אזרבייג'אן תבחר את נציגיה לאירוויזיון 2020 בבחירה פנימית. במקביל קוראת רשת הטלוויזיה לכותבים ומלחינים לשלוח שירים עד ה- 7 בפברואר.

 

אחת המדינות הבודדות ששמרה על דממה עד כה בכל הקשור לאירוויזיון היא אזרבייג'אן. מדינת הקווקז אישרה את השתתפותה בספטמבר אך מאז לא עסקה בנושא. כעת, רשת הטלוויזיה האזרית (İctimai) חושפת כי הנציג של אזרבייג'אן לאירוויזיון 2020 יבחר, שוב, בבחירה פנימית.



בימים האחרונים קוראת רשת הטלוויזיה למלחינים וכותבים מאזרבייג'אן ומחוצה לה לשלוח שירים עד ה- 7 בפברואר. כותבים ומלחינים מוזמנים לשלוח דמו של השיר בפורמט MP3, את מילות השיר ומידע כללי לגביהם למייל [email protected]. השיר הטוב ביותר ייבחר להשתתף באירוויזיון. על פי הדיווחים, הזמר ייבחר לאחר בחירת השיר בועדה פנימית בהתאם לשיר ולסגנונו.

מאז 2015 נוהגים באזרבייג'אן לבחור את הנציג האזרי בבחירה פנימית על ידי רשת הטלוויזיה. כך נבחרו הזמרים: אלנור חוסיינוב ב- 2015, סמרה ב- 2016, דיהאג' ב- 2017, אייסל ב- 2018 וצ'ינג'יז ב- 2019.



הנציג האחרון של אזרבייג'אן באירוויזיון 2019 היה הזמר צ'ינגיז (Chingiz) אשר ייצג את המדינה עם השיר "Truth". הזמר זכה בגמר הגדול במקום ה- 8 עם 302 נקודות. תוצאה זו נחשבת לתוצאה הטובה ביותר של אזרבייג'אן מאז אירוויזיון 2013.

זו תהיה ההשתתפות ה- 13 של אזרבייג'אן בתחרות, אשר השתתפה לראשונה בשנת 2008. עד כה אזרבייג'אן זכתה פעם אחת בתחרות: בשנת 2011 עם השיר "Running Scared" בביצוע של אל וניקי.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!