אלוואנה ג'יאטה (Elvana Gjata), על פי כל הסימנים, תייצג את אלבניה באירוויזיון 2020. הזמרת כובשת את היוטיוב באלבניה ובנוסף, ספקולציות מהעבר מצביעות על כך שאלוואנה כבר נבחרה לייצג את המדינה. 

 

בשבוע שעבר נחשפו כל השירים המתמודדים להאזנה בעמוד היוטיוב של רשת הטלוויזיה האלבנית, אך לפי כמות הצפיות, שיר אחד הצליח להתבלט ולהשיג עד כה מעל 2 מיליון צפיות – שירה של אלוואנה ג'יאטה (Elvana Gjata) אשר נקרא "Me tana". לשם השוואה, כל יתר 19 השירים המתמודדים לא הצליחו להשיג יחד 2 מיליון צפיות. השיר נמצא במקום הראשון בסרטונים הטרנדיים של יוטיוב באלבניה, אך גם במקום ה- 10 בצפון מקדוניה ובמקום ה- 45 ביוון.




האם הפופולריות של השיר "Me tena" תנבא את זכייתו בקדם האירוויזיון האלבני? כנראה שלא… חשוב להדגיש כי בקדם האירוויזיון האלבני הזוכה נבחר על ידי שופטים בלבד ודעתם של הצופים לא נלקחת בחשבון. בזמן שאלוואנה ג'יאטה פופולרית מאוד באלבניה, השופטים עשויים דווקא לסכל את זכייתה. אך האם באמת ניתן לסכל זכייה כאשר הפופולריות של השיר כל כך גבוהה לעומת האחרים?




אלוואנה ג'יאטה – מי זו?

אלוואנה ג'יאטה, בת 32, נולדה בטירנה, בירת אלבניה וידועה כ"דיווה האלבנית". הזמרת התפרסמה ב- 2001, אז זכתה במקום השלישי בפסטיבל לקולות צעירים באלבניה. היא עבדה בעבר עם מפיקים מוסיקלים כמו דויד גואטה (David Guetta) ו- Poo Bear. כיום היא אחת הזמרות הידועות והפופולריות בבלקן. השיר "Mike" אשר שחררה הזמרת ביולי 2018, לפני כשנה וחצי, צבר עד כה מעל 74 מיליון צפיות – מספר נדיר בקרב זמרים אלבנים אם מתחשבים בזה שקיימים באלבניה רק 3 מיליון תושבים.




בסוף חודש אוקטובר היינו בין הראשון לפרסם כי אלוואנה ג'יאטה (Elvana Gjata), למעשה, כבר נבחרה לייצג את אלבניה באירוויזיון. על פי תוצאות אשר דלפו מרשת הטלוויזיה האלבנית ארה רוסי (Era Rusi) זכתה במקום השני והזמרת ארילנה ארה (Arilena Ara) זכתה במקום השלישי. מספר אנשים אשר לוקחים חלק בהפקה ציינו את אלוואנה ג'יאטה כזוכה בתחרות. במקביל, אחד העיתונאים באלבניה, אשר מעדיף להשאר אנונימי, מצא באחד המגירות בסטודיו ART מעטפה עליה רשום "לא לפתוח" ובמעטפה פתק בכתב יד ובו רשימת תוצאות התחרות אשר זהה לדיווחי צוות ההפקה.

מי יכול להפתיע?

נכון לכתיבת הכתבה, במקום השני בכמות הצפויות ביוטיוב ניתן למצוא את השיר "Shaj" בביצוע של ארילנה ארה (Arilena Ara) עם 446 אלף צפיות. ואילו במקום השלישי בכמות הצפיות נמצא השיר “Bohemë” בביצוע של אלי פארה וסטרסי (Eli Fara & Stresi) עם 268 אלף צפיות.

This poll is no longer accepting votes

מה השיר הטוב ביותר מתוך המתמודדים ב- FiK?

זו תהיה ההשתתפות ה- 17 של אלבניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה הוא המקום החמישי בשנת 2012 עם השיר "Suus" בביצוע של רונה נישליו (Rona Nishliu).

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!