גל ג'ו כהן. צילום: אריק אסולין

גל ג'ו כהן, אחד מיוצרי השיר "Rakata" שמתמודד בקדם אירוויזיון שייערך מחר (3 במרץ), מספר לנו בראיון מיוחד על החיבור בין היוצרים השונים, על התגובות בארץ ובעולם ומספק ספויילר קטן על הביצוע בקדם אירוויזיון.

[addtoany]

 

אחד השירים אשר עשויים לייצג את ישראל באירוויזיון 2020 הוא השיר "Rakata", אשר מוביל ברוב הסקרים וטבלאות ההימורים נכון לרגע זה. מדובר בשיר המשלב פופ עדכני יחד עם מוטיבים ים-תיכוניים ומוסיקה אמהרית שנכתב במיוחד לעדן אלנה.

השיר נכתב על ידי היוצרים גל ג'ו כהן, איל ישי, צליל קליפי וערן קאשי שלראשונה כתבו יחדיו שיר שמיועד לאירוויזיון. גל ג'ו כהן לקח חלק בפרוייקטים מקומיים ובינלאומיים וזכה בין היתר לכתוב ולהלחין את השיר "Light's Go Out" לזמרת ההולנדית נינה דן הרטוג (Nina den Hartog) עימו זכתה באמריקן בגרסה ההולנדית של האמריקן איידול.

איל ישי אחראי בין היתר על הפקת להיטים כמו "לפעמים" ו"שממה" של אורי בן אריצליל קליפי יצרה לאמנים רבים ואחראית על המילים והלחן של שיר השנה "מסע" של אליעד, וערן קאשי הוא בעצמו מפיק ויוצר שהלחין להמון זמרים מוערכים ולסדרות.

בעקבות ההצלחה הגדולה של השיר "Rakata" ישבנו עם גל ג'ו כהן לראיון מעניין שכלל ספויילר קטן על מה שמצפה לנו על בימת הקדם אירוויזיון שיתקיים מחר.



איך נוצר השיתוף פעולה בין ארבעתכם בכתיבת השיר?

איל ישי הוא השותף שלי ואנחנו עושים הכל ביחד, את צליל הכרנו לפני לא מעט זמן, ישבנו לפגישה ונוצר בינינו קליק מיידי וחיבור מדהים. אנחנו יוצרים יחד שירים שחלקם עתידים לצאת בקרוב עם כמה אמנים מדהימים. ערן דווקא הגיע דרך צליל והכרנו אותו ממש בפרוייקט הזה. השיר נכתב יומיים לפני מועד הגשת השירים לתאגיד תחת לחץ מטורף.

מה המשמעות של שם השיר?

כשיצרנו את השיר קפץ לנו "הוק" שמיד תפס אותנו. "רק אתה" בעברית ו"Rakata" שמתגלגל על הלשון ונשמע כמו סאונד "ריתמי". זה שיר שבא להרים ובמקביל להעצים. אני חושב שאירווזיון זה אירוע מאד צבעוני וחגיגי ולכן לא היה לנו ספק שאנחנו חייבים להביא שיר מאוד מאוד קצבי ומרים, עם DNA מקומי, ובעיקר משהו שנחרט באוזן אחריי האזנה ראשונה.

זו תחרות וכדיי להתבלט באירופה אנחנו חייבים לגרות את האוזן ואנחנו מקווים ש- "Rakata" מצליח לעשות את זה.



איך התגובות שקיבלתם מאז שהשיר נחשף? השיר "Rakata" מוביל ברוב הסקרים בארץ ובעולם.

התגובות מדהימות ואנחנו מאוד מתרגשים מכל התגובות. זה ממש מטורף בעיניי. אין הרגשה יותר מדהימה מלדעת שיש מישהו שם שהתחבר למשהו שאתה יצרת, ועם זאת מדובר בתחרות והכל עוד פתוח. מיום ליום אנחנו יותר ויותר רוצים להגיע לבמה הגדולה ויותר מדמיינים איך זה קורה.

"Rakata" מתמודד מול יוצרים גדולים כמו דורון מדלי וסתיו בגר שכבר הוכיחו את עצמם על בימת האירוויזיון. הידיעה הזאת מלחיצה אתכם?

דורון וסתיו הם שני יוצרים מעולים ומוכשרים שהביאו המון גאווה למדינה שלנו עם "Toy" ומבחינתנו זה כבוד להתמודד מולם על אותה במה. אני באמת מאמין שהכל פתוח ויש זכות שווה לכולם.



אני מניח ששמעת את יתר השירים המתמודדים בקדם אירוויזיון – תרצה לומר את דעתך?

אני חושב שכל שיר פה הוא ב"בצבע" אחר. כולם כתובים ומולחנים מעולה ואהבתי את כולם! פשוט ככה! אני לא יודע להגיד לך מה מתאים לאירוויזיון ומה פחות – נראה לי שניתן לקהל להחליט.

העבודה על הביצוע של השיר בקדם אירוויזיון בודאי בעיצומה. תוכל גלות לנו משהו קטן ממה שמתוכנן?

אני יכול רק לספר שכדאי לחכות למחר (3 במרץ)! אבל ספויילר קטן – נפגשנו לחזרה עם עדן וזה פשוט נשמע ונראה וואו בלייב! הכוריאוגרפיה מדהימה, התלבושות מטורפות, והלייב מתעלה אפילו על המקור!

ישנן מדינות, כמו שוודיה, שלא מחליפים נוסחה מנצחת – במידה והשיר שלכם ינצח, האם ההעמדה באירוויזיון תשתנה או תשאר זהה?

אני נותן לאנשי המקצוע המנוסים שעובדים עם עדן לקבל את החלטות האלו.

ולגבי האירוויזיון עצמו – נחשפו כבר כ- 24 שירים שיתמודדו באירוויזיון 2020. האם שמעתם את השירים?

האמת שלא יצא לי לשמוע עדיין שיר אחד. היינו כאן בכזה טירוף בשלושת השבועות האחרונים שאת המעט מהשינה שנשארה לי הקדשתי לנטפליקס ולהכין חביתה.

ישראל בחרה את נציגיה בשש השנים האחרונות לאירוויזיון בעזרת התכנית "הכוכב הבא" כאשר בשנה הבאה מתוכנן להערך קדם אירוויזיון. מה דעתך על הפורמטים השונים?

אני חושב שהכוכב הבא עשה דבר מדהים לאירווזיון, הוא נתן לו במה ענקית ובוסט כזה שאני חושב שיעשה רק טוב בהמשך.

יש לך איזשהו מסר לקוראים? למתמודדים?

המסר הכי קיטצ׳ אבל נכון למקרה הזה: תעקבו אחרי הלב והמחשבות שלכם ושיהיה לנו בהצלחה!

צוות EuroMix מאחל הצלחה ליוצרי השיר "Rakata"! מחזיקים אצבעות!

עדן אלנה, הכוכב הבא 2020, צילום מסך קשת12

עדן אלנה תייצג את ישראל בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2020 אשר יתקיים ברוטרדם שבהולנד. מחר ב- 3 במרץ תבצע הזמרת ארבעה שירים בקדם אירוויזיון פרטי שיקרא "השיר הבא לאירוויזיון". התחרות תשודר בכאן 11 בשעה 21.00 ובמהלכה יוכלו הצופים לבחור את השיר המתאים ביותר מבין הארבעה עבור אירוויזין 2020.

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'הכוכב הבא לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.

[addtoany]