקו (2012), וינה (2015), קייב (2017), ליסבון (2018) ותל אביב (2019).




"שאבתי השראה מהמוטיבים המיוחדים של העיצוב ההולנדי. על בסיס זה רציתי ליצור קונספט לא שגרתי, מיניליסטי ומודרני לכבוד האירוויזיון הקרוב. העיצוב מראה את הגשר בין השמיים, הים והאדמה. קו האופק מקשר את האלמנטים הללו והוא גם ישמש כחלון שבו העולם יפתח ("Open Up" – הסלוגן של התחרות) לאירוויזיון 2020. רצפת הבמה מושפעת מהתעלות והגשרים אשר מחברות את הולנד. בעזרת העיצוב הזה, אנחנו רוצים להביא את הזמרים הכי קרוב שניתן לקהל".




תחרות האירוויזיון תתקיים ב- 12, 14 ו- 16 במאי 2020 ברוטרדם שבהולנד. ישראל תתמודד בחצי הגמר הראשון שייערך ב- 12 במאי, בו תייצג את ישראל הזמרת הצעירה עדן אלנה.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!