אלבניה תשלח את הזמרת ארילנה ארה (Arilena Ara) לבצע את השיר "Shaj" על בימת אירוויזיון 2020. השיר האלבני הוא השיר הראשון אשר מבטיח את מקומו בתחרות.

[fblike]

"Shaj" הוא שם השיר אשר יבוצע על ידי ארילנה ארה (Arilena Ara), אשר תייצג את אלבניה, באחד מחצאי הגמר של אירוויזיון 2020. מילות השיר נכתבו על ידי לינדון ברישה (Lindon Berisha). מלחיני השיר הם דארקו דימיטרוב (Darko Dimitrov) ולזר צבטקוסקי (Lazar Cvetkoski) אשר כתבו יחדיו את השיר "Proud" אשר בוצע על ידי תמרה טודבסקה וייצג את מקדוניה הצפונית באירוויזיון 2019. השניים כתבו לאירוויזיון שירים רבים נוספים בעבר.

ארילנה ארה נבחרה לאחר שגברה על 11 מתמודדים אחרים בקדם האירוויזיון האלבני – Festivali i Këngës. זכייתה נחשבת להפתעה גמורה מאחר והזמרת אלוואנה ג'יאטה (Elvana Gjata) הובילה בכל הסקרים וההימורים בשבועות האחרונים.




ארילנה ארה (Arilena Ara)

ארילנה ארה, בת 21, התפרסמה באלבניה כאשר זכתה בעונה השניה של ה- X Factor האלבני בשנת 2013 אז היתה בת 15 בלבד. בפברואר 2014 שחררה הזמרת את סינגל הבכורה שלה "Aeroplan" אשר זכה להצלחה גדולה באלבניה. ב- 2016 זכתה הזמרת במקום השלישי בפסטיבל Kënga Magjike. עד כה שיחררה הזמרת 17 סינגלים.




כיצד נבחרה ארילנה ארה?

בעבר דיווחנו כי עובדים ברשת הטלוויזיה האלבנית הדליפו את העבודה כי אלוואנה נבחרה לייצג את אלבניה כבר בחודש אוקטובר. כעת ברור כי הדיווחים האלה לא היו נכונים והשופטים, ביניהם ביורקמן וקונסטופולוס, בחרו את ארילנה ארה על פני הפייבוריטית הגדולה לזכייה – אלוונה ג'יאטה.

עם חשיפת השיר להשמעה לפני כשבועיים, כבשה אלוואנה את היוטיוב בפער ניכר מכל יותר המתמודדים. ארילנה ארה אמנם דורגה במקום השני בין המתמודדים בכמות הצפיות, אך שירה צבר רק רבע מכמות הצפיות לה זכתה אלוואנה.

בנוסף, אלוואנה נבחרה לפייבוריטית גם על ידי מערכת האתר וגם על ידי קהל הגולשים. בשני המקרים, ארילנה ארה דורגה במקום השני – אך בפער משמעותי.

 




תוצאות הקדם אירוויזיון

. אמן שיר ניקוד מקום Valon Shehu Kutia e Pandorës 23 8Sara Bajraktari Ajër 50 3Robert Berisha Ajo nuk është unë 18 10Tiri Gjoci Me gotën bosh 23 8Bojken Lako Malaseen 45 4Arilena Ara Shaj 67 1Gena Shqiponja e lirë 18 10Kamela Islamaj Më ngjyros 35 6Albërie Hadërgjonaj Ku ta gjej dikë ta dua 27 7Elvana Gjata Me tana 64 2Olta Boka Shkrime në mur 17 12Era Rusi Eja merre 43 5

את המקום השני תפסה הפייבוריטית הגדולה לזכייה – אלוונה ג'יאטה (Elvana Gjata) עם השיר "Me tana" ואת המקום השלישי תפסה הזמרת שרה באיירקטארי (Sara Bajraktari) עם השיר "Ajër".

זו תהיה ההשתתפות ה- 17 של אלבניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה הוא המקום החמישי בשנת 2012 עם השיר "Suus" בביצוע של רונה נישליו (Rona Nishliu).

[fblike]

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!