ארילנה ארה עשויה להגיע למיקום גבוה באירוויזיון אך אלוואנה ג'יאטה עוד תגיע לאירוויזיון ואף תזכה בו. טור דעה של גולש באתר.

ניצחונה של ארילנה ארה (Arilena Ara) ב- Festivali i Këngës עם השיר "Shaj" על פני אלוואנה ג'יאטה (Elvana Gjata) הוא לא פחות מסנצציוני לדעתי, ואני אסביר מדוע אני חושב כך.

כבר לפני חודשיים הגיעו דיווחים שדירוג השירים נקבע מראש ואלוואנה תייצג את אלבניה באירוויזיון 2020 עם שירה "Me tana". עיתונאי (שהעדיף להישאר אנונימי) טען כי גילה מגירה עליה היה רשום "לא לפתוח" והוא כמובן פתח וראה דירוג של השירים בו אלוואנה ג'יאטה נמצאת במקום הראשון. בסקרים שנערכו זכתה אלוואנה ברוב מוחץ, כאשר גם בסקר שנערך פה, ב- EuroMix, אלוואנה זכתה בכמעט מחצי מהקולות! (48 אחוזים). אמנם ארילנה סיימה במקום השני המכובד בסקר באתר, אך רק עם כ- 16 אחוזים.




ארילנה ארה – הפתעה סנסציונית

למרות כל אלו, אריאנה הצליחה לדחוק את ג'יאטה למקום השני ולזכות בכרטיס להולנד באופן מפתיע. אפילו שהסקרים, ההימורי וכביכול הדלפת התוצאות היו נגדה, דוד הצליח לנצח את גוליית.

נראה לי שדיברנו מספיק על אלוואנה, היא זמרת מצויינת וכמו כולם אהבתי את השיר שלה ורציתי שתנצח (לדעתי גם צריך להוסיף לקדם האלבני ניקוד קהל, אבל זה ביום אחר) אבל כמו בכל הפתעה אחרת, אנחנו נוהגים לדבר בעיקר על המנצח הצפוי שהופך למפסיד ופחות על המנצח האמיתי והמפתיע. במקום להגיד ש"לא הגיעה לארה לזכות" צריך להגיד כל הכבוד לשתי הזמרות שנתנו הופעות מצויינות ובסופו של דבר ארה הפתיעה וניצחה.




אני בספק אם ארה תוכל לזכות בתחרות (על אף שמוקדם לקבוע כאשר השיר שלה הוא הראשון להיחשף מבין שירי התחרות). אבל לדעתי היא יכולה להגיע למיקום קרוב למקום החמישי, הישג השיא של אלבניה (שהושג ב- 2012). שירה של ארה הוא אחלה שיר פופ ואאחל לו הצלחה בתחרות.

ואיך אפשר שלא לסיים עם המאוכזבת הלא צפויה, אלוואנה ג'יאטה כמובן. לדעתי היא תמשיך לנסות וגם תגיע לתחרות באחת מחמש השנים הקרובות, ואף תזכה בה.

לדעתי אלבניה מזכירה את פורטוגל מבחינת הישגים: מדי פעם היא מבליחה ומגיעה למקומות גבוהים, אך על פי רוב היא כושלת. לפורטוגל לקח 53 שנים כדי לזכות (ולמעשה ניצחונו של סלבדור סובראל היה השיר הפורטוגלי הראשון שהגיע לאחד מחמשת המקומות הראשונים), לאלבניה לדעתי זה ייקח הרבה פחות – ועד 2026 אלוואנה תייצג אותה ותזכה.

הכתבה נכתבה על ידי גולש האתר.




זו תהיה ההשתתפות ה- 17 של אלבניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה הוא המקום החמישי בשנת 2012 עם השיר "Suus" בביצוע של רונה נישליו (Rona Nishliu).

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!