תאגיד השידור קורא ליוצרים לשלוח שירים חדשים אשר יתמודדו בקדם אירוויזיון – אבל שומר לעצמו אופציה לבחור בשירים שכבר שוחררו והתפרסמו בתחנות הרדיו. מה זה אומר? כל חוקי התקנון שחשוב להכיר… 

 

אמש פרסם תאגיד השידור הישראלי "קול קורא" עבור יוצרים ישראליים אשר מעוניינים לשלוח שירים חדשים עבר זוכה "הכוכב הבא לאירוויזיון". ארבעה שירים צפויים להבחר ולהתמודד זה מול זה בקדם אירוויזיון אשר ישודר בשידור חי ב- 3 במרץ.



אבל מה קורה במידה ורמת השירים אשר נשלחה תיהיה נמוכה?

חשוב לדעת, שבין חוקי התקנון, שומר התאגיד לחברי הועדה הבוחרת את האפשרות לבחור שירים שפורסמו בתחנות הרדיו ובאינטרנט לאחר 1 בפסטמבר 2019. בתקנון אף מפורט במדויק כיצד תבחר ותשפוט הועדה את השירים אשר פורסמו על ידי אומנים אחרים לאחר ה- 1 בפסטמבר. מה שחוק זה אומר למעשה, שחברי הועדה יכולים לבחור, לדוגמא, את השיר "כתוב מלמעלה" של עידן רייכל ולתת אותו לזוכה "הכוכב הבא" כדי שיבצע עבורו גרסת כיסוי במהלך קדם האירוויזיון, ובמידה וזכה – גם באירוויזיון עצמו.



הדבר אולי יהווה תקדים בישראל עבור תחרות האירוויזיון – אך האופציה הזו למעשה כבר מומשה על ידי ישראל באירוויזיון הילדים (אירוויזיון ג'וניור) בשנת 2018 כאשר הזמר הצעיר נועם דדון ביצע על בימת התחרות את השיר "ילדים כאלה" שבוצע במקור על ידי עדן חסון.

אופציה נוספת, היא להוציא קול קורא נוסף לציבור – אופציה שסביר שיוותרו עליה בשל לוח זמנים צפוף. אופציה שלישית היא לפנות ליוצרים מסויימים בבקשה לכתיבת שירים עבור קדם האירוויזיון.



מה עוד חשוב לדעת?

  • במידה ובסיום ההצבעה במהלך קדם האירוויזיון יקבלו שני שירים ניקוד זהה (תיקו) – השיר הזוכה יהיה השיר המועדף על צוות השופטים ולא על הקהל.
  • יוצרים אשר מעוניינים לקבל מידע בנוגע למועמדים הסופיים לזכייה בתכנית "הכוכב הבא", כדי להתאים את שירם עבור מתחרה ספציפי, רשאים לפנות להתאגיד ולקבל את המידע בכפוף לחתימה על התחייבות לשמירה על סודיות.
  • הקלטת השיר וצילומי הקליפ ימומנו על ידי קשת.
  • תאגיד השידור שומר לעצמו את הזכות לערוך שינויים ושיפורים בשיר כמו: שינויים במילות השיר, עיבוד, וכו'…
  • מה יקרה במידה ומישהו מהמתמודדים לא יהיה מרוצה מתוצאות התחרות? המשתתפים אינם זכאים לערער על תוצאות התחרות בבית משפט. האם חוק זה מצוי בתקנון בשל תקרית קדם אירוויזיון 1992 בו ערערה ענת עצמון על בחירתה של דפנה דקל?



כאמור, זוכה 'הכוכב הבא לאירוויזיון 2020' יבצע ארבעה שירים במהלך קדם אירוויזיון 2020 אשר יקרא "השיר הבא לאירוויזיון". את התחרות תנחה לוסי איוב ומגיש נוסף שטרם נבחר. התחרות תשודר בשידור חי בשעה 21:00 בכאן 11 ובפלטפורמות הנוספות של כאן. השיר הזוכה יבחר על ידי הצופים בבית (30%), ועדה מקצועית (65%) וצוות שופטים בשלוש נקודות שיפוט (5%).

בסקר האחרון שפרסמנו נראה כי המועמדים המועדפים לזכייה הם: אלה-לי להב, אור עמרמי ברוקמן ומורן אהרוני.

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'הכוכב הבא לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.