במהלך גמר ה- MGP בנורווגיה קרסו מערכות ההצבעה של הצופים ולכן בשלב הראשון, בו צומצמו עשרת המתמודדים לארבעה, נעשה שימוש בצוות שופטים אשר שימש כגיבוי. צוות השופטים שפט את המתמודדים על סמך גרסאות הסטודיו ולא על סמך ההופעה החיה. ביקורת רבה נשמעה על ההחלטה לעשות שימוש בהצבעה על סמך גרסאות הסטודיו בלבד.

[addtoany]

 

ראש המשלחת הנורווגית לאירוויזיון חשף כי צוות השופטים, אשר שימשו כגיבוי במקרה של תקלה, הצביעו על סמך גרסת סטודיו של השירים המתמודדים ולא על סמך ההופעה החיה. במהלך גמר ה- Melodi Grand Prix נעשה שימוש בצוות השופטים אשר שימש כגיבוי לאחר שבשלב הראשון של הערב, בו צומצמו עשרת המתמודדים לארבעה מתמודדים בלבד, מערכות הצבעות האונליין של הצופים קרסו.




צוות השופטים הורכב מ- 30 שופטים אקראיים אשר הצביעו יממה לפני הגמר על סמך גרסאות הסטודיו של השירים ולא על סמך ההופעות החיות כפי שנהוג לרוב בתחרויות אלה. ביקורת רבה נשמעה בנורווגיה על ההחלטה לעשות שימוש בהצבעה על סמך גרסאות סטודיו בלבד.

במהשך הערב, בזמן שהתבקשו הצופים להצביע לשיר המועדף במהלך הדו-קרבות שנערכו בין ארבעת השירים המובילים, חזרה מערכת ההצבעה לפעול כראוי.




כזכור, אולריקה ברנדסטורפ (Ulrikke Brandstorp) תבצע על בימת אירוויזיון 2020 את השיר "Attention", לאחר שזכתה במקום הראשון בתחרות ה- Melodi Grand Prix. השיר נכתב על ידי הזמרת יחד הזמר והיוצר כריסטיאן אינגבריגסטן (Christian Ingebrigtsen) והיוצר קייטיל מורלנד (Kjetil Mørland), אשר ייצג את נורווגיה באירווזיון 2015.

מורלנד, אשר שותף בכתיבת השיר, ייצג את נורווגיה ב- 2015 יחד עם דברה סקארלט (Debrah Scarlett). אז הגיע למקום ה- 8 בגמר האירוויזיון עם השיר "A Monster Like Me". מורלנד התמודד גם בשנה שעברה ב- MGP כזמר.

אולריקה ברנדסטורפ תבצע את השיר בחצי הגמר הראשון שייערך ב- 12 במאי, שם היא תתמודד מול נציגת ישראל – עדן אלנה.

השנה תהיה ההשתתפות ה- 59 של נורווגיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא כמובן המקום הראשון בו זכו 3 פעמים: 1985, 1995, 2009.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!